مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

افزایش وام ازدواج تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان احتمال دارد

  • کد خبر: ۵۶۱۱۶
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
افزایش وام ازدواج تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان احتمال دارد
 رییس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت که پیشنهاداتی در کمیسیون تلفیق برای افزایش وام ازدواج تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین مطرح شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید احسان قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه کماکان وام ازدواج را به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین در نظر گرفته که جمعا ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود. وامی با بازپرداخت ۱۰ ساله و با کارمزد چهار درصد که دولت این حکم را برای سال آینده تکرار کرده است.

 

وی ادامه داد: پیشنهاداتی برای افزایش وام ازدواج در کمیسیون تلفیق مطرح شده، برخی پیشنهاد کردند این میزان به صورت پلکانی زیاد شود و حتی پیشنهادی تا دو برابر شدن این میزان یعنی به ازای هر یک از زوجین وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی مطرح است. البته باید در این باره بحث‌های کارشناسی جدی صورت گیرد که بتوان کارآمد، موثر و اجرایی شود. هنوز در این باره در کمیسیون تلفیق بحثی صورت نگرفته و احتمالا از موضوعاتی خواهد بود که درباره‌ی آن بحث و بررسی‌های زیادی باشد.

 

این عضو کمیسیون تلفیق ابراز امیدواری کرد که بسته پیشنهادی در کمیسیون تلفیق به گونه‌ای تصویب شود که بتواند در راستای سیاست‌های تشویقی در امر ازدواج برای جوانان مفید باشد و مشوق واقعی برای جوانان محسوب شود.

 

قاضی زاده هاشمی همچنین درباره وام فرزندآوری جوانان اظهار کرد: یکی از نکات مهم که در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مطرح شده و دغدغه همه ما نیز است سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری می‌باشد. ما سیاست‌های تشویقی متنوعی برای فرزند آوری در نظر داریم، چون با کاهش نرخ رشد جمعیت مواجه هستیم که خطر جدی محسوب می‌شود با این وضعیت در آینده روز به روز نسل جوان ما کمتر خواهد شد لذا نیازمند سیاست‌های تشویقی در عرصه جمعیت هستیم.

 

وی توضیح داد: یکی از سیاست‌های تشویقی در بودجه سال ۱۴۰۰ آمده که براساس آن کسانی که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شوند به آن‌ها وام مسکن ۷۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۰ ساله و با کارآمد چهار درصد پرداخت می‌شود. این وام برای آن است که افراد محدودیت فضای سکونت با تعداد فرزندان بیشتر دارند. این تسهیلات تشویقی در امر مسکن است تا افراد صاحب فرزند سوم شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->