شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری
سرخط خبرها

پایانی بر کارهای نمایشی و تزئینی

  • کد خبر: ۸۰۷۸۴
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
پایانی بر کارهای نمایشی و تزئینی
مهدی یاراحمدی خراسانی

در بند هشتم چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت، «خدمت رسانی محسوس و منطقی به جای انجام امور نمایشی و تزئینی»، بیان شده است. از زمان شکل گیری شورا‌های اسلامی شهر و با تغییرات اساسی که در حوزه تامین بودجه شهرداری‌ها صورت گرفته است، این نهاد مهم به دلیل بهره مندی از قدرت اجرایی بسیار زیاد، نقدینگی فراوان و قدرت قانون گذاری که از طریق شورا‌های اسلامی شهر دراختیار دارد، در بسیاری مواقع به عنوان بازوی اجرایی و شریک توانمند خدمت رسانی (به عنوان یک نهاد عمومی) درکنار دولت‌ها قرار داشته است.


برای نمونه در همین ایام کرونا، شهرداری‌ها به خصوص در کلان شهر‌ها نقش ویژه‌ای در مبارزه با این ویروس‌منحوس و انجام رسالت اجتماعی خود در حوزه توسعه سلامت عمومی ایفا کردند، اما این همه ماجرا نیست. متاسفانه در سراسر کشور فراوان این اتفاق افتاده است که فرصتی که باید دراختیار خدمت محسوس، منطقی و عمومی قرار می‌گرفت، خرج مسائل کم اهمیت، نمایشی و تزئینی شده است.

 

اموری مثل مراسم و جشنواره‌های کم اثر، تبلیغات و فضاسازی‌های محیطی غیرمرتبط با رسالت شهرداری ها، برگزاری جلسات تشریفاتی با هزینه‌های هنگفت، دخالت و مشارکت در اموری که جزو وظایف شهرداری نیست و فقط با نیت تبلیغات خاص سیاسی یا مدیریتی انجام می‌گیرد (مثل اسپانسر شدن برخی تیم‌های ورزشی خاص که اثری بر توسعه ورزش همگانی نمی‌گذارد)، جابه جایی بخشی از اعتبارات امور زیربنایی و کلان همچون مدیریت حاشیه شهر، قطارشهری، حمل ونقل عمومی و... با سایر فعالیت‌های کم ارزش، هیجان زدگی در مناسبت ها، سفر‌های داخلی و خارجی کم بازده، حضور و اتلاف وقت مدیران در جلسات غیرضروری فقط برای دیده شدن در انظار عمومی و رسانه‌ها و کار‌های بسیار دیگری که جانشین امور خدمت رسانی جهادی و منطقی می‌شود.


اکنون که در دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر، این اراده برای ایجاد تحول و چرخش رویکرد‌ها وجود دارد، این مهم به عنوان یکی از اقدامات اساسی در حوزه خدمت رسانی محل توجه قرار گرفته است که امیدواریم مدیران مربوط تا حصول نتیجه، به تحقق آن وفادار بمانند و در عمل، زمان پایان امور نمایشی و تزئینی فرارسیده باشد. زمانی که نام خدمت رسانی محسوس و منطقی به میان آورده می‌شود، منظور ارائه نوعی از خدمات است که با رسالت و قوانین مدیریت شهری همخوانی داشته باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و دارای اثربخشی فراوان باشد، همچنین به صورت مستقیم سبب افزایش رفاه و رضایت و بهبود زندگی شهروندان شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->