سند جامع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری مشهد رونمایی شد واکنش سازمان خصوصی سازی به شایعه تجمیع و عدم توزیع ۶۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت چهارمین سال خشکسالی در خراسان رضوی آغاز تحویل ۷۹ هزار قطعه سکه طلا از مرحله اول طرح پیش‌فروش سکه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) حقوق اردیبهشت بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) یارانه نقدی اردیبهشت برای دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی «مشهداینوکس» و «مشهدفاینکس» | مشهد، میزبان حضور ۸۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی رئیس سازمان بورس در مشهد: ۸۰ درصد از گردش مالی بازار سرمایه مربوط به اشخاص حقیقی است بورس به خراسان رضوی می‌آید| ابلاغ اساسنامه سامان‌دهی صندوق‌های مالی اعتباری، به‌زودی شرایط فروش علی الحساب محصولات مدیران خودرو اعلام شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) خراسان رضوی روی ریل جهش صنعتی| افزایش ۹۰ درصدی حجم سرمایه‌گذاری و صادرات صنعتی در خراسان رضوی ساعت کاری انجام عملیات ساتنا در روزهای پنجشنبه تغییر کرد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو‌های وارداتی از ابتدای سال ۱۴۰۴ بورس کماکان در سراشیبی | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) تحویل سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی از امروز (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز شد + جزئیات و نحوه دریافت سکه قیمت امروز طلا، سکه و ارز (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افزایش قابل توجه قیمت طلا ماینرها، یک‌پنجم برق کشور را مصرف می‌کنند! کارت سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه ابطال می‌شود کاهش زمان ثبت شرکت‌ها به کمتر از ۲ ساعت | فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی غیرممکن می‌شود مشهد، قطب آموزش قانون به فعالان اقتصادی | دومین همایش منطقه‌ای «ثبت، پیشران سرمایه‌گذاری برای تولید» برگزار شد برق خورشیدی، نور امید در تاریکی ناترازی | گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی درباره راه‌حل‌های ناترازی انرژی الزامات جذب سرمایه در نمایشگاه مشهد اینوکس–فاینکس تأمین برق صنایع با هزینه گزاف از طریق دیزل‌ژنراتور‌ها | بار اضافه روی دوش صنعت زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۴ ویژه دهک‌های چهارم تا نهم مشخص شد ۶۰ لیتر بنزین سهمیه خرداد امشب شارژ می‌شود (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ریزش ادامه دارد؟
سرخط خبرها

رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود

  • کد خبر: ۶۱۶۲۸
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود
پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است و خریداران آن می‌توانند گهگاه به ماجراجویی در جاده‌های خاکی بپردازند.

تایکان کراس توریسمو فضای داخلی گسترده‌تر و کاربردپذیری بیشتر را به دیگر جذابیت‌های سدان تایکان افزوده است. در کنار این، ارتفاع از سطح زمین به اندازه ۲۰ میلی متر در مقایسه با تایکان استاندارد افزایش یافته است تا این خودرو هیجان انگیز، در عبور از مسیر‌های آفرود، عملکرد بهتری داشته باشد.
 
اگر این میزان افزایش ارتفاع هم کافی نیست، با سفارش آپشن «آفرود دیزاین پکیج» ارتفاع تایکان کراس توریسمو ۲۰ میلی متر دیگر افزایش می‌یابد و قطعات محافظ پلاستیکی به قسمت‌هایی مثل دهانه گل گیرها، رکاب‌ها و سپر‌ها اضافه می‌شود.

هم چنین برای رانندگی با تایکان کراس توریسمو یک حالت رانندگی اختصاصی به نام Gravel mode تعریف شده است که مخصوص رانندگی در جاده‌های خاکی و شنی است.

با انتخاب این حالت، ارتفاع خودرو به بالاترین میزان می‌رسد و تغییراتی در سیستم کنترل پایداری و سیستم مدیریت گشتاور اعمال می‌شود تا چسبندگی همواره در بهینه‌ترین حد ممکن باقی بماند. البته پورشه اذعان کرده است این استیشن یک شاسی بلند آفرود نیست و نباید انتظاری همانند حالت «خزش در مسیر‌های سنگلاخی» را از حالت Gravel mode داشت.
این خودرو برقی فقط با سیستم تعلیق بادی و پیش رانه دوموتوره که هر ۴ چرخ را به حرکت وادار می‌کند راهی بازار خواهد شد.
 
نسخه پایه از پورشه تایکان کراس توریسمو نیروی خود را از پیش رانه ۳۷۵ اسب بخاری دریافت می‌کند. این پیش رانه به صورت لحظه‌ای می‌تواند قدرت خود را به ۴۶۹ اسب بخار افزایش دهد. با تکیه بر این پیش رانه، ارزان‌ترین نسخه تایکان کراس توریسمو قادر است در عرض ۴/۸ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر در ساعت را هم ثبت کند.

یک پله بالاتر از نسخه پایه، نسخه ۴S قرار دارد. این نسخه به طور استاندارد با پک باتری ۴/۹۳ کیلووات ساعتی تولید می‌شود. مثل دیگر محصولات پورشه، نسخه‌های بالارده، تایکان کراس توریسمو نیز با پسوند توربو و توربو S شناخته می‌شوند.
 
هر ۳ نسخه ذکرشده یعنی ۴S، توربو و توربو S از پیش رانه‌ای مشترک با نسخه‌های سدان تایکان برخوردارند.
پیشرانه نسخه ۴S در شرایط استاندارد ۴۸۳ اسب بخار و در حالت تقویت لحظه‌ای ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این ارقام برای نسخه توربو به ترتیب برابر با ۶۱۶ و ۶۷۱ اسب بخار هستند. اما در نسخه پرچم دار توربو S پیش رانه دوموتوره حداکثر ۷۵۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده می‌گذارد.

با تکیه بر این پیش رانه بسیار توانمند، قوی‌ترین نسخه از این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۲/۷ ثانیه صفر تا ۹۶ کیلومتر را محقق کند و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

پورشه تایکان کراس توریسمو با سقف شیشه‌ای استاندارد تولید می‌شود. به لطف خط مستقیم سقف، فضای سر سرنشینان جلو در این خودرو به اندازه ۸۸ میلی متر بیش از سدان تایکان است، اما در عقب، میزان افزایش فضای سر سرنشینان بسیار ملموس‌تر است، زیرا به گفته پورشه، سرنشینان عقب این استیشن از ۱۹/۹ سانتی متر فضای بیشتر برای سر خود برخوردارند.
 
منبع: Motor۱.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->