شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد و خراسان رضوی در روز شنبه یک شهریور ماه ۱۴۰۴ تعطیل است استقرار تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در محور‌های مواصلاتی منتهی به حرم در آستانه شهادت امام رضا(ع) | احتمال حضور پزشکیان در مشهد طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام‌رضا(ع) ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد آغاز شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) + فیلم و عکس هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط «قابل‌قبول» قرار دارد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) وزیر کشور: نگاه به مشهد و به ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، ملی است | بازگشت ۲ میلیون تبعه غیرمجاز به افغانستان تا پایان سال ۱۴۰۴ + فیلم وزیر کشور وارد مشهد شد (۲۷ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی مشهد برای اسکان ۸۰۰ هزار زائر حرم امام‌رضا(ع) در هر شب، طی روزهای آخر صفر ۱۴۰۴ استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۴ در مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال
سرخط خبرها

هویت شهری، مردم و پیشرفت، سه محور اتحاد مدیریت شهری و رسانه ها است

  • کد خبر: ۹۰۸۹۰
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
هویت شهری، مردم و پیشرفت، سه محور اتحاد مدیریت شهری و رسانه ها است
شهردار مشهد با اشاره به اینکه نقاط مشترک زیادی میان شهرداری و رسانه های شهر امام رضا(ع) وجود دارد، گفت: از این میان سه محور اصلی حفظ هویت شهر امام رضا(ع)، خدمت به مردم و پیشرفت شهر برجسته تر هستند که باید برسرآن اتحاد داشته و هم قسم شویم .

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در نشست هم اندیشی با قرارگاه رسانه ای استان که با حضور جمعی از مدیران و فعالان رسانه ای برگزار شد، افزود: نقاط اشتراک و تماس بسیاری میان شهرداری و رسانه ها وجود دارد که از این میان سه محور برجسته تر هستند.

وی اضافه کرد: اولین محور و نکته اشتراکی که هم مدیریت شهری و هم رسانه ها نسبت به آن حساس هستند و آن را مطالبه می کنند توجه به هویت شهر مشهد است.

شهردارمشهد الرضا(ع) با بیان اینکه آن چیز که باعث شد سرعت جمعیت پذیری یک باغ خصوصی ظرف 1200 سال از تمام کهن شهرهای اطراف خودش گوی سبقت را ربوده و به ابر شهر بین المللی تبدیل شود، وجود مضجع منور امام رضا(ع) است، اظهارکرد: اگر این فلسفه ذاتی را قبول داریم باید برتمام مناسبات ما حاکم شود و رفتار کنشگران اجتماعی از کالبد گرفته تا فرهنگ نیزمنطبق با آن باشد .

ارجائی تصریح کرد: نمی شود که رفتارها و اقدامات با فلسفه ذاتی خودش تناقص داشته باشد، اما برای حفظ هویت شهر چه باید کرد؟ در این راستا در ابتدای کار سبک زندگی«خادم،زائر،مجاور» را برای اولین بار مطرح کردیم .

وی ادامه داد: براین اساس سیاست اصلی فرهنگی ما در دوره ششم مدیریت شهری ترویج سبک زندگی خادم، زائر، مجاور و تسری صفات امام رضا(ع) به شهر است که این می تواند یک محور اشتراکی میان مدیریت شهری و رسانه های شهر امام رضا(ع) باشد.

شهردارمشهدالرضا(ع) با اشاره به اینکه دومین محور بعد از هویت شهر میان مدیریت شهری و رسانه ها پیشرفت و توسعه شهراست، خاطرنشان کرد: بعید می دانم که فردی دلسوز باشد و بر پیشرفت مشهد اتفاق نظر نداشته باشد.

ارجائی با تاکید براینکه شرایط امروز ما در کشور استثنایی است، گفت: چه زمان دیگر می توان چنین شرایطی را پیدا کرد که مسئولان رده یک کشور اینقدرنسبت به مشهد هم نگاه، هم نظر و هم دغدغه باشند، اگر جای دیگری چنین ظرفیتی را حتی در رده دوم کشور داشت استفاده های بسیاری از این فرصت می کرد.
وی افزود: واقعا افسوس می خورم برای افرادی که هنوز در زمان های گذشته ایستاده اند، درحالی که گذشته ها گذشته و باید به سمت افق های پیش رو حرکت کنیم و رسانه ها می توانند به این موضوع بسیار کمک کنند.

شهردارمشهد الرضا(ع) اضافه کرد: این فرصت اگر از کفمان برود بعید است که مشابه اش به این سرعت تکرارشود.

ارجائی با بیان اینکه البته برای پیشرفت شهر تنها ارتباط با مدیران ارشد کشوری کافی نیست، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب به یک نگاه مشترک هم نیاز داریم، به عنوان نمونه برای توسعه سرمایه گذاری و پیشرفت شهرحداقل به نگاه مشترک در حمایت ازسرمایه گذاری سالم نیازداریم .

وی گفت: درحال حاضر دیگر نمی توان شهر را با 18 هزار میلیارد تومان شهرداری و 4هزارمیلیارد تومان دولت اداره کرد، این مبالغ کفاف هزینه های روزمره شهر را هم نمی دهد چه برسد به توسعه شهر،لذا ناچار هستیم به سمت استفاده از ظرفیتهای مردمی چه داخلی و چه خارجی برویم .

شهردارمشهدالرضا(ع) ادامه داد: بیایید با هم برای پیشرفت مشهد هم قسم شویم، زیرا ممکن است دیگر فرصت خدمت برایمان اینگونه فراهم نشود؛ لذا معتقدم و بر آن تاکید دارم که در راستای پیشرفت مشهد باید حمایت از سرمایه گذاری سالم یکی از اولویتهای مشترکمان باشد .

ارجائی به «مردم» به عنوان سومین محور اشتراک شهرداری و رسانه ها اشاره و اظهارکرد: رسانه بدون مردم چه معنایی دارد؟ شهرداری بدون مردم چه معنایی دارد؟ بزرگترین وجه مشترک شهرداری و رسانه کار برای مردم است.

شهردارمشهدالرضا(ع)افزود: برای مردم کارکنیم و مطمئن باشیم که خداوند نیز در این مسیر کمکمان خواهد کرد.

ارجائی با اشاره به انتخاب رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط بین الملل شهرداری مشهد گفت: آقای نعمتی یکی از فعالان رسانه ای و فردی از میان شماست که این انتخاب برای اهالی رسانه های مشهد ،استان و کشور پیام روشنی دارد.

وی ضمن تشکر از نقدهای رسانه ها، افزود: به عنوان خادم مردم مشهد ازرسانه ها به عنوان چشم ها، گوشها و زبان گویای مردم مشهد درخواست دارم تا روی منافع مردم با هم هم قسم شویم و کوتاه نیایم، شما به عنوان رسانه مطالبه کنید و ما به عنوان خادم مردم اجرا کنیم، شما دیده بانی کنید و ما حرکت و بدانیم که این فرصتها به سرعت می گذرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->