هایجک عجیب در فوتبال ایران | رودست صنعتی‌ها به استقلال؟ نتیجه بازی اسپانیا و گرجستان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی(۱۰ تیر ۱۴۰۳)| یک مدعی واقعی ویدیو گل اول انگلیس به اسلواکی توسط بلینگام در یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | جود قهرمان سه‌شیرها! پخش زنده بازی اسپانیا و گرجستان در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین نتیجه بازی تیم ملی انگلیس و اسلواکی در یورو۲۰۲۴+ ویدئو گل‌ها و خلاصه بازی| ساوت‌گیت خوش‌شانس! پرسپولیس برای بازیکن جوان شرط گذاشت نقش پر رنگ هوادار متمول برای حفظ سه بازیکن پرسپولیس پرسپولیس به دنبال مدافع چپ آلومینیوم وضعیت نامشخص گاریدو در پرسپولیس پرسپولیس مدافع قطری را می‌فروشد بررسی وضعیت مهم‌ترین سالن ورزشی مشهد | اوضاع جهنمی سالن بهشتی! + ویدیو آقایی‌پور به خاطر استقلال ازپای پله هواپیما برگشت پخش زنده بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) + پخش آنلاین جلالی: باشگاه با هر بازیکنی خواست مذاکره کند توافق نهایی شهریار مغانلو با اتحاد کلبا اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گشایش شهری در مشهد با تشکیل کمیسیون ورزش در شورا

  • کد خبر: ۸۳۶۴۳
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
گشایش شهری در مشهد با تشکیل کمیسیون ورزش در شورا
اهالی ورزش از تشکیل کمیسیون جدید در شورای اسلامی شهر مشهد می‌گویند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ «طرح دو‌فوریتی تشکیل کمیسیون ویژه «ورزش و جوانان» در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح شد که اعضای شورای شهر با آن موافقت کردند و با اکثریت آرا به تصویب رسید»؛ این خبر کوتاهی بود که روز گذشته بعد از برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد به بیرون مخابره شد و اهالی ورزش به آن واکنش‌های مثبتی نشان دادند.

این نخستین‌بار است که در شورای اسلامی شهر مشهد در کنار کمیسیون‌های فرهنگی، عمران و...، کمیسیونی با عنوان «ورزش و جوانان» تشکیل می‌شود؛ کمیسیونی که با مأموریت ویژه توجه به توسعه ورزش همگانی و تجهیز زیر‌ساخت‌های ورزش آسان در حاشیه شهر حیات یافته و حالا قرار است گشایشی تازه در کالبد ورزش شهر باشد، اتفاقی که بی‌تردید بهره اول آن برای جوانان خواهد بود.

شجیع: سرمایه‌گذاری در ورزش باید پایدار باشد

پیشکسوت کهنه‌سوار ورزش خراسان‌رضوی که در دهه ۶۰ نیمی از شاگردانش فوتبالیست‌های آینده این خطه شدند، درباره رأی مثبت شورایی‌ها به تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان، گفت: این یک گشایش بسیار خوب است که موجب توجه بیشتر شورا به ورزش می‌شود و اگر قرار است در‌این‌زمینه سرمایه‌‎گذاری نیز صورت بگیرد، چه بهتر که پایدار و ماندگار باشد.

اسماعیل شجیع افزود: با این کار قطعا باید به مناطق محروم و توسعه زمین‌های ورزشی برای همه رشته‌ها توجه ویژه‌ای شود و توسعه طوری شکل بگیرد که همه مردم، آن را احساس کنند. وی با اشاره به اینکه مردم باید ارزان و رایگان ورزش کنند، اظهار کرد: این مصوبه می‌تواند موجب نزدیکی شورا و مردم شود. معتقدم مردم باید ارزان و رایگان ورزش کنند.

من این اتفاق را به فال‌نیک می‌گیرم و امیدوارم این کمیسیون از افراد متخصص و صاحب‌نظر در زمینه ورزش نظرخواهی کند. شجیع در پایان یادآور شد: امیدوارم فقط دوستان شورا به این مسئله توجه کنند که این کمیسیون در دوره‌های بعدی کارش ملغی نشود و تداوم داشته باشد. مسیری روشن ترسیم شود و شورا‌های دیگر هم آن را ادامه دهند.

ترکی: باید از افراد متخصص استفاده شود

«کمیسیون ورزش برای شهر واجب است. همان‌طور که شهر به آسفالت و پل‌سازی و مسائل عمرانی نیازمند است، باید به روح‌و‌روان شهروندان نیز توجه شود.» محسن ترکی، پیشکسوت داوری فوتبال خراسان، با بیان این جملات اضافه کرد: شهر به‌مثابه یک موجود زنده است و باید به روح‌و‌روان آن نیز توجه شود. ما ورزشی‌ها معتقدیم روح‌و‌روان شهر با پرداختن به تر‌بیت‌بدنی سامان می‌یابد. وی افزود: البته باید توجه داشت که وجود کمیسیون ورزش امری مبارک است؛ اما باید افراد متخصص در آن نظر بدهند والا می‌شود همان مسیر غلطی که در گذشته هم بار‌ها شاهد آن بودیم.

محسن ترکی خاطرنشان کرد: به عنوان‌مثال شما نگاه کنید در گذشته یک اتفاق خوب در پارک‌ها افتاد و تجهیزات پارکی برای ورزش مردم در بوستان‌های مختلف نصب شد، اما مشکل آنجا بود که، چون از متخصصان این حوزه مشاوره گرفته نشده بود، تجهیزات غیراستاندارد نصب شد! وی اذعان کرد: معتقدم فرهنگ‌سازی ورزش همگانی می‌تواند یکی از رسالت‌های اصلی این کمیسیون باشد. روش‌های غلط باید اصلاح شود. به‌عنوان‌نمونه ورزش صبحگاهی نباید فقط معطوف به زمان خاصی باشد و بگویند ساعت‌۷ صبح. باید در تمام پارک در طول شبانه‌روز ۴ نوبت مربی ورزش همگانی بگذاریم تا مردم از وجود آن بهره بگیرند و در هر زمانی که خواستند، ورزش کنند.

محسن ترکی تصریح کرد: در دوره‌های خاصی ما دیدیم اقدامات خوبی صورت گرفته، اما متأسفانه مجموعه‌های باکیفیتی که راه‌اندازی شده، الان بی‌استفاده است. شما همین مجموعه مادر‌و‌کودک را نگاه کنید. ۲ ماه است که تعطیل شده است و یک قفل روی درش زدند. نباید مجموعه‌های ما به وی‌آی‌پی عده‌ای خاص تبدیل شود. باید اگر هزینه‌ای می‌شود، بجا و درست باشد و افرادی که متخصص هستند، برای آن تصمیم بگیرند.

چمنیان: این رویکرد قابل‌احترام است

پیشکسوت فوتبال، رویکرد شورای اسلامی شهر مشهد درباره تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان را قابل‌احترام توصیف کرد و گفت: با توجه به رویکرد شهرداری مشهد طی یک دهه اخیر و نگاه متفاوت و عمیق به موضوع ورزش، ضرورت داشت تا شورای اسلامی شهر مشهد در دوره جدید نیز وارد عرصه کمک به ورزش به‌ویژه ورزش همگانی شود و از‌این‌بابت رویکردی قابل‌احترام است.

عباس چمنیان افزود: شورا به‌عنوان سیاست‌گذار اصلی برنامه‌های شهری این مسئولیت را دارد که در سیاست‌گذاری‌هایش ورزش را هم ببیند و برایش برنامه داشته باشد. وی اظهار کرد: این قضیه را به فال‌نیک می‌گیریم و امیدواریم در این کمیسیون افراد متخصص بنشینند و خیلی تخصصی‌تر به مسائل حوزه ورزش بپردازند و تصمیم بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->