افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مزایای فوق العاده اضافه کاری کارمندان چگونه پرداخت می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۲۵۳۵
  • ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
مزایای فوق العاده اضافه کاری کارمندان چگونه پرداخت می‌شود؟
قانون درباره فوق العاده اضافه کاری کارمندان مواردی را ذکر کرده است و کارفرما مطابق با این قانون باید مزایا را پرداخت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در حقوق اداری کشور، قانونی مبنی بر فوق‌العاده اضافه کاری تعریف شده در توضیح این قانون آمده است اگر دستگاه اجرایی از کارمندان خود درخواست کند که خدماتی را خارج از وقت اداری انجام دهند، می‌تواند مبلغی را به عنوان اضافه‌کار به آن‌ها پرداخت کرد.

در بند ۹ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون‌گذار برای پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کاری از واژه "می‌توان" استفاده کرده است یعنی این فوق‌العاده برای کارمندان به عنوان یک حق تلقی نمی‌شود.

در بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات شهری گفته شده در موارد خاص با توجه به عواملی مانند بازار کار داخلی و بین المللی، ریسک پذیری، تاثیر اقتصادی در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی، تحقیقاتی، ستادی و حساسیت کار، می‌توان پرداخت فوق العاده ویژه داشت که با پیشنهاد سازمان و در صورت تصویب در هئیت وزیران برای حداکثر ۲۵ درصد از مشاغل و در بعضی از دستگاه‌های اجرایی تا ۵۰ درصد سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر در نظر گرفته می‌شود.

پرداخت کمک رفاهی به عنوان یارانه مستقیم به کارمندان چگونه است؟

طبق ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات شهری، اگر دستگاه‌های اجرایی در ایجاد هر گونه مهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحد‌های درمانی و آموزشی، فضای ورزشی و نظایر آن و همچنین لغو خدماتی مانند سرویس رفت وآمد و سلف سرویس خودداری کنند، پرداخت کمک رفاهی به عنوان یارانه مستقیم به کارمندان صورت می‌گیرد.

بر اساس ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، هر سال حداقل و حداکثر حقوق و مزایای مستمر شاغلان و همه کارمندان دستگاه‌های اجرایی با پیشنهاد سازمان معاونت توسعه مدیریت و و سرمایه انسانی رئیس جمهور به تصویب هئیت وزیران می‌رسد همچنین سقف حقوق ثابت و فوق العاده مستمر نباید بیش از هفت برابر حداقل حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر تجاوز کند.

طبق قانون همه حقوق و مزایای مالی به صورت کامل به کارمند پرداخت نمی‌شود بلکه بر اساس مقررات ذکر شده در قانون که ناظر بر بازنشستگی، بیمه و مالیات است، درصدی از آن‌ها به عنوان کسری قانونی کسر می‌شود؛ همچنین علاوه بر حقوق و مزایای کارمند، سایر دریافتی‌های او را می‌توان به وکیل قانونی کارمند پرداخت کرد.

کارمندان دستگاه‌های اجرایی از حقوق و مزایای غیر مالی هم بهره‌مند هستند که این حقوق‌ها بیشتر جنبه حمایتی دارد مانند مرخصی، بیمه‌های اجتماعی - درمانی و حمایت‌های قضائی که همه آن‌ها در بهتر شدن زندگی کارمندان تاتیرات بسزایی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->