ورود سامانه بارشی جدید به کشور از هفته آینده (۱۹ دی ۱۴۰۳) رقم عیدی ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی چقدر خواهد بود؟ کاهش خطر بیماری‌های قلبی با روشی ساده آیا رقم عیدی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی افزایش می‌یابد؟ علل و علائم ناباروری چیست؟ هزینه‌های میلیونی آلودگی هوا بر دوش بیماران ریوی قتل هولناک زن جوان به دست همسرش در بردسکن + جزئیات زلزله دهرم فارس را لرزاند (۱۸ دی ۱۴۰۳) راه‌اندازی قطار مسافری تهران- وان از بهمن ۱۴۰۳ جزئیات بررسی مصوبه کنکور در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی (۱۸ دی ۱۴۰۳) کدام مدارس استان تهران فردا چهارشنبه (۱۹ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟ همه چیز درباره ویروس جدید چینی| موردی از ابتلا به HMPV در ایران مشاهده نشده است گرامر انگلیسی را آسان بیاموزید: آموزش قواعد به زبان ساده و کاربردی درباره اخبار غم‌انگیزی که از خشک شدن تالاب انزلی به گوش می‌رسد | کسی از نیلوفر‌های انزلی خبر دارد؟ درباره سوء‌ظن که رابطه‌ها را بر هم می‌زند | ویروس بدگمانی؛ آفت رابطه نان‌های مناسب برای لاغری کدام‌اند؟ علائم هشداردهنده تومور مغزی چیست؟ حمله یک شهروند با بنزین و آتش به شهردار کرگان هرمزگان + عکس (۱۸ دی ۱۴۰۳) شناسایی ۳۴۰ کودک کار در مشهد در ۹ماهه نخست ۱۴۰۳ ۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در آستانه خودکفایی ۲۹ ماه عجیبی که قابل پیش‌بینی بود سرقت تریلی حامل ۸ دستگاه خودرو در نیشابور (۱۷ دی ۱۴۰۳) مکران، پایتخت احتمالی ایران پس‌ از تهران، کجاست؟ + ویژگی‌ها و موقعیت جغرافیایی محکومیت ۳۹ میلیارد ریالی قاچاقچی ارز در مشهد (۱۸ دی ۱۴۰۳) اقدامات بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی درخصوص معتادان متجاهر | ایستگاهی برای ته‌خطی‌ها زلزله مهیب در چین | شمار کشته‌ها به ۹۵ تن رسید (۱۸ دی ۱۴۰۳) بازسازی جنایت دسته جمعی  در صدمتری | قتل به بهانه جلب ۶۲ درصد سالمندان اضافه وزن دارند کم‌شنوایی نوزادان در هر هزار تولد، یک تا ۳ مورد است ارائه درس دوواحدی مهارت‌های زندگی به دانشجویان ترم اول، اجباری شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی، امروز (سه‌شنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۳) | امروز و فردا هوا سرد می‌شود واگذاری ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی
سرخط خبرها

پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟

  • کد خبر: ۷۷۵۶۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟
داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست در مشهد زندگی می‌کنید یا نیویورک. در کلان‌شهر‌های مختلف جهان با انبوه خودرو‌های شخصی و عمومی در حال تردد مواجه هستیم که با ورود به بافت‌های مرکزی شهر‌ها تازه عمق فاجعه را درمی‌یابیم، مناطق متراکمی که به دلایل کالبدی، به‌سادگی امکان تعریض معابر یا احداث ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جدید در آن‌ها نیست و از شهروندان تا کاسبان و مدیران شهری برای مدیریت تردد سواره‌ها و پیاده‌هایش کلافه‌اند. بررسی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد به طور متوسط ۳۰ درصد خودرو‌هایی که در هر ساعت از شبانه‌روز در مناطق مرکزی شهر‌های این کشور تردد می‌کنند در حقیقت در جست‌وجوی جای مناسب برای پارک هستند.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

 

رانندگان انگلیسی برای پرداخت هزینه کمتر پارکینگ یا در مقابل نزدیک‌تر بودن به مقصد خود، از پارکینگ‌های اختصاصی در نقاط مختلف استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف یافتن پارکینگ ارزان‌قیمت می‌کنند. حتی ممکن است با پارک دوبل، هرچند کوتاه، به افزایش بار ترافیکی نیز دامن بزنند.

پیش به سوی حذف پارکینگ!

پس از آنکه اسلو در کشور نروژ به سمت حذف امکان پارک خودرو در حاشیه معابر بافت‌های مرکزی گام برداشت، اگرچه ابتدا با مقاومت اهالی مناطق روبه‌رو شد، چندی بعد از اجرای آن، به موفقیت در مدیریت بهتر ترافیک دست یافت. بررسی تجربه نروژی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها در کنار حذف پارکینگ، در توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز موفق بودند. هم‌چنین مهندسی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجب شد ترافیک با دقت بیشتری در محدوده مدیریت شود.

 

به علاوه، با توجه به کمبود فضای پارک ایجادشده در منطقه، فرهنگ خودرو اشتراکی به‌تدریج از سوی شرکت‌ها و مشاغل حاضر در منطقه ترویج شد تا کارکنان یک اداره، شرکت یا فروشگاه به صورت نوبتی و به جای خودرو شخصی تک‌سرنشین، از خودرو‌های یکدیگر استفاده کنند. با افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به تردد کارکنان در ساعت‌های خاصی از روز، هزینه بلیت اتوبوس و مترو در مسیر‌های منتهی به بافت مرکزی شهر با تخفیف لحاظ شد تا استفاده از آن‌ها به‌صرفه‌تر نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->