حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

شهرداری الکترونیک در گام دوم

  • کد خبر: ۷۳۸۸
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
شهرداری الکترونیک در گام دوم
سیدرحمان میرزائیان

تصمیم مدیران در دستیابی به شهر هوشمند و داشتن شهروندان هوشمند، نوید روزهایی خوب برای شهر را می دهد. کاهش مشکلاتی ازقبیل ترافیک و آلودگی هوا از یک سو و بهبود دسترسی به خدمات شهری، ارتقای بهداشت زیست محیطی و افزایش ارتباطات محله محور از سوی دیگر می توانند در ارتقای کیفیت زندگی مردم تأثیر بسزایی داشته باشند و با مشارکت هرچه بیشتر شهروندان، دستاوردهایی از شهر هوشمند به حساب آید.
امروزه و پس از نزدیک به 2دهه تلاش فراوان، شاهد آن هستیم که جوانه های شکل گیری شهرهایی با رویکرد هوشمندانه و با کمک فناوری اطلاعات، این بار هم در شهرداری ها در حال روییدن است.
شهرداری الکترونیک که قسمتی از پروژه عظیم دولت الکترونیک است، اولین قدم ها در تحقق شهر هوشمند است و می کوشد بستر متنوع خدمات شهرداری ها را با بهره گیری از فناوری اطلاعات در 24 ساعت شبانه روز و در هر مکان و هر زمان، حتی در منازل شهروندان و در ساعات مختلف شبانه روز به ایشان ارائه کند؛ اقدامی که می تواند رضایت شهروندان را با رفع مشکلات هرچه بیشتر فراهم آورد.


ارائه خدمات شایسته به شهروندان
راه اندازی شهرداری الکترونیک خدمتی است که آورده های فراوانی برای متولیان اداره شهر نیز در بر خواهد داشت. درحقیقت بهره گیری صحیح از قابلیت های فناوری سبب می شود متولیان شهر بتوانند فعالیت های خود را به نحو شایسته ارائه دهند و در کنار آن با حذف بروکراسی های زائد اداری ، خدمت رسانی بهتری به شهروندان خود داشته باشند و افزایش رضایت را سبب شوند . فساد اداری ، پارتی بازی و عدم اجرای صحیح ضوابط و مقررات که موضوعات اصلی گلایه های مردمی است نیز قاعدتا با ورود فناوری رفع می شود و گام های مؤثری برای تحقق شفاف سازی و عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد.
هر چند شهرهای زیادی تاکنون به سوی شهرداری الکترونیک حرکت کرده اند و حتی شهرداری مشهد نیز از گذشته تا امروز با نگاه ویژه مدیران شهری این مهم را به نوعی محقق ساخته است، در چند روز گذشته، خبر الکترونیکی شدن دومین منطقه شهرداری مشهد به گوش رسیده است؛ اتفاقی که پیش از این در منطقه 12 به انجام رسیده است و حالا منطقه 8 شهرداری مشهد قرار است به عنوان دومین منطقه شهری مجهز به زیرساخت‌های شهرداری الکترونیک شود.


منطقه 8 شهرداری الکترونیکی می شود
راه اندازی منطقه ای با ارائه تمام خدمات الکترونیکی ، که در آن شهرداری می کوشد با پشتوانه پیاده سازی صحیح تمام خدمات در بستر فناوری اطلاعات، درهای شهرداری را برای انجام خدمات حضوری ببندد و صرفا پاسخ گویی را از طریق سامانه ها و درگاه هایی که دراختیار شهروندان قرار داده است، ارائه کند، هدفی است که در روزهای پایانی تیرماه امسال، در منطقه 12 شهرداری مشهد توسط سازمان فاوای شهرداری و درقالب ارائه 40 خدمت و با رویکرد شهروند محوری اجرا شده است و با تکیه بر تجربه های برگزاری این پروژه در منطقه 12، اجرای آن در منطقه 8 نیز آغاز شده و به زودی این طرح در تمام مناطق شهرداری مشهد به اجرا درخواهد آمد. در آینده نیز بستر موبایلی آن توسط نرم افزار «شهر من» فراهم خواهد شد؛ مجموعه اقداماتی که با گسترده شدن بین شهروندان می تواند نوید روزهایی خوب برای شهر را بدهد و سر آغاز حرکتی جدید باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->