گردوخاک، ۸۲ نفر را در شوش راهی بیمارستان کرد (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) مدارس کدام استان‌ها فردا (چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴) تعطیل است؟ در هوای آلوده چه غذاهایی باید مصرف کنیم؟ آماده‌باش مدیریت بحران خراسان رضوی درپی رگبار باران و طوفان در سطح استان | تاکنون حادثه جدی گزارش نشده است (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) طوفان شدید مشهد ۱۷ حادثه را در پی داشت (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) وقوع ۲۸ حادثه در پی طوفان شدید در سبزوار (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) تصادف خودرو و موتورسیکلت در گلبهار با ۶ مصدوم (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) حذفیات منابع کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول وقوع طوفان شدید و رگبار باران در سبزوار (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) غرق‌شدن کودک ۴ساله در بولوار شاهنامه مشهد (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) بازداشت دزدی که  می خواست اموال سرقتی را  به خود مال باخته بفروشد راهکارهایی برای صبوری بیشتر در تعاملات اجتماعی | چطور از غوره حلوا بسازیم؟ هر چه بادا باد! محبت و مودت، ۲ نعمت الهی برای آرامش همسران | دلواپس شادمانی تو هستم جزئیات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی احضار متهم ضرب و جرح دانش‌آموزان سنندجی به دادسرا (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در بازار تهران (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) ۲۸ هزار قلم داروی گیاهی قاچاق و غیرمجاز در نیشابور کشف شد (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) سکته چشمی در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد  جزئیات حذفیات آزمون‌های پایه یازدهم و دوازدهم منتشر شد تحلیل حواشی مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور چاقوکشی مرگبار پسر دانش‌آموز به‌خاطر هیچ فوت ۲۶ بیمار هموفیلی به دلیل کمبود‌های دارویی ۱۲۰ کودک مناطق حاشیه‌ای گناباد و بجستان واکسن فلج اطفال دریافت کردند حکم اولیه معلم خاطی در سنندج صادر شد دریافت علی‌الحساب شهریه برای پیش‌ثبت‌نام مدارس، طبق تعرفه سال گذشته است بازنشستگان حساب خود را چک کنند | معوقات متناسب‌سازی حقوق برای تمام بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شد (۲۶ فروردین ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۴) | کاهش محسوس دما از پنجشنبه با رعایت این نکات روزهای گرم را تحمل کنید رئیس سازمان اورژانس کشور: ۹۷ درصد مصدومین ترافیکی نوروز ۱۴۰۴، ایرانی و ۳ درصد از مصدومین اتباع خارجی بوده‌اند آموزش و پرورش تهران: اولیا تا ابلاغ رسمی، مبلغ اضافی پرداخت نکنند
سرخط خبرها

پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟

  • کد خبر: ۷۷۵۶۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟
داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست در مشهد زندگی می‌کنید یا نیویورک. در کلان‌شهر‌های مختلف جهان با انبوه خودرو‌های شخصی و عمومی در حال تردد مواجه هستیم که با ورود به بافت‌های مرکزی شهر‌ها تازه عمق فاجعه را درمی‌یابیم، مناطق متراکمی که به دلایل کالبدی، به‌سادگی امکان تعریض معابر یا احداث ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جدید در آن‌ها نیست و از شهروندان تا کاسبان و مدیران شهری برای مدیریت تردد سواره‌ها و پیاده‌هایش کلافه‌اند. بررسی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد به طور متوسط ۳۰ درصد خودرو‌هایی که در هر ساعت از شبانه‌روز در مناطق مرکزی شهر‌های این کشور تردد می‌کنند در حقیقت در جست‌وجوی جای مناسب برای پارک هستند.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

 

رانندگان انگلیسی برای پرداخت هزینه کمتر پارکینگ یا در مقابل نزدیک‌تر بودن به مقصد خود، از پارکینگ‌های اختصاصی در نقاط مختلف استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف یافتن پارکینگ ارزان‌قیمت می‌کنند. حتی ممکن است با پارک دوبل، هرچند کوتاه، به افزایش بار ترافیکی نیز دامن بزنند.

پیش به سوی حذف پارکینگ!

پس از آنکه اسلو در کشور نروژ به سمت حذف امکان پارک خودرو در حاشیه معابر بافت‌های مرکزی گام برداشت، اگرچه ابتدا با مقاومت اهالی مناطق روبه‌رو شد، چندی بعد از اجرای آن، به موفقیت در مدیریت بهتر ترافیک دست یافت. بررسی تجربه نروژی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها در کنار حذف پارکینگ، در توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز موفق بودند. هم‌چنین مهندسی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجب شد ترافیک با دقت بیشتری در محدوده مدیریت شود.

 

به علاوه، با توجه به کمبود فضای پارک ایجادشده در منطقه، فرهنگ خودرو اشتراکی به‌تدریج از سوی شرکت‌ها و مشاغل حاضر در منطقه ترویج شد تا کارکنان یک اداره، شرکت یا فروشگاه به صورت نوبتی و به جای خودرو شخصی تک‌سرنشین، از خودرو‌های یکدیگر استفاده کنند. با افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به تردد کارکنان در ساعت‌های خاصی از روز، هزینه بلیت اتوبوس و مترو در مسیر‌های منتهی به بافت مرکزی شهر با تخفیف لحاظ شد تا استفاده از آن‌ها به‌صرفه‌تر نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->