بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رئیس مجلس: با واردات خودرو انحصار از بین می‌رود

  • کد خبر: ۸۸۳۴۷
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
رئیس مجلس: با واردات خودرو انحصار از بین می‌رود
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما این ظرفیت را در داخل داریم که تولید قطعات در حد استانداردهای جهانی داشته و آن را صادر کنیم و در مقابل برای انحصارشکنی در بازار داخلی نیز اجازه واردات خودرو را صادر کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا صباغیان در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو در تذکری بیان کرد: ما باید صرفا ایرادات شورای نگهبان را در خصوص طرح‌ها و لوایح اصلاح کنیم. شورای نگهبان در خصوص این طرح تنها نسبت به تبصره ۱ ایراد گرفته است، اما اعضای کمیسیون صنایع تبصره ۲ را تغییر دادند که البته من هم با آن موافق هستم اما برخلاف آیین‌نامه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد: با توجه به این‌که مجمع تشخیص مصلحت نیز در خصوص ماده ۲ ایرادی را طرح کرد، این اصلاحات صورت گرفته است، به طور کلی این طرح به منظور تامین نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شده است. بنده همین جا اعلام می‌کنم که کار درستی در خصوص این طرح در کمیسیون صنایع صورت گرفته است. امروز بحث اشتغال یکی از موضوعات مهم ما در کشور به شمار می‌رود.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: ما در داخل کشور نیروی فنی و امکانات زیادی داشته و با وجود کارخانجات متعدد، افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند قطعات تولید کنند. با توجه به نیروی کار و انرژی ارزان و دانش فنی داخل کشور ما این توانایی را داریم که محصولات خود را در حد استانداردهای جهانی تولید و صادر کنیم و در مقابل در چارچوب مصوبات هیات وزیران نیز خودرو به کشور وارد کنیم تا هم انحصار از بین برود و هم شاهد ارتقای دانش فنی در داخل و تولید رقابت‌پذیر باشیم. بدین ترتیب دیگر شاهد اینگونه قیمت‌گذاری‌ها در صنعت خودرو نیز نخواهیم بود. تصمیم خوبی در این حوزه گرفته شده و از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز انتظار می‌رود در سال تولید با موافقت با این طرح نفسی به بخش صنعت کشور بدمد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->