وزیر اقتصاد: گزارشی از عادی‌سازی پرونده ایران در FATF به رئیس‌جمهور ارائه کردم درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی بازار طلا در بهار ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۵۲۱۸
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
پیش‌بینی بازار طلا در بهار ۱۴۰۰
کارشناس اقتصادی گفت: پیش‌بینی بازار طلا در ماه‌های آینده و حتی قبل انتخابات تحت‌تأثیر شاخص‌های داخلی و خارجی است
طنین همتی|شهرآرانیوز، سال گذشته قیمت طلا تحت‌تأثیر شیوع کرونا و وضعیت سیاسی حاکم در نیمه دوم سال بود و نوسان زیادی را تجربه کرد؛ همین عوامل باعث شد تقاضا برای طلا و سکه هم به حداقل برسد. درنتیجه پیش‌بینی می‌شود بازار طلا در سال ۱۴۰۰ همچنان تحت‌تأثیر کرونا و وضعیت اقتصادی دنیا باشد.

دکتر عقیلی، اقتصاددان، درباره پیش‌بینی بازار طلا در ماه‌های پیش رو اظهار کرد: قیمت طلا از ۲ منبع به‌دست می‌آید؛ یکی نرخ ارز و دیگری نرخ طلای جهانی. اکنون نرخ طلای جهانی ۱۷۷۷ دلار است و نرخ طلای ۱۸ عیار هر گرم حدود یک‌میلیون و ۱۰ هزار تومان است. همچنین قیمت دلار هم روند کاهشی دارد.

وی گفت: علاوه‌براین موضوع ها، چند شاخص اجتماعی هم پیش رو داریم. ماه رمضان و کاهش مراسمات، تقاضا برای طلا را کاهشی کرده است. از طرفی ما در خردادماه انتخابات ریاست‌جمهوری را داریم که باعث می‌شود تنش‌های اجتماعی و سیاسی مقداری افزایش یابد. این امر در بازار طلا بی‌ثباتی به‌وجود می‌آورد که مسلما در نرخ ارز هم تا حدودی اثرگذار خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت فعلی هم که در ماه‌های پایانی کار خودش است، نرخ ارز را تعدیل می‌کند و درواقع جلو افزایشی‌شدن قیمت را می‌گیرد. برهمین‌اساس، باتوجه‌به شاخص‌های گفته‌شده روند افزایشی قیمت طلا را نمی‌توان دست‌کم در ۲ ماه آینده پیش‌بینی کرد. شاید بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری بازار طلا رونق پیدا کند، اما قبل از آن چنین به‌نظر نمی‌رسد.

دکتر عقیلی یادآور شد: موضوع دیگری که بر همه این مسائل سایه افکنده، موضوع کروناست که با تعطیل‌کردن مغازه‌ها رکود به‌وجود آورده است. همچنین در انتهای خردادماه مشاغل باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند که همه این‌ها مستقیم و غیرمستقیم بر بازار طلا نیز اثرگذار است.

وی با اشاره به موضوع کرونا به‌عنوان شاخصی مهم و تأثیرگذار ادامه داد: با جهانی‌شدن تزریق واکسن در دنیا و ایمن‌شدن در مقابل کرونا، امید به بازگشت به کار و صنعت افزایش پیدا می‌کند و هرچه امید افزایش یابد، قیمت انس طلا ارزان‌تر خواهد شد. سرمایه‌گذاران در وضعیت بی‌ثباتی ترجیح می‌دهند دارایی‌های خودشان را به دارایی باثبات تبدیل کنند. یکی از دلایلی که طلا در ابتدای اوج کرونا تا ۱۹۴۰ دلار هم رسید، این بود که خیلی از سرمایه‌گذاران و دولت‌ها به‌جای سرمایه‌گذاری، طلا خریدند که ارزش دارایی خود را حفظ کنند. نمودار طلا نیز به‌محض اینکه فایزر اعلام کرد واکسن کشف شده است، نزولی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->