پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها
سرخط خبرها

ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد

  • کد خبر: ۷۵۵۲۹
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
ساخت بزرگ‌راه دوم مشهد در دستور‌کار شورای شهر ششم باشد
غلامحسین صاحبی، عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ عضو شورای پنجم شهر و منتخب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد یکی از اولویت‌های مهم در حوزه حاشیه شهر را احداث بزرگ‌راه دوم مشهد دانست که باید در دستور کار شورای ششم باشد و گفت: این‌بزرگ‌راه می‌تواند از امتداد یافتن بازوی چهارم پل مصلا تا شهرک شهید رجایی و باهنر و سپس امتداد تا محله پنجتن باشد و از آنجا نیز به جاده گاز و جاده سنتو متصل شود.


غلامحسین صاحبی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه اجرای این‌ابرپروژه می‌تواند به دستاورد‌های کم‌نظیری در حاشیه مشهد منجر شود، افزود: با احداث این‌بزرگ‌راه، از یک سو مشکل و گره‌های فراوان ترافیکی در شهرک‌های حاشیه مشهد برطرف می‌شود و از سویی دیگر شاهد اتصال واقعی حاشیه به متن شهر خواهیم بود.


تغییرات کلان کالبدی با ایجاد بزرگ‌راه دوم شهر

وی ادامه داد: بزرگ‌راه دوم باعث می‌شود ضمن ایجاد شریان‌های ارتباطی فراوان و تقاطع‌های زیاد در مسیر این‌بزرگ‌راه، محرک‌های زیادی برای ایجاد توسعه در مناطق یاد‌شده به وجود آید و تغییرات کالبدی بسیاری نیز در مناطق حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود.


به گفته صاحبی، بعد از اجرای این‌بزرگ‌راه، فاصله اندکی میان این‌مسیر تا کال کشف وجود خواهد داشت که می‌توان با ایجاد گسترده فضای سبز در فضای یادشده، حاشیه شهر را کاملا بست و مانع از ایجاد حاشیه شهر جدید برای مشهد شد.


عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر تصریح کرد: احداث این‌بزرگ‌راه از بسیاری نظر‌ها می‌تواند باعث دگرگونی اساسی در بافت شمال و شمال شرق مشهد شود؛ ضمن اینکه رونق ساخت‌وساز، ارتقای ارزش زمین و افزایش درآمدزایی در این‌مناطق را نیز به دنبال خواهد داشت.


حاشیه شهر همچنان نیازمند توجه است

وی افزود: در این‌دوره پارک‌های محله و دو پارک بزرگ اردیبهشت و مهریز در حاشیه مشهد ایجاد شد، اما نیاز‌های مناطق پیرامونی و حاشیه مشهد بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون انجام شده است.


وی گفت: برای حاشیه مشهد نیازمند اصلاح کالبدی بیشتری هستیم. قرار بود طی مصوباتی، بخشی از ساکنان مناطق حاشیه شهر جابه‌جا و بخشی از معابر بازگشایی شوند که این‌اتفاق نیفتاد.


صاحبی بیان کرد: در دوره چهارم شورا ۱۷۰ هکتار و در این‌دوره نیز ۱۰ کیلومتر از مسیر یاد شده سامان‌دهی شد، اما در مجموع اقدامات صورت‌گرفته برای کشف‌رود نمود بیرونی چندانی نداشت؛ ضمن اینکه برای اجرای طرح اگو در حاشیه شهر نیز نیازمند اقدامات اساسی هستیم.


حاشیه شهر، فقط ۲ درصد اعتبارات مدیریت شهری

وی با بیان اینکه طبق بولتن رسمی شورای شهر، کمتر از ۲ درصد اعتبارات سالانه مدیریت شهری به حاشیه شهر اختصاص یافته است، افزود: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای بازگشایی معابر حاشیه شهر بودجه در نظر گرفته شد، اما از این‌بودجه ۳۰ میلیارد تومان جذب و هزینه نشد.


وی با بیان اینکه آبادانی حاشیه مشهد عزم و همت جدی می‌خواهد افزود: تا‌زمانی‌که در‌این‌خصوص عزم جدی وجود نداشته باشد، اتفاقی جدی برای عمران و آبادانی این‌مناطق نمی‌افتد؛ بنابراین از شورای ششم انتظار داریم به‌طور جدی‌تر وارد مسیر آبادانی حاشیه شهر بشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->