تشدید حداکثری نظارت بر بازار مشهد با ورود زائرین در دهه پایانی صفر کدام خودرو‌ها در طرح فروش ایران خودرو مورد توجه بیشتر قرار گرفت؟ آزادسازی مبالغ بلوکه و وکالتی ایران خودرو در حساب‌ها از فردا دوشنبه (۵ شهریور ۱۴۰۳) ایلان ماسک به دستگیری پاول دوروف واکنش نشان داد جدول قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو (شهریور ۱۴۰۳) ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟ (۴ شهریور ۱۴۰۳) بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود
سرخط خبرها

قیمت خودرو به روز‌های پایانی سال ۹۹ عقب نشینی کرد (قیمت امروز خودرو ۳۰ فروردین ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۶۴۵۹۲
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
قیمت خودرو به روز‌های پایانی سال ۹۹ عقب نشینی کرد (قیمت امروز خودرو ۳۰ فروردین ۱۴۰۰)
 بررسی قیمت خودرو‌های داخلی، مونتاژی و خارجی در روز جاری (دوشنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) حاکی از افت قیمت‌ها و بازگشت آن به قیمت واپسین روز‌های سال ۹۹ است.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناسان یکی از دلایل این کاهش قیمتی در روز‌های گذشته را عقب‌نشینی شورای رقابت از مبحث قیمت‌گذاری عنوان می‌کنند.

در حالی که «رضا شیوا» رییس شورای رقابت ابتدای امسال از گران شدن خودرو در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ خبر داده بود، اما در تازه‌ترین موضع‌گیری خود اعلام کرد: «این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو تصمیمی نگرفته است، از این رو جای نگرانی نیست.»

همچنین کارشناسان از ریزش نرخ ارز و ورود مجدد آن به کانال ۲۳ هزار تومانی، به عنوان دلیل دیگر کاهش قیمت‌ها یاد می‌کنند.

 با توجه به تحولات سیاست خارجی و افزایش امیدواری به موفقیت مذاکره‌های وین، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشور‌ها و کاهش سفته‌بازی در بازار ارز، قیمت انواع ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته است.

به گفته «سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، اکنون تقاضای کاذب در بازار وجود ندارد و فقط افرادی که نیاز واقعی دارند برای خرید مراجعه می‌کنند.

وی بیان‌داشت: دلالان و واسطه‌ها دیگر بازار خودرو را جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود نمی‌دانند.

این مقام صنفی با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف، تاکید کرد: بازار رسمی خودرو تعطیل است، اما بازار غیر رسمی فعال بوده و خرید و فروش‌ها در فضای مجازی در جریان است.

وی گفت: بازار آرام است و اگر نرخ ارز به هر دلیل روند کاهشی در پیش بگیرد یا عرضه خودروسازان افزایش یابد، کاهش بیشتر قیمت‌ها انتظار می‌رود.

موتمنی، بازار خودرو‌های مونتاژی و خارجی را در رکود کامل توصیف کرد که قیمت‌ها در آن نسبت به آخرین روز‌های سال ۹۹ تغییر چندانی نداشته است.

امروز هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۸۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۰ بین ۲۰۲ تا ۲۰۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ۵ حدود ۲۵۵ میلیون تومان قیمت خورد.

نیاز سالیانه بازار خودرو کشور ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون دستگاه است، اما خودروسازان در سال ۹۹ اندکی بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه تولید کردند. همین مساله منجر به فاصله‌گیری شدید قیمت کارخانه‌ای و بازار شد.

کارشناسان معتقدند: وقتی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو کار خود را انجام می‌دهد، سازمان محیط‌زیست بر استاندارد پرهزینه یورو ۵ تاکید دارد و همچنین با وجود مشکلات ارزی و تامین نشدن قطعات خاص و ناقص ماندن بسیاری از خودروها، تکلیف تولید خودرو مشخص بوده و قیمت‌ها شروع به بالا رفتن خواهد کرد.

تاکید کارشناسان بر توجه و رفع موانع تولید خودرو در شرایط کنونی است. طی چند سال گذشته، سالیانه به دست‌کم یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز داشتیم، در حالی که به‌طور متوسط هر سال ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم، بنابراین اندازه بیش از ۲ میلیون دستگاه برای تامین نیاز بازار عقب هستیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->