برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ابتلای حدود ۲۰ نفر به «قارچ سیاه» در مشهد

  • کد خبر: ۷۸۵۶۴
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
ابتلای حدود ۲۰ نفر به «قارچ سیاه» در مشهد
«موکورمایکوزیس» یا همان قارچ سیاه یک عفونت قارچی جدی است که فرصت طلب است و در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و نقص ایمنی بدن دارند، شایع می‌شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ «موکورمایکوزیس» یا همان قارچ سیاه یک عفونت قارچی جدی است که فرصت طلب است و در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و نقص ایمنی بدن دارند، شایع می‌شود. این روز‌ها کووید۱۹ بهترین فرصت را برای بروز این بیماری نادر فراهم کرده است که بیماران را حسابی غافلگیر کند. به تازگی محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که علائم بیماری قارچ سیاه ریوی شامل تب، سرفه، درد قفسه سینه و تنگی نفس است و می‌تواند به صورت تاول یا زخم و ضایعات پوستی ظاهر و ناحیه آلوده سیاه شود و این بیماری در افراد مبتلا به کرونا که بستری آن‌ها در بیمارستان طولانی می‌شود، نیز دیده شده است که از طریق بینی، دهان و چشم وارد بدن می‌شود.
محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) تهران هم دو روز قبل با اشاره به شایع شدن قارچ سیاه در کشور، از بستری شدن ۱۰ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان امام خمینی (ره) پایتخت خبر داد.

۲۰ ابتلا در مشهد

درهمین راستا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد حدود ۲۰ نفر از بیماران کرونایی در دو بیمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) به بیماری قارچ سیاه مبتلا هستند.
شاپور بدیعی به شهرآرا آنلاین اعلام کرد که طبق گزارش‌های رسیده، همه بیماران مبتلا به قارچ سیاه در مشهد از بیماران کرونای هستند.


وی ادامه داد: در بیمارستان‌ها کمیته کنترل عفونت داریم تا در صورتی که علائم قارچ سیاه وجود داشته باشد، پیگیری لازم را انجام بدهی و درمان بیماران آغاز شود.

 

تزریق ۱.۳ میلیون دز واکسن در دانشگاه علوم پزشکی

وی همچنین درباره روند تزریق واکسن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بیان کرد: هنوز هم می‌گوییم بهترین راه مقابله با کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از قرارگیری در تجمع‌ها و دورهمی هاست.


وی افزود: تا دوم شهریور یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۶۶ دز واکسن در حوزه دانشگاه مشهد برای شهروندان تزریق شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال درباره سایر بیماری‌های واگیردار مانند تب کریمه کنگو و تب مالاریا موارد مشکوک یا مثبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت نشده است، ادامه داد: تب مالاریا چندین سال است که در مشهد ریشه کن شده است.

داروی درمان قارچ سیاه بیمارستانی است

این گفته‌ها در حالی است که وقتی با سامانه پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۹۱، تماس می‌گیریم کارشناس این سامانه درباره چگونگی تأمین داروی «آمفوتیریسین بی» برای درمان مبتلایان احتمالی قارچ سیاه به خبرنگار ما گفت: اگر بیمار کرونایی تاول‌های سیاه بر روی پوست خود مشاهده کرد بدون فوت وقت خود را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی یا اورژانس عدالتیان مشهد برساند. داروی درمان این بیماری، بیمارستانی است و بیمار برای مداوا تنها باید به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->