آیا تخم مرغ‌های قهوه‌ای ارزش غذایی بالاتری دارند؟ مشعل گردانی تجلی گر میراث مشترک و ناملموس ایران و عراق هشدار یک متخصص: درمان سنتی جایگزین درمان‌های پزشکی سرطان نیست شکسته شدن حکم متهم پرونده آزار بانوان در پارک مهرگان تکذیب شد هشدارهای ایمنی استفاده از وسایل سرمایشی زندگی محیط‌بانان فیلم سینمایی می‌شود ایجاد خانه‌های همیار طبیعت برای مشارکت مردم در نگهداری محیط زیست حجم بالای استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در محرم| این ظرف‌ها تا ۵۰۰ سال تجزیه نمی‌شوند فعالیت ۱۰ پایگاه انتقال خون خراسان رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی آیا همه باید مولتی ویتامین مصرف کنند؟ زلزله بجنورد را لرزاند (۲۵ تیر ۱۴۰۳) صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی دوشنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) | افزایش سرعت باد و گردوخاک در جنوب و شرق استان چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با تاخیر واریز می‌شود؟ تداوم وزش باد و رگبار در برخی استان‌های کشور (۲۵ تیر ۱۴۰۳) خوردن دمنوش زیاد ممنوع | عوارض جایگزینی شیر گیاهی به جای شیر گاو دفع سموم بدن در ۳۰ دقیقه به روش چینی‌ها وحشت کسبه از پرنده شکاری در یافت آباد+عکس هشدار به والدین: اختلال در هورمون رشد برای کودکانتان جبران ناپذیر است تقاضای بالای بازار دارویی کشور برای وارفارین شرور نارمک دستگیر شد (۲۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه تشخیص کرونای انگلیسی چگونه است؟

  • کد خبر: ۵۹۹۸۳
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
نحوه تشخیص کرونای انگلیسی چگونه است؟
ویروس از طریق تماس با وسایل و سطوح نیز منتقل می‌شود، ولی احتمال انتقال از طریق سطوح از میزانی که قبلا تصور می‌شد، کمتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره تشخیص کرونای انگلیسی گفت: درمورد این نوع کرونا اگر تست های مولکولی بر پایه ژن s باشد، ممکن است به اشتباه منفی کاذب گزارش شود اما اکثر کیت ها بر اساس دو ژن هستند و قابلیت تشخیص نوع انگلیسی ویروس را دارند.

 

دکترعلی امجدی درباره ویروس جهش یافته کرونا اظهار کرد: تاکنون چندین جهش در ژن های مختلف ویروس کرونا ایجاد شده، ولی جهش در ژن s  یا همان spike اخیرا باعث نگرانی شده است.

 

وی افزود: اسپایک همان پروتئین اتصال دهنده ویروس به گیرنده غشاء سلول است و متعاقب این جهش در نوع انگلیسی، میزان سرایت ویروس ٥٠ تا ٧٠ درصد بیشتر شده است.

 

امجدی درباره راه های انتقال ویروس بیان کرد: راه های شایع انتقال ویروس مثل قبل است و از طریق مخاط بینی، دهان و چشم منتقل می شود.

 

وی بیان کرد: ویروس از طریق تماس با وسایل و سطوح نیز منتقل میشود ولی احتمال انتقال از طریق سطوح از میزانی که قبلا تصور می شد کمتر است.

 

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: ابتلاء قبلی به کووید ١٩ متاسفانه ایمنی دائم نمی دهد و بعد از گذشت چند ماه ممکن است فرد مجددا به بیماری مبتلا شود و  در برخی موارد بعد از گذشت حتی شش هفته ابتلاء مجدد دیده شده است.

 

وی درباره تشخیص کرونای انگلیسی گفت: درمورد این نوع کرونا اگر تست های مولکولی بر پایه ژن s باشد، ممکن است به اشتباه منفی کاذب گزارش شود اما اکثر کیت ها بر اساس دو ژن هست و قابلیت تشخیص نوع انگلیسی را دارند.

 

امجدی تصریح کرد: راه های پیشگیری از کرونا و ویروس جهش یافته انگلیسی همان روش هایی است که از ابتدای شیوع اپیدمی کووید 19 عنوان شده و شامل استفاده حداقل یک ماسک ترجیحا همراه با شیلد، شست و شوی مکرر دست ها و حفظ حداقل فاصله دو متری از افراد است.

 

منبع: ایسنا


اینجا بخوانید:

 

کرونای انگلیسی چه علائمی دارد؟

 

احتمال ابتلای بهبودیافتگان کرونا به کرونای انگلیسی چقدر است؟

 

ویدئو | تفاوت ویروس کرونای انگلیسی با نوع قبلی چیست؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->