سناتور آمریکایی: پلوسی و اوباما به جای بایدن کشور را اداره می‌کنند در مورد اعضای خانواده مسعود پزشکیان بیشتر بدانید رئیس قوه‌قضائیه: فصل همدلی و وفاق بیشتر است | موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم سردار رادان به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس اعلام شد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مهم‌ترین پیام انتخابات، حمایت قاطع مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران بود مخبر قانون برنامه هفتم را ابلاغ کرد دختر جوان، پسر فامیل را به تعرض متهم کرد سخنگوی وزارت خارجه: دولت سیزدهم تمام تلاشش را برای تامین منافع ملی به کار بست تأیید استعفای مسعود پزشکیان از مجلس با تنفیذ رهبر معظم انقلاب نخست‌وزیر جدید انگلیس: به‌رسمیت‌شناختن فلسطین حق انکارناپذیر فلسطینیان است برای ثبت در تاریخ یا برای اثبات به تاریخ نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد اعلام نتایج نهایی انتخابات فرانسه | هیچ ائتلافی اکثریت پارلمانی را کسب نکرد وعده وزیر دفاع جدید انگلیس : کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین افزایش می یابد مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد زخمی شدن فرمانده گردان ۵۲ ارتش صهیونیستی در رفح سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم ۳ زخمی در حمله عربستان به خاک یمن (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش سخنان بدون تعارف با نزدیک‌شدن به ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۵۸۷۴۳
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
افزایش سخنان بدون تعارف با نزدیک‌شدن به ۱۴۰۰
با نزدیک شدن به ایام انتخابات سرنوشت‌ساز سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، مواضع انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شفاف‌تر می‌شود و انتقادات هر دو جناح از یکدیگر نیز با کنار‌گذاشتن تعارف‌های مرسوم، عیان‌تر.
به گزارش شهرآرانیوز؛ با نزدیک شدن به ایام انتخابات سرنوشت‌ساز سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، مواضع انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شفاف‌تر می‌شود و انتقادات هر دو جناح از یکدیگر نیز با کنار‌گذاشتن تعارف‌های مرسوم، عیان‌تر.
اصلاح‌طلبان همچنان در تلاش‌اند در شرایط ابهام‌آلود معرفی نامزد‌های انتخاباتی مورد اجماع این جریان، سازوکار جدید انتخاباتی‌شان را برای افکار عمومی تشریح کنند و اصولگرایان به‌صورت توأمان به نقد اصلاح‌طلبان و دولت مستقر در ائتلاف با آنان و تأکید بر وحدت درون‌جریانی مشغول‌اند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به آخرین اظهارات انتخاباتی چهره‌های دو جریان سیاسی کشور.


حضور چهره‌های حقیقی در نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان صرفا به‌عنوان مشاور است

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، در گفتگو با «تسنیم» با اشاره به گزینه‌های ریاست بر این نهاد انتخاباتی جدید، افزود: «افراد مختلفی برای ریاست بر این نهاد مطرح هستند که با درنظرگرفتن شرایط سنی طبعا آقای بهزاد نبوی ریاست سنی این نهاد را برعهده خواهد داشت؛ البته اینکه ایشان به‌عنوان رئیس این تشکیلات باقی بماند یا نماند، یا اینکه اساسا تمایل به ریاست داشته باشد، موضوع دیگری است و تاکنون نیز دراین‌باره صحبتی نشده است.»


محسن هاشمی، گزینه اول حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست‌جمهوری

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، نیز درباره گزینه‌های نامزدی این حزب در انتخابات ۱۴۰۰ به «ایسنا» گفت: «گزینه اول حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست‌جمهوری، محسن هاشمی است و حزب پایبند به خروجی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان است و از ائتلاف تبعیت می‌کند. البته محمدجواد ظریف هم از کاندیدا‌های احتمالی حزب است.» نمازی درباره حمایت از اسحاق جهانگیری نیز گفت: «جهانگیری تا‌کنون به‌طور جدی از ورود به عرصه انتخابات به‌عنوان کاندیدا صحبت نکرده است. اما اگر تصمیم به حضور در انتخابات گرفت، موضوع در حزب کارگزاران بررسی خواهد شد، چون جهانگیری عضو حزب کارگزاران است. البته این مطالبی که بیان کردم نظر شخصی من است و مواضع رسمی حزب توسط سخنگو اعلام می‌شود.»

نمی‌توانیم معرفی کننده یک خانم برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ باشیم

اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفتگو با «ایلنا» با بیان اینکه بعید است ازسوی اصلاح‌طلبان کاندیدای خانم معرفی شود، گفت: «با بحث‌های صورت‌گرفته تاکنون هیچ گزینه خانمی مطرح نشده است. حضور و فعالیت خانم‌ها مطرح شده، اما گزینه‌ای انتخاب نشده است. از لحاظ اولویت‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که نمی‌توانیم معرفی کننده یک خانم باشیم.»


رقابت اصلی حول رئیسی، قالیباف و علی‌لاریجانی می‌گردد

محمدجواد لاریجانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگویی با موضوع انتخابات۱۴۰۰ در مقایسه سازوکار انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به «تسنیم» گفت: «جریان اصلاح طلب علی‌رغم اینکه مشکلات ساختاری بسیاری دارند، به‌ویژه الان که دچار انشقاق‌های گسترده و چندطیفی شده‌اند، برای انتخابات، استراتژی مدون و تکنیک‌هایی را مدنظر قرار می‌دهند و سعی‌شان این است که بحث و گفتمانی راه‌اندازی کنند. اما در جریان اصولگرایان از ابتدا تا انتها مهم‌ترین مسئله این است که چگونه به وحدت برسیم، سازوکار باید چگونه باشد، جمنا باشد، شانا باشد، ۶+۵ باشد و... و اساسا درباره استراتژی بحث و صحبت نمی‌شود یا ابتکار عمل کمتری در این جناح و جبهه دیده می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «پیش‌بینی من این است که رقابت اصلی بین آقای رئیسی، قالیباف، علی لاریجانی اتفاق خواهد افتاد. نه اینکه بقیه لیاقت ندارند؛ موضوع این است که رقابت یک پدیده اجتماعی است و این رقابت مهم را شکل می‌دهد و شاید برای شرکت عمومی مردم هم مفید باشد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->