آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

توصیه‌های مهم آتش نشانی هنگام قطعی برق و محبوس شدن در آسانسور

  • کد خبر: ۶۸۱۲۱
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
توصیه‌های مهم آتش نشانی هنگام قطعی برق و محبوس شدن در آسانسور
بسیاری از مردم فکرمی کنند هنگامی که آسانسور از کار افتاد، نمی‌توانند به سلامت از آن خارج شوند و جالب است بدانید بیشترین حوادث در حوزه آسانسور به این دلیل است که مردم تلاش می‌کنند خودشان را از آسانسور به هر طریقی حتی بالا رفتن از کابین آسانسور خارج کنند که این اقدام کار بسیار خطرناکی است و بهترین کاری که در این شرایط می‌توانید انجام دهید این است که آرام و راحت باشید.

به گزارش شهرآرانیوز، این روز‌ها قطعی‌های هر روزه برق گرفتاری‌هایی را برای شهروندان بویژه آن‌ها که از آسانسور استفاده می‌کنند بوجود آورده و تعداد عملیات نجات از آسانسور‌های دربسته را در فعالیت‌های روزانه آتش نشانان افزایش داده است و به همین دلیل سازمان آتش نشانی مشهد با صدوراطلاعیه‌ای توصیه‌های مهم و ضروری را برای اطلاع شهروندان درهنگام مواجه شدن با چنین شرایطی اعلام کرد.

به نقل روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در حال حاضر با توجه به قطعی برق درمناطق مختلف شهر، محبوس شدن افراد درآسانسور‌های مجموعه‌های مسکونی، تجاری، اداری وآسانسور‌های پل‌های عابر پیاده افزایش یافته است و برخی شهروندان گمان می‌کنند اگر آسانسوری که بین طبقات گیر کند با خطرسقوط مواجه می‌شوند و باید بکوشند هر چه سریع‌تر خارج شوند در صورتی که چنین تفکری کاملا اشتباه است و مهمترین نکته در استفاده از آسانسور هنگام قطع ناگهانی و پیش بینی نشده برق این است که در بسیاری از ساختمان‌های امروزی تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسور‌ها نیز به سیستمی به نام Black out (یا همان برق اضطراری) مجهزهستند که درهنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی می‌کند.

البته ترجیحا در زمان‌هایی که ساختمان خالی از سکنه حضور دارید از استفاده از آسانسور بپرهیزید و در صورت محبوسی در آسانسور در چنین شرایطی شهروندان باید از انجام حرکات اضافی در آسانسور پیش از رسیدن مدیر ساختمان، تکنسین‌های فنی، سرایداران و یا نیرو‌های آتش نشانی خودداری کنند.

در اینجا به موارد دیگری از توصیه‌های ایمنی هنگام محبوسی در آسانسور اشاره می‌کنیم که دانستن آن‌ها خالی از فایده نیست:
در چنین شرایطی آرامش خود را حفظ کنید، نفس عمیق بکشید و وحشت زده نشوید تا دیگران را نیز به وحشت نیندازید چراکه چند فرد وحشت زده در شرایط بد ممکن است کار‌های خطرناکی انجام دهند.

بسیاری از مردم فکرمی کنند هنگامی که آسانسور از کار افتاد، نمی‌توانند به سلامت از آن خارج شوند و جالب است بدانید بیشترین حوادث در حوزه آسانسور به این دلیل است که مردم تلاش می‌کنند خودشان را از آسانسور به هر طریقی حتی بالا رفتن از کابین آسانسور خارج کنند که این اقدام کار بسیار خطرناکی است و بهترین کاری که در این شرایط می‌توانید انجام دهید این است که آرام و راحت باشید.

 

مواردی که داخل کابین آسانسور حتما باید نصب شده باشد:

۱- نام ساختمان و آدرس دقیق محل
۲- شماره آسانسورکه اغلب روی پنل و بالای دکمه‌های احضار یا داخل درب پنل نوشته شده است
در صورتی که برق آسانسور خاموش شده و آسانسور فاقد برق اضطراری است، می‌توان برای مدت کوتاه از نور گوشی استفاده کرد و گوشی را برای زمان طولانی روشن نگذارید، چون باطری آن تمام می‌شود، در حالی که شاید به آن نیاز داشته باشید.

دکمه تلفن یا آژیر خطر (دکمه آلارم) با شکل زنگ تعبیه شده در داخل کابین را فشار دهید تا دیگران متوجه شوند کسی در آسانسور گیر کرده است و اگر آنتن موبایل دارید با شماره تلفن درج شده در داخل کابین آسانسور که شامل شماره (نگهبان یا مسئول ساختمان، تکنسین فنی آسانسور و در نهایت شماره آتش نشانی"۱۲۵" است) تماس بگیرید و ضمن اعلام دقیق آدرس محل حادثه منتظر رسیدن امدادگران باشید.

باید بدانید که وضعیتی که در آن قرار دارید خطرناک نیست؛ بنابراین به جای انجام کار‌های خطرناک، کف کابین بنشینید. با این کار وقتی آسانسور دوباره حرکت کرد تعادل به هم نمی‌خورد.

همچنین نگران هوا نباشید. هوا در چاه و کابین آسانسور جریان دارد و اکسیژن موردنیاز بدن شما تمام نمی‌شود.

البته اقدامات پیشگیرانه دیگری هم هست که هم باید توسط صاحبان و مدیران ساختمان و مدیران فنی و تاسیسات مجتمع ها، مد نظر قرار بگیرد که مهمترین آن‌ها بازرسی ادواری کلیه بخش‌ها و اجزاء آسانسور به صورت ماهانه از سوی شرکت‌های معتبر ونصب سیستم برق اضطراری برای آسانسور، زنگ هشدار و تلفن یا آیفون اظطراری برای آسانسورمی باشد و همچنین نسبت به تست و راه اندازی دیزل ژنراتور‌های مجموعه خود اقدام نمایند و سوخت مورد مصرف دیزل ژنراتور‌ها تامین شده باشد که تا در زمان قطع برق، بسرعت در مدار قرار گرفته و جریان برق محل را تامین کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->