«خوراک ایرانی» در راه شبکه نمایش خانگی «شور عاشقی» از جشنواره مذهب امروز ایتالیا جایزه گرفت برای لبنان و مقاومت بی پایانش آموزش داستان‌نویسی | من‌های دیگر (بخش اول) اهدای جایزه اسکار فرانسه به «جولیا رابرتز» پایان فیلمبرداری «فرانکنشتاین» گی‌یرمو دل تورو بعد از ۹ ماه ضیافت موسیقی و ادبیات | مرور شماره‌های تازه چند مجله فرهنگی‌هنری «فرشته حسینی» بهترین بازیگر جشنواره فیلم اوترانتو شد مدیران چهار بخش جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان معرفی شدند + اسامی آلبوم موسیقی «ناتمام» مجازی شد فلسطین در راه جشنواره فیلم شارجه ۲۰۲۴ معرفی مدیران بخش ویژه جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) نقش آفرینی کیلین مورفی در نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ فیلم‌های مستند راه‌یافته به جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند اسامی ۴۹ فیلم سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد | راهیابی ۳ فیلم داستانی و کوتاه از مشهد پوستر هفته ملی کودک منتشر شد پخش سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان درخشش «پیانو» در یک جشنواره کانادایی «پدر قهوه» جدیدترین سریال نمایش خانگی مهران مدیری
سرخط خبرها

برگزاری جشنواره ادبی «قصیده‌ای بر صراط» در مشهد

  • کد خبر: ۸۸۱۱۵
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
برگزاری جشنواره ادبی «قصیده‌ای بر صراط» در مشهد
جشنواره «قصیده‌ای بر صراط» با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید عشقی در گفتگو با ایسنا در رابطه با برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این روز‌ها چشمه خروشان ادبیات خراسان همچنان فعال است و اصحاب شعر و ادب استان با قلم و قدم در پی رسالت خود هستند. از این رو با اهتمام ویژه مدیریت فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر در صدد برآمدیم تا در این فریضه مهم با مشارکت ادارات و نهاد‌های مختلف استان و باشگاه ادبیات مشهد در فرهنگسرای بهشت رویداد فرهنگی کم نظیری را رقم بزنیم.

به گفته او مصادیق امر به معروف که شامل دعوت به نیکی، اخلاق نیکو، رعایت آداب و عادات پسندیده، ایثار و از خود گذشتگی، کمک به دیگران، شکرگزاری و تلاش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بی‌تفاوت نبودن افراد جامعه نسبت به یکدیگر، الگو قراردادن سبک زندگی اسلامی و مصادیق نهی از منکر که شامل رعایت نکردن حقوق دیگران، اسراف و اتلاف منابع عمومی و آسیب به محیط زیست می‌شود، از موضوعات ارسال آثار برای این جشنواره است.

دبیر جشنواره ادبی قصیده‌ای بر صراط خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۴ آذر ماه است و آئین اختتامیه این جشنواره ۱۸ آذر ماه برگزار خواهد شد. این جشنواره در ۲ بخش شعر و داستان کوتاه و در ۲ گروه سنی بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار می‌شود که به سه نفر از برگزیدگان در هر بخش و گروه سنی جوایز نفیسی اهدا می‌شود. همچنین اهدای نشان شاعر و نویسنده سال در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به انتخاب هیات داوران از دیگر جوایز این جشنواره است.

عشقی با اشاره به شرایط عمومی شرکت در جشنواره ادامه داد: محدودیتی در قالب آثار و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. حق بهره‌برداری از آثار نیز با فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد محفوظ است. علاقه‌مندان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۰۱۲۳۲۲۱۶۲ در پیامرسان واتس‌آپ ارسال کنند.

 


بیشتر بخوانید:

داستان‌نویسی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با محمدرضا شرفی خبوشان

قهر نویسنده‌ها با ناشران


منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->