میزبانی مشهد برای بازی «ایران - قطر» قطعی شد پرواز استقلال و پرسپولیس به سوی دربی آتش بس پیشکسوتان استقلال تا دربی ملاقات نکونام و استقلالی‌ها با خطیر؟ هلدینگ همه هزینه استقلال را نمی‌دهد! نتیجه بازی فوتسال ایران و گواتمالا(۲۹ شهریور ۱۴۰۳)+ ویدئو خلاصه بازی| قاطع و پرغرور در جام جهانی عکس‌هایی از بازی تیم‌های ملی فوتسال ایران و گواتمالا مدافع پرسپولیسی در راه خیبر مهدوی کیا سرمربی الجزیره الحمرا امارات شد + عکس پخش زنده بازی ایران و گواتمالا در جام جهانی فوتسال (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرسپولیس - پاختاکور از مشهد به قلعه حسن خان رفت + عکس گاریدو: دنبال ۳ امتیاز بازی با آلومینیوم هستیم تارقلی‌زاده، رئیس گروه فنی و آنالیز فیفا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ است صعود تیم ملی فوتبال ایران به رتبه ۱۹ رنکینگ فیفا دردسر احتمالی سهرابیان برای استقلال اینزاگی: عملکرد خوبی مقابل منچسترسیتی داشتیم تاریخ و ساعت بازی نساجی و استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران | یامگا خیلی زود به استقلال رسید تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در لیگ برتر فوتبال ایران | شهرقدس این بار میزبان سرخ‌های پایتخت مخالفت درویش با وجود اصرار گاریدو: خارجی نمی‌خریم! دلداری بازیکنان پرسپولیس به ستاره مغموم
سرخط خبرها

لالیگا روی خط فناوری با Mediacoach

  • کد خبر: ۷۵۲۳۵
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
لالیگا روی خط فناوری با Mediacoach
Mediacoach ابزاری برای تحلیل و بررسی داده‌های فوتبالی است که لالیگا از این فصل می خواهد از آن استفاده کند.

به گزارش شهرآرانیوز، لالیگا از یک فناوری به نام Mediacoach استفاده می‌کند که باعث شده این لیگ به این لحاظ نسبت به سایر لیگ‌ها متمایز شود. در داخل و خارج از زمین، یک بازی فوتبال توسط برخی داده‌ها و اطلاعات ارزیابی می شود. مربیان و تحلیلگرانی که به‌دنبال ایجاد بینش تاکتیکی در کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند تا چیز‌هایی را که قبلا خیلی به آن پرداخته نمی‌شد، به آن‌ها نشان دهند؛ موضوعی که درک از یک مسابقه فوتبال و لذت تماشای آن را برای بینندگان افزایش می‌دهد. در‌واقع Mediacoach ابزاری برای تحلیل و بررسی داده‌های فوتبالی است که توسط لالیگا ایجاد شده است؛ ابزاری که با استفاده از پیچیده‌ترین سیستم‌های عامل ساخته شده است و می‌تواند اطلاعات زیادی از‌جمله هزاران داده از هر بازیکن را ارائه دهد.

 

در‌واقع لالیگا تصمیم گرفت که این ابزار بالقوه را در اختیار تمام باشگاه‌های حاضر در مسابقات و همچنین شرکت‌های پخش تلویزیونی بازی‌ها قرار دهد که به آن‌ها فرصت جدید را برای درک مسابقات فوتبال می‌دهد و از‌طرف‌دیگر به رشد جهانی رقابت‌های لالیگا نیز کمک می‌کند. سیلوستر جوس، مدیر‌Mediacoach، به‌تازگی در یک سخنرانی درباره این اتفاق مهم که در لالیگا رقم خورده است، گفت: همه باشگاه‌ها به اطلاعات مشابه دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تیم مقابل را بر اساس مسابقات قبلی در لالیگا تجزیه و تحلیل کنند. این موضوع برای لیگ بسیار خاص است؛ زیرا هر باشگاهی ابزار مشابهی دارد.

 

با این راه‌حل، شرایطی مساوی را در اختیار همه قرار می‌دهیم. یک نمونه جذاب از تأثیر این اتفاق را می‌توان در باشگاه گرانادا مشاهده کرد؛ تیمی که فقط در عرض ۲ سال توانست در نیمه اول جدول لالیگا قرار بگیرد و تا یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا نیز پیش برود. در‌واقع آنالیزور این باشگاه نیز به تأثیر Mediacoach در این پیشرفت اذعان کرده بود. او گفت: موفقیت گرانادا تاحدودی از حضور در لالیگا و استفاده از Mediacoach نشئت می‌گیرد. در لیگ‌های دیگر این فناوری در‌دسترس نیست و به شما این امکان را می‌دهد که با‌وجود کیفیت حریف، شانس خود را افزایش دهید. ما ۲ ماه پیش در‌برابر بارسلونا به پیروزی رسیدیم و بخشی از دلیل این برد به‌خاطر همین موضوع و استفاده از این داده‌ها بود.

 

رویکرد دموکراتیک لالیگا به‌این‌معناست که این داده‌ها را در اختیار تمام تیم‌ها قرار می‌دهد تا از فرصت‌های برابر برای پیشرفت در داخل و خارج از زمین استفاده کنید. همچنین آیتور کارانکا، مربی سابق رئال‌مادرید، که سابقه حضور در سطح اول و دوم فوتبال انگلیس را در کارنامه دارد به تمجید از Mediacoach پرداخته و می‌گوید: هنگامی که من در انگلیس کار می‌کردم، کیفیت منابع اطلاعاتی یکسان نبود. در‌واقع امروز نیز چنین‌تفاوتی کاملا مشهود است؛ اما یکی از کار‌هایی که لالیگا به‌خوبی انجام می‌دهد، این است که داده‌ها را به شکل یکسان در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد. بهترین راه برای نشان‌دادن این موضوع به بازیکنان خود که می‌توانند حریفان بزرگ را شکست دهند، ارائه ضعف‌های رقباست.


از‌طرف‌دیگر داده‌های Mediacoach به مربیان کمک می‌کند تا از مصدومیت‌های احتمالی بازیکنانشان جلوگیری کنند. بدین‌معنا که این داده‌ها شرایط فیزیکی بازیکنان را در اختیار مربی قرار می‌دهند. فابیو نوادا، تحلیلگر‌Mediacoach، با مثالی این موضوع را توضیح می‌دهد: اگر بازیکنی در اختیار دارید که بعد از یک مصدومیت طولانی دوباره به میادین باز‌گشته است، احتمالا از دقیقه‌۶۰ به بعد او را بازی خواهید داد؛ اما با استفاده از این داده‌ها می‌توانید بدون هیچ نگرانی، وضعیت او را بررسی کرده و از مصدومیت دوباره‌اش جلوگیری کنید. این اطلاعات به باشگاه‌ها کمک می‌کند که خطر آسیب‌دیدگی بازیکنانشان کاهش پیدا کند و همچنین به خود بازیکنان نیز کمک می‌کند که عملکردی با کیفیت عالی ارائه دهند.


اما یکی دیگر از کار‌های منحصر‌به‌فردی که لالیگا انجام داده، این بوده که داده‌های Mediacoach را در هنگام پخش بازی زنده در اختیار بیننده قرار داده است. از طرفی این یک مزیت راهبردی برای لالیگا نسبت به سایر لیگ‌ها نیز محسوب می‌شود. جوس در‌این‌باره گفت: بهترین راه برای ارائه اطلاعات به بینندگان، نشان‌دادن داده‌ها در هنگام پخش یک مسابقه فوتبال است؛ جایی که ما با استفاده از طرح‌های گرافیکی به بینندگان در راه درک بهتر یک بازی فوتبال کمک می‌کنیم. داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل‌ها بخش مهمی از فوتبال هستند و قطعا ما در فصول آینده در قسمت ارائه آن‌ها در مسابقات زنده کیفیت بهتری را ارائه خواهیم داد. این فناوری به شکلی بی‌پایان پیشرفت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->