شهردار مشهد مقدس: سال پایانی دوره ششم مدیریت شهری، زمان خدمات ویژه و تلاش شبانه‌روزی است اکران گسترده شهری در مشهد به مناسبت نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت بازگشایی ورودی ایستگاه شهدای خط۳ متروی مشهد از ساختمان هدایت شهرداری مشهد، برترین دستگاه استان در اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نگاهی به نخستین سرشماری دقیق در مشهد | احوالات نفوس ارض اقدس نخست‌وزیر قطر از تلاش برای پرکردن شکاف بین واشینگتن و تهران خبر داد سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد در روز زیارتی امام‌رضا(ع)، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار چهره به چهره اهالی مهدی آباد با شهردار منطقه ۵ مشهد | مهدی آباد در مسیر تغییر، با همدلی مردم و مدیریت شهری شهردار مشهد مقدس: باید ذهنیت جامعه درباره فرزندآوری تغییر کند | کاهش ۵ درصدی طلاق و آغاز پویش «قدم نورسیده» در مشهد معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به تاجیکستان رفت سلیمی: پدران در سیاست‌های جمعیتی فراموش نشوند | نشان ملی مهر مادری باید در سطح دولت تصویب شود سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی در روز زیارتی مخصوص امام‌رضا(ع)، فردا (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: زمان بحران، وقت تصمیم نیست؛ باید سریع‌تر برای جمعیت چاره‌اندیشی کرد + فیلم ثبت ششمین روز پیاپی آلودگی هوا در کلانشهر مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار سالار عقیلی با معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس | ابراز تمایل خادم هنرمند بارگاه منور رضوی برای اجرای برنامه‌های فاخر در شهر امام مهربانی‌ها اجرای زنده «بچه مرشد ۲» در مشهد | پویشی برای پاسداشت زبان فارسی + فیلم برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت شهدای خدمت در مشهد تشکیل قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع مالی شهرداری مشهد درباره فروش قدیمی‌ترین میدان شهر مشهد | روزی که میدان ارگ را فروختند کشف یک میلیارد ریال داروی قاچاق از عطاری‌های خواف خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

حفاری خط ۴ مترو مشهد به زودی آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۶۳۶۴۰
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
حفاری خط ۴ مترو مشهد به زودی آغاز می‌شود
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: عملیات ساخت قطارشهری در خطوط مختلف در سال ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ اکنون از ۴ خط اصلی قطارشهری مشهد راه اندازی کامل ۲ خط به روز‌های پایانی خود رسیده است و عملیات ساخت، تجهیز و پایان ۲ خط دیگر مربوط به خطوط ۳ و ۴ نیز در حال انجام است. آن طور که مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد هم گفته است عملیات ساخت قطارشهری در خطوط مختلف در سال ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.

کیانوش کیامرز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت ساخت خط ۳ قطارشهری مشهد گفت: عملیات ساخت این خط به ۳ بخش حفاری با دستگاه در جبهه شرقی، حفاری دستی در جبهه غربی و ساخت ایستگاه‌ها و تجهیز فاز اول این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) تقسیم می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون دستگاه حفار این خط قطارشهری در جبهه شرقی به سمت شهرک ابوذر پس از سپری کردن ۱۱ کیلومتر از میدان فردوسی، به میدان صبا و دو کیلومتری پایان خط رسیده است و امیدواریم عملیات حفاری این بخش از کار تا پایان سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسد.

کیامرز با بیان اینکه پس از اتمام عملیات حفاری قسمت شرقی خط ۳، دستگاه حفار برای حفاری بخش غربی خط، به امامت منتقل خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به انتقال دستگاه حفار قسمت غربی خط ۳ به خط ۴، عملیات حفاری دستی ادامه خط ۳ در بخش غربی از بولوار امیریه آغاز خواهد شد و با توجه به وعده گذشته مبنی بر آغاز عملیات حفاری دستی در فروردین ماه ۱۴۰۰، تمام اقدامات اولیه این کار نیز انجام شده است و اکنون آماده حفاری هستیم.
وی افزود: انجام عملیات دستی در بخش غربی خط ۳ و پس از آن انتقال دستگاه حفار بخش شرقی این خط پس از پایان عملیات حفاری این بخش به قسمت غربی پروژه، تأخیرات زمانی را رفع خواهد کرد.


تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبار خط ۳

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: یکی از اصلی‌ترین اقدامات ما در سال ۱۴۰۰، تلاش برای بهره برداری از ۵.۵ کیلومتر خط ۳ از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) است و برای اینکه به این هدف برسیم نیازمند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای انجام عملیات معماری، تجهیزات و تکمیل ساختمانی پروژه هستیم و تا به امروز هزار میلیارد تومان این منابع مالی، تأمین شده است.
وی تأکید کرد: در مجموع برای ساخت ۵.۵ کیلومتر مسیر خط ۳، اقدامات عمرانی در ۶ جبهه در حال اجراست و در این راستا معماری ایستگاه‌های باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) و دسترسی‌های جانبی ایستگاه‌ها آغاز شده است. همچنین اکنون در حال انعقاد قرارداد تجهیزاتی برای ۲ ایستگاه باب الجواد (ع) و پایانه امام رضا (ع) هستیم و پیشرفت فیزیکی پروژه نیز ۱۵ درصد است.


در انتظار آغاز عملیات خط ۴

کیامرز در ادامه درباره آخرین وضعیت آغاز به کار عملیات حفاری خط ۴ از انتهای مهر مادر نیز گفت: همه اقدامات لازم برای آغاز عملیات حفاری خط ۴ نیز انجام شده است و حتی برق رسانی به دستگاه حفار نیز اجرایی شده است. سگمنت مرحله اول این پروژه نیز تولید و به محل پروژه منتقل شده است. در عین حال منتظر برنامه ریزی برای آغاز رسمی اجرای پروژه براساس وعده داده شده هستیم.

مدیرعامل قطارشهری مشهد در ادامه با تشریح آخرین وضعیت ساخت دسترسی دوم ایستگاه الندشت و ساخت ایستگاه سلامت مربوط به خط ۲ قطارشهری، اظهار کرد: تکمیل نهایی و بهره برداری صددرصدی از خط ۲ مربوط به راه اندازی دسترسی دوم ایستگاه الندشت و ساخت ایستگاه سلامت است که اکنون عملیات ساخت سازه ایستگاه سلامت به پایان رسیده و در حال انعقاد قرارداد‌های تجهیزاتی و معماری این ایستگاه هستیم. در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان برای اتمام این ایستگاه نیاز است تا در مدت ۵ ماهه عملیات اجرایی این پروژه نیز به پایان برسد.
وی افزود: همچنین عملیات ساخت دسترسی دوم ایستگاه الندشت نیز در حال انجام است و تا آخر خرداد یا اواسط تیرماه این دسترسی نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

کیامرز درباره وضعیت واگن‌های خطوط قطارشهری مشهد نیز گفت: در روز جمعه اولین واگن ملی در تهران رونمایی شد و براساس قرارداد‌های موجود قرار است تا پایان امسال تعداد ۱۰۵ دستگاه واگن برای مترو تهران ساخته شود، اما با توجه به تولید محدود شرکت واگن ساز، در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای برای تولید واگن ملی برای شهر‌های دیگر از جمله مشهد وجود ندارد.
وی افزود: البته در موضوع تأمین واگن خط یک قطارشهری مشهد، در حال مذاکره با شرکت مپنا برای انعقاد قرارداد تولید هستیم و به زودی لایحه این قرارداد برای نهایی شدن قیمت واگن‌ها به شورای شهر ارسال خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->