آخرین قیمت ارز توافقی نیما (۱۲ دی ۱۴۰۳) | نرخ حواله دلار، یورو و درهم چند شد؟ بیش از ۹۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در خراسان رضوی ثبت شد خراسان رضوی در پرورش ماهیان زینتی رتبه نهم کشور را دارد بنگاه‌داری بانک‌ها قیمت مسکن را ۱۵ درصد افزایش داد نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۲ دی ۱۴۰۳) | ماندگاری دلار در کانال ۸۱ هزار تومان حرکت معکوس قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت‌به ارز و طلا | تقاضا در بازار خودروی مشهد وجود ندارد خوش‌فروش‌ترین خودرو‌های بازار ایران کدام است؟ + جدول حذف ارز نیمایی تاثیر چندانی بر قیمت خودرو در بازار ندارد قیمت طلا در بازار جهانی امروز (چهارشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۳) چند؟ آخرین مهلت وکالتی‌کردن حساب برای خرید خودرو‌های وارداتی، دوشنبه آینده (۱۷ دی ۱۴۰۳) چرا با اختیاراتی که مجلس به بانک مرکزی داده باز هم بازار ارز مهار نمی‌شود؟ زمان خرید عرضه‌اولیه «سیسکو» مشخص شد (۱۲ دی ۱۴۰۳) | چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ قیمت و سود سهام عدالت | افت ارزش ۲ میلیون تومانی سهام عدالت در ۲ روز (۱۲ دی ۱۴۰۳) حذف یارانه دهک‌های ۸ تا ۱۰ چه پیامد‌هایی دارد؟ صرفه‌جویی ۳.۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز در روز در خراسان رضوی نرخ امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۲ دی ۱۴۰۳) | خیار و گوجه‌فرنگی چند؟ سال زراعی سخت و شوک بزرگ به کشاورزان | کاهش تولید گندم و تهدید امنیت غذایی پیش بینی قیمت ارز و دلار (چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳) پیش‌بینی بورس (چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳)| روند بازار خنثی می‌ماند؟ زلزله ۴.۵ ریشتری در سیرچ کرمان (۱۱ دی ۱۴۰۳) خدمت به زائران امام رضا (ع) باعث افتخار است ویدئو | یارانه نقدی دهک‌های ۸ تا ۱۰ قطع می‌شود | همه پرسی برای قطع ۱۵۰ میلیارد دلار یارانه پنهان وزیر صمت برای جبران خسارت قطع برق و گاز صنایع بسته ویژه‌ای ارائه کرد چرا ترکمنستان گاز صادراتی خود را به روی ایران بست؟ قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۱ دی ۱۴۰۳) | ریزش ۷۸ میلیونی آریزو ۸ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۱ دی ۱۴۰۳) | ری‌را ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شد
سرخط خبرها

قیمت خودرو از چند روز آینده تغییر می‌کند

  • کد خبر: ۵۶۱۱۷
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
  • ۱
قیمت خودرو از چند روز آینده تغییر می‌کند
طبق ابلاغیه شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یکبار با در نظر گرفتن تورم خودرو نسبت به قیمت‌گذاری جدید محصولات خود اقدام کنند. قائم مقام مدیر عامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا نیز قیمت‌های جدید خودروسازان را تایید و تاکید کرده که این قیمت‌ها از بهمن اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق ابلاغیه شورای رقابت، خودروسازان می‌توانند هر سه ماه یکبار با در نظر گرفتن تورم خودرو نسبت به قیمت‌گذاری جدید محصولات خود اقدام کنند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که در فروش‌های جدید خودروسازان باید در انتظار قیمت‌های جدیدی باشیم.

 

در این زمینه مجید باقری، قائم مقام مدیر عامل در حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا نیز قیمت‌های جدید خودروسازان را تایید و تاکید کرده که این قیمت‌ها از بهمن اعمال خواهد شد.

 

وی اشاره کرد علاوه بر قیمت‌گذاری محصولات خودرویی به چالش‌های گروه خودروسازی سایپا نیز پرداخته است. از باقری پرسش شده که ورود پول یعنی جذب سرمایه مردمی از محل پیش‌فروش به خودروساز‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر این موضوع صحت دارد چرا تعداد ثبت‌نامی‌ها و دریافت وجه از مردم افزایش پیدا نمی‌کند؟

 

او در پاسخ به این سوال گفته است که یک زمان برای فروش خودرویی حدود ۵ میلیون نفر ثبت‌نام کردند. اگر بخواهیم این ثبت نام ۵ میلیونی را شاخصی برای شرایط اقتصادی و ورود پول تلقی کنیم، در آن‌صورت هر چقدر متقاضیان از ۵ میلیون کمتر باشد، می‌گویند کاهش پیدا کرده است، ولی الان در هر ثبت‌نام ما مجبور به قرعه‌کشی می‌شویم. دلیل آن هم این است که تعداد متقاضیان از ظرفیت ما بیشتر بوده و بنابراین مجبور به قرعه‌کشی هستیم، لذا قویا باید تأکید کنم که متقاضیان ما همین الان هم نسبت به ظرفیت ما بیشتر هستند و مادامی که ما از قرعه‌کشی استفاده می‌کنیم یعنی افراد بیشتری علاقه‌مند هستند.

 

قائم‌مقام مدیر عامل در حوزه فروش در ادامه همچنین تاکید کرده که متقاضیان وانت ۱۵۱ و نیسان تک‌سوز بدون قرعه‌کشی می‌توانند از کارخانه خرید کنند. وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مجوز افزایش قیمت برای سه ماه پایانی سال از شورای رقابت عنوان کرد به احتمال زیاد تورم بخشی ۳ ماه پایان سال ارائه شده و مبتنی بر آن قیمت به روزآوری می‌شود.

 

وی ادامه داده که در دی که جزء ۳ ماه پایانی سال محسوب می‌شود، ما خودرو‌های خود را با قیمت پاییز به مشتریان می‌فروشیم. همچنین از باقری پرسش شده که بر اساس برآورد‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها، ۸۰ درصد خودرو‌های توزیعی به شیوه جاری فروش، توسط متقاضی ابتدایی فروخته شده است. به‌نظر شما این آمار صحیح است؟

 

این مقام سایپا هم در پاسخ به این پرسش با تاکید بر محدودیت‌های فروش خودرو در نهایت عنوان کرده به این خاطر که این خودرو‌ها یک سال در رهن هستند از نظر اسناد رسمی سند‌ها مبادله نشده و خودرو‌ها توافقی خرید و فروش می‌شوند که ممکن است دردسر‌های زیادی داشته باشد؛ بنابراین هیچ مرجع رسمی نمی‌تواند برآوردی بدهد که چه تعداد مصرف‌کننده واقعی وجود دارد و آمار ۸۰ درصدی هم هیچ مبنای پژوهشی ندارد.

 

سوال دیگری که از باقری پرسیده شده در مورد نحوه قیمت‌گذاری خودرو و تمایل خودروسازان به آزادی‌سازی قیمت است. در این مورد وی تاکید دارد که در واقع یک رانت بسیار جدی درباره اختلاف قیمت بازار و کارخانه در صنعت خودرو به وجود آمده است. به‌زعم ما مصرف‌کننده واقعی از خودرو استفاده می‌کند، اما آیا مصرف‌کننده واقعی می‌تواند آن خودرو را از ما بخرد؟

بخش زیادی نمی‌توانند و با یک واسطه خودرو را خریداری می‌کنند. او ادامه داده که تمام حلقه مفقوده این هست که سیاست فعلی باعث شده جذابیت در بازار خودرو ایجاد شود و این جذابیت یعنی خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای تلقی کنیم، لذا درخواست مشخص ما از شورای رقابت و همه نهاد‌ها این بوده که به‌گونه‌ای منصفانه قیمت‌گذاری کنیم تا خودرو از بستر یک کالای سرمایه‌ای خارج شود.

 

اما نیروی انسانی مازاد و تفاوت خودروسازی‌های ایران و جهان در مورد به‌کار‌گیری نیروی انسانی سوال دیگری بود که باقری پاسخ داده اگر بخواهیم با یک منطق آکادمیک در این مورد صحبت کنیم، ساختار بهای تمام‌شده یک خودرو از اجزایی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌ها مواد، سربار و نیروی انسانی است. در این ساختاری که بهای تمام شده خودرو را تشکیل می‌دهیم درصد عمده مربوط به مواد است که مواد هم از نهاد‌ه‌های تولید استفاده می‌کند و علت افزایش قیمت خودرو‌ها همین افزایش قیمت نهاده‌های تولید است.

 

هزینه سربار در صنعت خودرو مرتبط با موضوعات آب، برق، سالن و سایر موارد است و در آخر هزینه‌های نیروی انسانی هم هست. وی ادامه داد: اگر تمام تشکیلات مرتبط با نیروی انسانی را با هم متمرکز کنیم در بالاترین شرایط ممکن تأثیر آن ۵ درصد بر قیمت تمام شده خودرو است.

 

علت تاخیر در تحویل خودرو‌ها سوال جدی این روز‌های مشتریان از شرکت سایپا است که باقری دلیل عمده آن را تعلل شورای رقابت در قیمت‌گذاری می‌خواند. در این مورد از باقری پیرامون خودروی کوئیک و اینکه چرا قیمت تمام‌شده این خودروی فول آپشن ۱۴۰ میلیون است؛ درحالی‌که قیمت بازار آن یا هم‌سطح یا کمتر از این است سوال شده که وی تاکید کرده ما به هیچ عنوان در مکانیزم قیمت‌گذاری نقش نداریم و مستندات مرتبط با بهای تمام‌شده محصول و سایر مولفه‌های مورد نیاز شورای رقابت را به آن‌ها تقدیم می‌کنیم و آن‌ها بر اساس روش‌های کلینیک یا سایر روش‌ها با توجه به تورم بخشی به ما قیمت می‌دهند.

 

وی در مورد تاخیر تحویل کوئیک هم گفته است که در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردیم به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی کارخانه تزریق قالب‌های پلاستیکی، یک ماه تحویل این خودرو به تعویق افتاده است، ولی چند روز است که خط تولید کوئیک اس راه افتاده و مراحل تولید آزمایشی درحال سپری شدن است و به سرعت وارد تولید انبوه خواهد شد.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
درسته تغیر می‌کند احتمالا نصف قیمت میشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->