رشتخوار خراسان رضوی لرزید ماجرای آلودگی هوای اسلامشهر چه بود؟ واژگونی اتوبوس در محور کرمانشاه کنگاور با ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت + ویدئو معاون وزیر اذعان کرد: پرداختی دارو و درمان از جیب مردم بسیار بالاست کمردرد و سردرد شایع‌ترین‌دردها| مصرف زیاد مسکن برای حوزه بهداشت و درمان بار مالی دارد علت دود غلیظ در آسمان ماهشهر اعلام شد شبستری: کلیه بیمارستان‌های مشهد ملزم به پذیرش بیماران اورژانسی با تعرفه دولتی هستند هشدار برف و باران برای پنج استان کشور آیا مدارس و ادارات مشهد فردا (شنبه ۸ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟ شاخص آلودگی هوای اسلامشهر ۵۰۰ شد| توصیه ترک شهر به مردم قاتل خاموش در بجستان خراسان رضوی قربانی گرفت انفجار و آتش سوزی در کوهدشت + جزئیات سهمیه استخدام ۱۲ هزار پرستار در کشور آیا مدارس و ادارات تهران فردا (۸ دی ۱۴۰۳) تعطیل هستند؟ تکذیب تراشیدن موی سر ۱۳۰ دانش آموز ششتمدی برای تنبیه باران و برف در راه خراسان رضوی (۷ دی ۱۴۰۳) مجوز استخدام ۲۴ هزار نفر از کادر درمان صادر شد (۷ دی ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور (۷ دی ۱۴۰۳) پرواز مشهد - نجف ناچار به فرود اضطراری شد| ماجرا چه بود؟ وزیر علوم در مشهد: قطعی برق تحصیل دانشجویان را هم مختل کرده است | باید به دنبال تحصیل و آموزش مجازی دانشجویان باشیم نفقه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ انتقال آب از هزارمسجد به مشهد | چالش ادامه‌دار + فیلم واکنش متفاوت وزارت آموزش و پرورش به رقص دانش‌آموزان بابلی زلزله کاشمر در استان خراسان رضوی را لرزاند (۶ دی ۱۴۰۳) مراقبت‌های تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی کمبود یُد چه علائمی دارد؟ بدون تجویز پزشک، دارو مصرف نکنیم؛ حتی یک مسکن ساده نکات ایمنی استفاده از آسانسورها در شرایط احتمالی قطع برق | مراقب سُریدن آسان‌­سُرها باشید فشار مالیاتی از روی پزشکان برداشته می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۶ دی ۱۴۰۳) | بهبود کیفیت هوا از اوایل هفته آینده قطع داروی بیماران دیابتی بسیار خطرناک است گلایه مردم از قطعی‌های مکرر برق در حاشیه شهر مشهد | خاموشی‌های نامنظم!
سرخط خبرها

هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم

  • کد خبر: ۸۱۲۹
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه و حساسیت مسئولان به مقوله آموزش گفت که اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید هفت برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز در جمع مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی در مشهد گفت: ارایه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند شناسایی درست آنان است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان پنج برابر دانش‌آموزان عادی هزینه مالی، زمانی و دانشی می‌طلبد اظهار داشت: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی کشور به همت تمام دست اندرکاران این حوزه از ابتدای دولت تدبیر و امید هفت برابر شده و در مواردی از قبیل رفت و آمد تا  ۴۲ برابر نیز افزایش داشته است.
وی گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز از خدمات حمایتی و توانبخشی بهره برده‌اند و در سال ۹۲ حدود ۳۹۵ مرکز مشکلات یادگیری در کشور وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از ۶۲۰ مرکز رسیده است. 

حسینی با تاکید بر لزوم آموزش‌های فنی و مهارتی به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه افزود: احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به چرخش‌های تحول آفرین مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این راستا چرخش رویکرد جدا انگاری به سوی رویکرد تلفیقی و فراگیرسازی در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در دستور کار خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم کمک به پیشگیری از بروز معلولیت‌ها اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت به طور عام و آموزش و پرورش با نیازهای ویژه به طور خاص باید استانداردسازی منابع انسانی، فضاها و تجهیزات و فرآیندهای آموزشی مورد نظر قرار گیرد. 

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت بیش از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه را به شکل تلفیقی و ویژه بر عهده دارند با این حال یکی از مهم‌ترین جهت گیری ها جذب و تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه است که لازمه آن احیای مرکز تربیت معلم ویژه معلمان آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت موثر و مسئله مدار برای معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: لازم است خانواده های این دانش‌آموزان نیز آموزش‌های ویژه داشته باشند.

حسینی، حرکت از خدمات تک محوری به سوی خدمات چند محوری آموزشی، حمایتی و توانبخشی را یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی کشور برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق استانداردها باید باور کنیم که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه بدون مشارکت همه امکان پذیر نیست.

وی گفت: به همین دلیل لازم است پیوند مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی را با مراکز علمی برقرار کنیم که در این راستا باید مدارس وابسته به این مراکز ایجاد شوند و مشارکت خیران نیز که در قلب نظام تعلیم و تربیت هستند باید ابعاد گسترده‌تر به خود بگیرد و مشارکت دولت و مردم به بالاترین حد ممکن افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر باورپذیری جامعه به توان دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه یک ضرورت است و لازمه آن این است که شهر و جامعه به شهر و جامعه دوستدار انسان تبدیل شود و این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه آموزش و پرورش نیز به آموزش و پرورش دوستدار انسان مبدل گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->