مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعتی دیگر در سراسر کشور آغاز می‌شود (۱۵ تیر ۱۴۰۳) بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نشست بغداد؛ تثبیت قدرت منطقه‌ای ایران در چارچوب همکاری منطقه ای

  • کد خبر: ۷۸۸۵۵
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
نشست بغداد؛ تثبیت قدرت منطقه‌ای ایران در چارچوب همکاری منطقه ای
حسین امیرعبداللهیان روز گذشته در راس هیئتی دیپلماتیک برای شرکت در نشست منطقه‌ای «همکاری و مشارکت» عراق وارد بغداد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین امیرعبداللهیان روز گذشته در راس هیئتی دیپلماتیک برای شرکت در نشست منطقه‌ای «همکاری و مشارکت» عراق وارد بغداد شد. امیرعبداللهیان در فرودگاه بغداد با استقبال فواد حسین، وزیرخارجه عراق، و دیگر مقام‌های عراقی و ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، روبه‌رو شد.

 

وزیرخارجه کشورمان در بدو ورود به بغداد در یادمان شهادت سردارسلیمانی و ابومهدی‌المهندس به این دو شهید ادای احترام کرد و گفت: ما اکنون در مکانی قرار داریم که تروریست‌های آمریکایی شخصیت بزرگی، چون شهیدسلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم را که او و همکارانشان تمام توان خود را برای تأمین امنیت حداکثری کشور به‌کار بردند، به شهادت رساندند.


وی با بیان اینکه آمریکا باید پاسخگوی این جنایت باشد، حتی اگر دولت قبلی این کشور مرتکب این جنایت شده باشد، گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند از پاسخگویی به این اقدام تروریستی فرار کند و باید پاسخگو باشد و آمران و عاملان این اقدام تروریستی باید به سزای اعمالشان برسند و به دست عدالت سپرده شوند.

انتقاد از دعوت نشدن سوریه

امیرعبداللهیان پیش از سفر به بغداد درباره رویکرد دستگاه سیاست خارجی کشورمان به نشست حمایت از بغداد گفته بود: ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه‌ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد، استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به‌عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت می‌شد. البته به‌منظور ایجاد امنیت و توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و درمورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشور‌های منطقه در هرگونه ابتکار منطقه‌ای، با دمشق مشورت مستقیم خواهیم کرد.

نشست بغداد یک فرصت تاریخی است

رضا ذبیحی، کارشناس مسائل بین‌المللی، در گفتگو با «ایسنا»، در یک ارزیابی از اهمیت نشست بغداد گفت: بغداد با برگزاری این نشست، منافع ملی مشخص خود را دنبال خواهد کرد، اما چنانچه همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، این نشست می‌تواند یک فرصت تاریخی برای بهبود اوضاع منطقه‌ای و حل‌وفصل بحران‌های موجود در منطقه باشد. وی افزود: ایران همیشه از گفتگو‌ها و مذاکرات منطقه‌ای استقبال کرده است و بنابراین به نظر می‌رسد از سمت ایران نیز اراده کافی برای اقدامات تعامل‌آمیز با سایر قدرت‌های منطقه وجود دارد.

 

عربستان هم در چندین سال گذشته بنا به برخی سوء‌تفاهمات پیشین، برای انجام مذاکره به‌منظور حل مسائل فیمابین طفره می‌رفت، اما برگزاری یکی‌دو نشست طی ماه‌های اخیر میان ایران و عربستان در بغداد، نشان از این دارد که سران این کشور نیز متقاعد شده‌اند که بهترین راه برای حل‌وفصل مسائل جاری منطقه‌ای، مذاکره، گفتگو و تعامل است.


ذبیحی در پایان گفت: نشست بغداد، فرصت مناسب و مغتنمی است که می‌تواند نشان دهد کشور‌های منطقه خود قادر به حل‌وفصل مسائل خویش هستند و نیازی به دخالت و حضور قدرت‌های خارج از منطقه برای حل این مباحث ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->