برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

وعده پایداری گاز در هوای سرد مشهد و خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۳۳۶۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
وعده پایداری گاز در هوای سرد مشهد و خراسان رضوی
مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی: تأمین سوخت مراکز حساس و بخش خانگی در فصل سرما در اولویت است

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ چند روز پیش بود که جواد اوجی، وزیر نفت، در یکی از جلسات اول تأمین سوخت زمستانی اعلام کرد که در فصل سرما و مخصوصا در دو ماه دی و بهمن، تا روزی ۲۰۰ مترمکعب کمبود گاز داریم و از طرفی ابراز امیدواری کرد که کمترین مشکل را در تأمین گاز و در بخش خانگی داشته باشیم.

اکنون و با افزایش ضریب نفوذ گازرسانی در خراسان رضوی و رسیدن آن به مرز ۱۰۰ درصد و بالا رفتن مشترکان گاز خانگی، احتمالا یکی از چالش‌های اساسی شرکت گاز خراسان رضوی در ماه‌های پیش رو، کمبود گاز خواهد بود. البته مدیران شرکت گاز استان می‌گویند که با وجود این افزایش ها، گاز مورد نیاز بخش‌های حساس تأمین خواهد شد.

دراین باره مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه تعداد مشترکان گاز طبیعی استان افزایش یافته است، گفت: تعداد مشترکان گاز طبیعی در بخش‌های مختلف، از خانگی گرفته تا عمومی و صنعتی، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک است که تقریبا معادل ۱۰ درصد از کل مشترکان کشور است؛ به گونه‌ای که بعد از تهران، خراسان رضوی بیشترین مشترک گاز طبیعی را دارد.

با پروژه‌های گازرسانی که در سال‌های گذشته انجام شد و به سرانجام رسید، ضریب نفوذ گاز در بخش شهری ۹۹.۹ درصد و در بخش روستا‌های واجد شرایط استان هم به بالای ۹۵ درصد رسیده است. فرشید دشتی از افزایش مصرف گاز طبیعی در استان طبق پیش بینی‌ها خبر داد و افزود: میزان مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان در سال گذشته ۲.۱۳ میلیارد مترمکعب بوده است که البته با توجه به رشد مشترکان و به تبع آن مصرف گاز طبیعی پیش بینی این است که مجموع مصرف گاز در سال ۱۴۰۰ به حدود ۲.۱۴۲ میلیارد متر مکعب برسد.

اولویت، تأمین سوخت بخش خانگی

وی با تأکید بر اینکه اولویت شرکت گاز در فصول سرد تأمین سوخت مراکز حساس و به ویژه بخش خانگی است، تصریح کرد: برای پایداری جریان گاز و مدیریت مصرف، اقدامات خاصی انجام دادیم. یکی از مهم‌ترین این کارها، برنامه ریزی و انجام تعمیرات اساسی تأسیسات و تجهیزات گاز در زنجیره تولید، انتقال و توزیع گاز استان در فصل مناسب و از همه مهم‌تر پیش بینی گروه‌های واکنش سریع برای رفع اشکالات و حوادث احتمالی است تا پایداری شبکه دچار اختلال نشود.

رصد مداوم مصرف گاز ادارات

دشتی با اشاره به کنترل مداوم مصرف انرژی ادارات دولتی در فصل سرد سال ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها مصارف انرژی ادارات و مصرف کنند‌های عمومی پرمصرف به شکل منظم و در چارچوب بخش نامه‌های ابلاغ شده، پایش و کنترل می‌شود؛ ضمن اینکه مصرف کنندگان کم مصرف تشویق و برای پرمصرف‌ها جریمه درنظر گرفته می‌شود.

مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: همه پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای ورود به نیمه دوم سال انجام شده است و امیدواریم با مدیریت مصرف از سوی مردم، پایداری شبکه و تأمین گاز برای استان دچار چالش نشود.

نیروگاه‌ها سوخت مایع ذخیره داشته باشند

دشتی با بیان اینکه نیروگاه‌ها باید سوخت مایع برای ماه‌های آینده ذخیره داشته باشند، گفت: در ماه‌های سرد سال اولویت تأمین گاز در مواقع اضطرار و اعمال محدودیت مصرف گاز طبیعی با بخش خانگی است و نیروگاه‌های برق و واحد‌هایی صنعتی مثل کارخانه‌های سیمان باید برابر با شیوه نامه‌هایی که از قبل به آن‌ها ابلاغ شده است، سوخت مایع تأمین و ذخیره کنند تا اختلالی در روند فعالیت‌های آن‌ها پیش نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->