علت حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری مشهد مشخص شد حریق خودرو در عنبرآباد کرمان سه کشته بر جای گذاشت (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری+عکس(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) مشاور وزیر آموزش و پرورش: روز بازگشایی مدارس مشکلی در زمینه نیروی انسانی و فضا در خراسان رضوی نداریم + فیلم واکسیناسیون سالانه مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا
سرخط خبرها

با عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟

  • کد خبر: ۵۸۱۲۹
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
با عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟
 عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی واریز شد. اما با این مبلغ چه می‌توان خرید؟

به گزارش شهرآرانیوز، آنگونه که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۶ بهمن ماه واریز شده است.

 

اما با این مبلغ چه می‌توان خرید؟ این مبلغ، معادل خرید ۴۲ کیلوگرم برنج ایرانی است. یعنی یک بازنشسته تامین اجتماعی با عیدی سال ۹۹ خود می‌تواند ۴۲ کیلو برنج ایرانی یا ۶۳ کیلو برنج خارجی بخرد.

 

یا مثلا با این عدد فقط می‌توان ۱۲ کیلوگرم گوشت گوسفندی خرید یا فقط ۵۵ کیلوگرم مرغ. عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی حتی برای خرید ۷ کیلو آجیل هم کافی نیست و اگر متوسط قیمت هر کیلو آجیل را ۲۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم با این عیدی می‌توان ۶ کیلو و ۸۰۰ گرم آجیل خرید.

 

این در حالی است که اصولا پرداخت مبلغ عیدی برای خرید مایحتاج شب عید خانوارهاست. از مواد غذایی گرفته تا پوشاک جدید. به عبارتی انتظار می‌رود خانوار‌ها با این مبلغ بتوانند هم مایحتاج شب عید خود را تهیه کنند و هم پوشاک نو.

 

با عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟


اما اگر با قیمت‌های کنونی و کاهش قدرت خرید خانوارها، خرید پوشاک جدید عید را کلا از سبد خرید خانوار‌ها حذف کنیم، با این مبلغ عیدی می‌توان یک سبد کالایی کوچک از ضروری‌ترین اقلام را خرید.

 

برای مثال با این عیدی می‌توان یک سبد کوچک و کم‌تنوع از مواد زیر را تهیه کرد؛ ۲۰ کیلو برنج، ۳ کیلو گوشت قرمز، ۶ کیلو مرغ، ۵ کیلو تخم مرغ، ۴ لیتر روغن مایع و نهایتا ۱۰ کیلو انواع میوه برای پذیرایی. در این سبد نه از شیرینی و آجیل عید خبری است و نه از ماهی و چای و قند و شکر حتی.

 

نکته قابل توجه این است که این عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی شامل همه مستمری‌بگیران نمی‌شود و عیدی برخی از آنان ممکن است به نصف این عدد هم برسد. یعنی فقط ۷۵۰ هزار تومان.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->