نجمه سرباز – شهرآرانیوز، وحید مبین مقدم با تاکید بر اینکه شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد همواره سعی کرده است با استفاده از حداکثر ظرفیت و امکانات موجود بهترین سرویس دهی را به شهروندان و مسافران مترو داشته باشد، افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش رفت و آمدها به خصوص در هفته اول مهر ماه، قطارشهری مشهد به منظور تسهیل تردد شهروندان با حداکثر توان خود برای سرویس دهی مناسب، به بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر در این بازه زمانی ۱۰ روزه سرویس دهی کرده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: این میزان جابجایی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده به طوریکه میزان جابه جایی مسافر در سال گذشته در خط یک یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۰۵ نفر و در خط دو ۲۵۰ هزار و ۶۶۵ نفر بوده است.
این در حالیست که طبق آمار طی همین مدت در سال جاری، یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۰۶ مسافر در خط یک و تعداد ۴۴۱ هزار و ۵۲۸ نفر در خط دو جابه جا شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای مهرماه و با توجه به افزایش تقاضای سفر، تعداد ۱۴ اعزام به اعزامهای عادی خط یک افزوده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تعداد ناوگان موجود، سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط یک و در ساعات پیک سفر (ساعت ۶ تا ۸ صبح، ۱۲ تا ۱۵ و ۱۷ تا ۲۱) ۵ دقیقه و در سایر اوقات (۸ تا ۱۲، ۱۵ تا ۱۷ و ۲۱ تا ۲۲:۳۰) ۶ دقیقه برنامه ریزی شده است..
به گفته وی، سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط ۲ در تمامی ساعت روز به طور ثابت ۱۰ دقیقه خواهد بود.