چهار شرط وزارت خارجه آمریکا برای برادری با ایران چیست؟ «محمد مهاجری» به دادستانی تهران احضار شد جزئیات حمله مسلحانه به یک مرکز آموزش نظامی در مالی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) با دستور نخست وزیر عراق، کمک‌های پزشکی به لبنان اعزام شد کشته شدن ۵۵۳۰ غیرنظامی از زمان کودتای نظامی در میانمار سازمان ملل آسیب به غیرنظامیان در انفجارهای بیروت را محکوم کرد تهدید جدی گردان‌های عراق برای رژیم صهیونیستی: تاوان سنگینی خواهید پرداخت چهار نظامی صهیونیست در رفح به هلاکت رسیدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تماس تلفنی وزیر امور خارجه با همسر سفیر کشورمان در لبنان (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) احتمالا آمریکایی‌ها از حمله هکری رژیم صهیونیستی به پیجرها در لبنان، باخبر بوده‌اند + تصویر هلال‌احمر ایران برای کمک‌رسانی به مجروحان انفجارهای لبنان اعلام آمادگی کرد مقام نظامی آمریکایی: احتمال وقوع جنگ بین آمریکا و چین در اقیانوس آرام بیانیه حزب‌الله لبنان در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر در بیروت سفیر ایران در لبنان کیست؟ حمله سایبری به لبنان | انفجار عجیب دستگاه‌های پیجر در بیروت + فیلم ترور ناموفق رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهر‌ها شناور شد (دو هفته اول مهر ۱۴۰۳) تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب | توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه تمام افراد جامعه است رئیس جمهور خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف دانست رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: پوشش اسلامی، پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی است خبر خوش نماینده مردم مشهد در مجلس برای کارگران | پیگیری نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگر به اندازه تورم
سرخط خبرها

از سرگیری گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا در قطر

  • کد خبر: ۸۹۳۲۶
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
از سرگیری گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا در قطر
ایالات متحده‌ آمریکا گفت‌وگوهای خود را با طالبان هفته‌ی آینده در قطر از سر می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این گفت‌وگوها روی موضوعاتی از جمله مبارزه با تروریسم و بحران انسانی در افغانستان صحبت خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سخن‌گوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه (۲ قوس-آذر) گفته است که توماس وِست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان رهبری هیأت امریکایی برای گفت‌وگوهای برنامه‌ریزی شده دو هفته‌ای با طالبان را بر عهده خواهد داشت.

پرایس گفته است که دو طرف درباره‌ی «منافع ملی حیاتی ما» که شامل عملیات ضد تروریستی علیه گروه دولت اسلامی و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، اقتصاد ویران شده‌ی افغانستان و ورود و خروج امن از افغانستان برای شهروندان امریکایی و افغان‌هایی که در طول جنگ ۲۰ ساله برای ایالات متحده کار می‌کردند، گفت‌وگو خواهند کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، وِست دو هفته پیش در پاکستان با نمایندگان طالبان دیدار کرده بود.

در این گزارش از طالبان به عنوان «جنبش اسلام‌گرای تندرو» یاد شده است که در ماه آگست با تکمیل خروج نیروهای امریکایی قدرت را به دست گرفتند.

اولین نشست بین دو طرف در ۹ تا ۱۰ اکتبر در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، جایی که دیپلمات‌های امریکایی که بر روابط با افغانستان نظارت می‌کردند پس از تسلط طالبان به آن‌جا منتقل شدند.

وِست روز جمعه شروط ایالات متحده را به طالبان برای دریافت حمایت مالی و دیپلماتیک ایالات متحده تکرار کرد. او گفت: «مبارزه با تروریسم، ایجاد یک دولت فراگیر، احترام به حقوق اقلیت‌ها، زنان و دختران و دست‌رسی برابر به آموزش و اشتغال.»

به‌گفته‌ی او، ایالات متحده به گفت‌وگو با طالبان ادامه خواهد داد و در حال حاضر فقط کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌دهد.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی طالبان که جامعه جهانی آن را به رسمیت نمی‌شناسد، هفته‌ی گذشته در نامه‌ای سرگشاده به کنگره‌ی امریکا، خواستار آزادسازی دارایی‌های مسدودشده‌ی افغانستان توسط ایالات متحده شد.

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->