ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

یک «من» نو به سال نو ببریم!

  • کد خبر: ۶۱۸۷۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
یک «من» نو به سال نو ببریم!
حجت الاسلام محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی
در روز‌های پایانی سال و در آستانه بهار که همه‌چیز در حال نوشدن و گردیدن است، جا دارد ما نیز به پشت سر خویش بنگریم و به گردیدن و نوشدن فکر کنیم. فرصت‌های زمانی و ظرفیت‌های تاریخی مانند پایان هفته و پایان ماه یا مناسبت‌هایی مانند روز تولد یا سالگرد ازدواج بهانه‌هایی هستند تا انسان تجربه خود را در مدتی که پشت سر گذاشته است، بررسی و گذشته خود را مرور کند و بر اساس آن برای پیش روی خویش تصمیم بگیرد و برنامه بریزد. تقارن پایان سال شمسی با پایان قرن، بیش از نوروز‌های پیشین و جدی‌تر از هر سال دیگر که در عمر خویش تجربه کرده‌ایم یا خواهیم آزمود، ما را به تأمل و اندیشیدن فرامی‌خواند.
 
همان‌طور که در آیین نیاکان ما و سنت اقوام ایرانی، خانه‌تکانی فرصتی برای بیرون‌ریختن کهنگی‌ها و آلودگی‌ها و بهانه‌ای برای سوزاندن لباس‌های چرک و رخت‌خواب‌های آلوده و شستن و روفتن خانه و تمیزکردن محل زندگی بود، جا دارد که در آستانه سال نو به دل‌وجان خویش بنگریم و به تکاندن خانه دل خود فکر کنیم. اگر در خانه تن چند سال مستأجر و مهمانیم، در خانه دل قرار است زندگی ابدی داشته باشیم و اگر آشفتگی و آلودگی خانه تن‌وجسم فقط قدری زیستن مادی ما را دچار اختلال و مشکل می‌کند، آلودگی و درهم‌ریختگی خانه دل‌وجان، حیات ابدی و زندگی جاودانی ما را دچار اشکال و ایراد می‌سازد.

اکنون که تحویل سال نو با ماه عظیم شعبان هم زمان شده و روز‌های آغازین سال جدید را در ماه مبارک رمضان به‌سر خواهیم برد، چه خوب است با دقت و نکته‌سنجی به احوال دل خود رسیدگی کنیم. باید ذره‌بین و چراغ‌قوه برداریم و با وسواس و حساسیت به کنج‌ها و گوشه‌های ناپیدای دلمان سر بکشیم، تار‌های عنکبوت غرور را پاک کنیم و غبار غفلت را بزداییم، خاک‌های تکبر و چرک و عفونت کینه را پاک کنیم و بعد پنجره‌های معنویت را بگشاییم تا هوای تازه ذکر خداوند و نور تابناک خورشید محبت به سراپرده‌های دلمان بتابد و با یک دل تازه و نو به سال نو قدم بگذاریم و یک «من» نو به سال نو ببریم.
 
آن «من» کهنه را که با کمترین اتفاقی برآشفته و عصبانی می‌شد کنار بگذاریم، آن «من» کهنه را که به دل‌های نازک همسر و خانواده‌اش بی‌توجه بود دور بیندازیم، آن «من» کهنه را که قدردان مهربانی‌ها و محبت‌ها نبود تکان بدهیم و پاکیزه کنیم و یک «من» تازه و نو به سال نو روانه سازیم؛ یک «من» تازه که وقتی خودمان روبه‌رویش می‌ایستیم و قدوبالایش را تماشا می‌کنیم، بتوانیم به بودنش ببالیم و از نفس‌کشیدن و حضورش شادمان باشیم.
این «من» تازه بر شما و سال تازه‌تان مبارک و این تازگی و طراوت و پاکی بر جان شما خجسته باد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->