برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

واحد‌های غیرمجاز خرید و فروش مسکن حاشیه شهر، مهر و موم می‌شوند

  • کد خبر: ۵۸۷۳۶
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
واحد‌های غیرمجاز خرید و فروش مسکن حاشیه شهر، مهر و موم می‌شوند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی گفت: همه مشاور‌های املاک غیرمجاز را در حاشیه شهر شناسایی می‌کنیم و همه این‌بنگاه‌ها پلمب خواهد شد.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی گفت: همه مشاور‌های املاک غیرمجاز را در حاشیه شهر شناسایی می‌کنیم و همه این‌بنگاه‌ها پلمب خواهد شد.
هادی شریعت‌یار در حاشیه بازدید کمیته اجرایی پیگیری رفع مشکلات مناطق کم‌برخوردار در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این‌خبر افزود: امسال بازدید از مناطق کم‌برخوردار شهر در دستورکار قرار گرفته است و درهمین‌راستا بازدید از محلات بهمن، مهر مادر و جاده کلات مشهد به عنوان بخشی از این‌سلسله بازدید‌ها در دستورکار قرار گرفت.


پلمب همه بنگاه‌های املاک غیرمجاز در حاشیه شهر

وی با بیان اینکه تمام بنگاه‌های املاک فاقد مجوز در حاشیه شهر شناسایی و در یک برنامه عملیاتی تمام این‌واحد‌ها پلمب می‌شود افزود: بخشی از حقوق شهروندی در اختیار خود شهروندان است. یکی از موضوعاتی که در حاشیه شهر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم موضوع فعالیت زمین‌خواران است.
وی بیان کرد: دراین‌راستا زمین‌خواران زمین‌های کشاورزی بزرگ را به قیمت بسیار پایین خریداری می‌کنند، سپس به قیمت‌های گزاف به شهروندان می‌فروشند و شهروند را در مقابل قانون قرار می‌دهند.

شریعت‌یار ادامه داد: برخی شهروندان حتی برای خرید زمین اطلاعات کسب نمی‌کنند. قسمت عمده پرونده‌های این‌چنینی ناشی از قصور خود شهروندان است.
وی درباره زمین سه‌ونیم‌هکتاری در خارج از بافت روستای کاظم‌آباد نیز گفت: این‌زمین کاربری کشاورزی دارد و طبق قانون نباید تخریب شود. تغییر کاربری یک زمین وقتی گرفته نشود مشکل دارد.


تذکر به دستگاه‌های خدمت‌رسان

معاون دادستان مرکز استان افزود: قطعا به دستگاه‌های خدمت‌رسان برای ارائه انشعاب به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز تذکر می‌دهیم و با تخلفات این‌دستگاه‌ها برخورد می‌کنیم.
شریعت‌یار ادامه داد: برای جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر، شورای حفظ حقوق بیت‌المال درهمین‌راستا فعالیت دارد. کمیته صیانت نیز در داخل حریم برای برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز فعال است و اگر جایی لازم باشد تخریب انجام می‌دهند، اما هدف متمرکز ما پیشگیری از این‌نوع ساخت‌وساز‌ها برای آینده است.


برخورد قضایی با کارگاه‌های تولیدی غیرمجاز حاشیه شهر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی درباره فعالیت برخی کارگاه‌های تولیدی در حاشیه شهر مشهد نیز تأکید کرد: اینکه گفته می‌شود تولید در این‌کارگاه‌ها غیربهداشتی است درست است؛ زیرا وقتی فضا غیرمجاز است، هم ممکن است در آن فضا رفتار‌های مجرمانه اتفاق بیفتد و هم استاندارد‌ها با کیفیت مناسب نخواهد بود.
شریعت‌یار افزود: کارشناسان بهداشت اجازه ورود دارند، درعین‌حال اذن ورود به این‌کارگاه‌ها از سوی دستگاه قضایی صادر می‌شود؛ بنابراین بهتر است موضوع از سوی شهروندان به بهداشت منعکس شود.


قدردانی از کمک شهرداری در حوزه حاشیه شهر

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد در حوزه حاشیه شهر و به‌ویژه سامان‌دهی کشف‌رود اهتمام ویژه‌ای داشته است. در حوزه حل مشکلات محلات کم‌برخوردار نیز باید گفت که درهمین‌روستا‌های گرجی سفلا و دهرود خیلی از موضوعات نظیر آسفالت و آب شرب برطرف و مراکز فساد و فحشا و برخی جرائم بزرگ‌تر در منطقه جمع و درباره انبار‌های ضایعات نیز دستورات ویژه‌ای صادر شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم در این‌محلات را در دستگاه‌های خدمات‌رسان پیگیری می‌کنیم گفت: نتایج پیگیری‌ها را به شورا‌های اجتماعی محلات و دهیاران، به عنوان رابط مردم منعکس می‌کنیم و در انتهای کار موضوعات حقوقی لازم را از طریق برگزاری نشست در مسجد محوری محلات به گوش مردم می‌رسانیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی بیان کرد: خانه‌های محل توزیع و فروش مواد مخدر در محلات مختلف مشهد طبق روال سابق پلمب می‌شود.


۷ هزار خانوار، خارج از محدوده

در ادامه این‌بازدید یکی از شهروندان ساکن در روستای کاظم‌آباد با طرح موضوع مشکل آب شرب در این‌روستا گفت: در این‌روستا ۳ شبانه‌روز آب نداشتیم و با مشکلات متعددی مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه بوی فاضلاب کال کشف به‌شدت آزاردهنده است، گفت: از ۱۱ شب تا ۵ صبح بوی فاضلاب زیاد است و گاه از شدت بوی تعفن سرفه‌های پی‌درپی به سراغمان می‌آید.

این‌شهروند که نماینده اهالی این‌محله است ادامه داد: ۷ هزار خانوار در این‌اطراف زندگی می‌کنند. ما روی خط حریم هستیم و با محدوده فاصله داریم. نه اتوبوس شهری داریم و نه زباله‌هایمان به درستی جمع می‌شود. همسایه مشهد هستیم، اما از خدمات مشهد به دور مانده‌ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->