۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق کشور است | وجود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی بررسی قیمت امروز گوشی‌های همراه (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نوشت‌افزار در مشهد | سود مجاز فروشندگان چقدر است؟ تعلیق ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت میانگین قیمت فروش خانه در بلوار احمدآباد مشهد چند است؟ + ویدئو بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) بورس صعودی شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عراق واردات هندوانه، گوجه‌فرنگی و خربزه را از ایران ممنوع کرد صنایع غذایی خراسان رضوی، موتور محرک اقتصادی در استان است تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی لوازم‌التحریر و پوشاک هم‌زمان با بازگشایی مدارس رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها برخلاف شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» است بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) صرفه جویی ۱۴۰ میلیون مترمکعبی گاز با تعویض بخاری‌های فرسوده در کشور «خوشا به حالت‌ ای روستایی!» قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) + تحلیل قیمت دلار پرداخت وام ازدواج تا پایان سال به تمام واجدان شرایط الزامی شد مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت تولید واقعی در صنایع غذایی خراسان رضوی بسیار کمتر از ظرفیت موجود است کاهش ارزش وام خرید مسکن | با وام ۹۶۰ میلیون تومانی چند متر مسکن می‌توان خرید؟ رئیس سازمان بورس باید کت دربیاورد و از وزیر اقتصاد مطالبه کند | مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس آغاز شد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) برای تهیه رُب، گوجه فرنگی را با این قیمت تهیه کنید | قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) چالش بیمه مربیان تعلیم رانندگی حل شد با وام ۲۸۰ میلیون تومانی بدون محدودیت خودرو بخرید + شرایط کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع افزایش حقوق کارگران را دنبال می‌کند قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش یافت؟
سرخط خبرها

رسته‌های تولیدی صنفی که اولویت صادراتی دارند

  • کد خبر: ۶۸۲۴۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
رسته‌های تولیدی صنفی که اولویت صادراتی دارند
۹۸ درصد بنگاه‌های ایران در سطح کوچک و متوسط هستند و بنا به آنچه در منابع مختلف در مورد تعریف SMEs ذکر شده عمده‌ترین سهم از بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط در ایران متعلق به اصناف است

به گزارش شهرآرانیوز، دبیرکل اتاق اصناف ایران از شناسایی رسته های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران خبر داد و گفت: در این مسیر بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادارتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و برخی رسته‌های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و نیز تاسیسات تمرکز شده است.

بر اساس این گزارش به نقل از اتاق اصناف ایران، ‌ محمدباقر مجتبایی در نشست مشترک رایزنان بازرگانی با اتاق اصناف ایران پیش از عزیمت به کشورهای محل ماموریت، برای آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی، با اشاره به اهمیت نیاز سنجی بازارهای هدف محصولات صنفی دارای اولویت صادراتی در کشورهای هدف گفت: جایگاه بنگاه‌های کوچک و متوسط(SMEs) در اقتصاد دنیا و نقشی که برای شکوفایی درکشورهای توسعه یافته ایجاد کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است و بنگاه‌های اقتصادی ایران برحسب نوع بنگاه به چهار گروه خرد (یک تا ۹ نفر)، بنگاههای کوچک (۱۰تا ۴۹ نفر)، بنگاه‌های متوسط ( ۵۰تا ۹۹ نفر) و بنگاههای بزرگ (۱۰۰ نفر به بالا) را شامل می‌شود.

۹۸ درصد بنگاه‌ها، کوچک و متوسط هستند

وی افزود: ۹۸ درصد بنگاه‌های ایران در سطح کوچک و متوسط هستند و بنا به آنچه در منابع مختلف در مورد تعریف SMEs ذکر شده عمده ترین سهم از بنگاههای خرد و کوچک و متوسط در ایران متعلق به اصناف است که با مجموعه ۳ میلیون واحدصنفی و بیش از ۸۰۰۰ اتحادیه و ۳۹۶ اتاق اصناف بزرگترین تشکل اقتصادی کشور محسوب می شوند و بیش از ۷۰ درصد کالای وارداتی و ۹۰ درصد محصولات صنایع بزرگ کشور از طریق شبکه عمده فروشی و خرده فروشی اصناف توزیع می‌شود.

اولویت‌های صادراتی

مجتبایی با تاکید بر مراحل شناسایی رسته های تولیدی صنفی دارای اولویت صادراتی اصناف ایران، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران جهت شناسایی و برنامه ریزی حمایتی از صنوف تولیدی اقدامات لازم را انجام داده است و در این مسیر تمرکز بر واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل صادارتی هستند، نظیر صنف چرم، کیف و کفش، پوشاک، زیور الات و سنگ های قیمتی، صنایع چوبی و مبلمان و برخی رسته‌های خدمات فنی مانند تعمیر خودروهای سنگین و نیز تاسیسات قرار گرفته است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران با اشاره به انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی، تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع در خصوص آخرین تحولات و پیش بینی تغییرات وضعیت اقتصادی، اجتماعی و … از کشورهای هدف، ارائه قوانین و مقرارت، استاندارهای ورود کالا، بازاریابی و مذاکره با واردکنندگان عمده کالا، اخذ سفارش خرید (LOI)، پیگیری تا صادرات را از جمله انتظارات اصناف از رایزنان بازرگانی عنوان کرد. ارائه گزارش های تحلیلی از وضعیت رقبا (استراتژی های ورود به بازار، شبکه توزیع سیاست های پیشبرد فروش) و استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی برای ایجاد تعامل بین بنگاههای صنفی ایران با تجار کشورهای هدف به منظور همکاری های تجاری، اقتصادی از سوی رایزنان بازرگانی بسیار حائز اهمیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->