درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

خودکشی تلخ یک معلم باسابقه در ایلام

  • کد خبر: ۸۷۹۴۰
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
خودکشی تلخ یک معلم باسابقه در ایلام
عصر روز گذشته (یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰) یک معلم باسابقه و خوشنام ایلام به دلایل نامعلومی به زندگی خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی‌های صورت گرفته بیانگر این است که این معلم باسابقه از حیث اقتصادی دارای وضعیت مطلوبی بوده و اعضای خانواده اش نیز شاغل می‌باشند، چرایی این رویداد تلخ به واکاوی بیشتری نیازمند است.

این نکته را نباید از یاد برد که خودکشی در استان ما تقریبا در شخصیت یکایک ما ایلامی‌ها نهادینه شده است، به گونه‌ای که در مواجهه با حداقل مشکلات پدیدار شده در زندگی، تنها راه برون رفت از آن در پایان دادن به زندگی جستجو می‌کنیم.

به هر تقدیر واکاوی چرایی وقوع این پدیده شوم در استان که این سال‌ها نام آن را در صدر استان‌های کشور قرار داده است، نشان می‌دهد که فاکتور‌های متعددی در وقوع آن نقش آفرینی می‌کند بگونه‌ای که موضوع مشکلات اقتصادی در انتهای جدول فاکتور‌های چرایی وقوع این پدیده شوم در استان قرار دارد.

از سویی نیز باید اذعان کرد که خودکشی صورت گرفته توسط یک فرهنگی باسابقه، زنگ خطر این آسیب اجتماعی را در استان ما به صدا در آورده است.

به این معنا که با پیشی گرفتن ضعف فرهنگی از دیگر مولفه‌های تشدید کننده بروز این پدیده در استان ایلام، عمده واکاوی‌ها برای ریشه یابی این آسیب اجتماعی بر فاکتور فرهنگی متمرکز شده بود.

حال که این رویداد تلخ از سوی یک فرهنگی با سابقه روی داده است، باید این موضوع به صورت ویژه در دستور کار نهاد‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته وبا تجدید نظر در شیوه نامه‌ها، مسیر دیگری را در بررسی‌های علمی روی خود بگشایند.

چرا که ورود این پدیده به جامعه فرهنگیان و عبور از مسایل و گرفتاری‌های اقتصادی بعنوان زمینه ساز رفتار‌های آنی برای پایان بخشی به گرفتاری‌ها به میزان قابل توجهی پیچیدگی چرایی تعمیق این آسیب مهم اجتماعی در جامعه ایلام را در معرض نمایش قرار داده است.

منبع: تابناک‌ایلام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->