روند اجرای احداث پروژه بولوار کرامت مشهد به سرعت ادامه دارد اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پلمب واحد‌های صنفی شغل مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید آغاز عملیات جمع‌آوری تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مردم مشهد پس از وعده صادق ۲ | شادمانی مردم مشهد در پی حمله قدرتمندانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تمام پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خانه‌های تاریخی مشهد، آماده حضور علاقه‌مندان است تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ سال است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۰ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد انجام شده است برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری
سرخط خبرها

ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد

  • کد خبر: ۷۵۵۲۹
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد
غلامحسین صاحبی، عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد و گفت: این‌بزرگ‌راه می‌تواند از امتداد یافتن بازوی چهارم پل مصلا تا شهرک شهید رجایی و باهنر و سپس امتداد تا محله پنجتن باشد و از آنجا نیز به جاده گاز و جاده سنتو متصل شود.


غلامحسین صاحبی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اجرای این‌ابرپروژه می‌تواند به دستاورد‌های کم‌نظیری در حاشیه مشهد منجر شود، افزود: با احداث این‌بزرگ‌راه، از یک سو مشکل و گره‌های فراوان ترافیکی در شهرک‌های حاشیه مشهد برطرف می‌شود و از سویی دیگر شاهد اتصال واقعی حاشیه به متن شهر خواهیم بود.


تغییرات کلان کالبدی با ایجاد بزرگ‌راه دوم شهر

وی ادامه داد: بزرگ‌راه دوم باعث می‌شود ضمن ایجاد شریان‌های ارتباطی فراوان و تقاطع‌های زیاد در مسیر این‌بزرگ‌راه، محرک‌های زیادی برای ایجاد توسعه در مناطق یاد‌شده به وجود آید و تغییرات کالبدی بسیاری نیز در مناطق حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود.


به گفته صاحبی، بعد از اجرای این‌بزرگ‌راه، فاصله اندکی میان این‌مسیر تا کال کشف وجود خواهد داشت که می‌توان با ایجاد گسترده فضای سبز در فضای یادشده، حاشیه شهر را کاملا بست و مانع از ایجاد حاشیه شهر جدید برای مشهد شد.


عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر تصریح کرد: احداث این‌بزرگ‌راه از بسیاری نظر‌ها می‌تواند باعث دگرگونی اساسی در بافت شمال و شمال شرق مشهد شود؛ ضمن اینکه رونق ساخت‌وساز، ارتقای ارزش زمین و افزایش درآمدزایی در این‌مناطق را نیز به دنبال خواهد داشت.


حاشیه شهر همچنان نیازمند توجه است

وی افزود: در این‌دوره پارک‌های محله و دو پارک بزرگ اردیبهشت و مهریز در حاشیه مشهد ایجاد شد، اما نیاز‌های مناطق پیرامونی و حاشیه مشهد بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون انجام شده است.


وی گفت: برای حاشیه مشهد نیازمند اصلاح کالبدی بیشتری هستیم. قرار بود طی مصوباتی، بخشی از ساکنان مناطق حاشیه شهر جابه‌جا و بخشی از معابر بازگشایی شوند که این‌اتفاق نیفتاد.


صاحبی بیان کرد: در دوره چهارم شورا ۱۷۰ هکتار و در این‌دوره نیز ۱۰ کیلومتر از مسیر یاد شده سامان‌دهی شد، اما در مجموع اقدامات صورت‌گرفته برای کشف‌رود نمود بیرونی چندانی نداشت؛ ضمن اینکه برای اجرای طرح اگو در حاشیه شهر نیز نیازمند اقدامات اساسی هستیم.


حاشیه شهر، فقط ۲ درصد اعتبارات مدیریت شهری

وی با بیان اینکه طبق بولتن رسمی شورای شهر، کمتر از ۲ درصد اعتبارات سالانه مدیریت شهری به حاشیه شهر اختصاص یافته است، افزود: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر حاشیه شهر بودجه در نظر گرفته شد، اما از این‌بودجه ۳۰ میلیارد تومان جذب و هزینه نشد.


وی با بیان اینکه آبادانی حاشیه مشهد عزم و همت جدی می‌خواهد افزود: تا‌زمانی‌که در‌این‌خصوص عزم جدی وجود نداشته باشد، اتفاقی جدی برای عمران و آبادانی این‌مناطق نمی‌افتد؛ بنابراین از شورای ششم انتظار داریم به‌طور جدی‌تر وارد مسیر آبادانی حاشیه شهر بشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->