۲۰ درصد افراد تجربه کهیر حاد را دارند روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خودرو‌های توقیفی از شنبه (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آزاد خواهند شد + فیلم خراسان رضوی پیشتاز راه‌اندازی و فعالیت خانه‌های گروهی سالمندان در کشور است نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود اقدامات مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در آغاز سال تحصیلی  در نیمه دوم سال نگذارید ویتامین D خونتان کم شود ترافیک نیمه‌سنگین در بلوار سجاد، میدان شریعتی و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ مهر ۱۴۰۳) موبایل و تبلت را نامحدود دست بچه ندهید | شیوع اختلال نزدیک بینی در کودکان ایرانی اعمال‌قانون ۲۱۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان | فرمانده سپاه بنت و رئیس شورای این شهر ترور شدند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) + تصاویر شهدا پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳) | مشهد گرم می‌شود آخرین جزئیات از طغیان هلیل‌رود جیرفت | ١۵ نفر جان خود را از دست دادند (۱۰ مهر ۱۴۰۳) ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان المپیادی برای ورود به بازار کار | دادن پاسخ اشتباه به یک سؤال در المپیاد‌های جهانی، مدال طلا را به نقره تبدیل می‌کند سهم سالمندان تحت پوشش بهزیستی کشور از دریافت خدمات این سازمان چقدر است؟ جامعه سالم، در گرو سلامت دانش‌آموزان است تصادف خودروی قاچاق انسان در جاده‌های سیستان و بلوچستان ۲۵ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۱۰ مهر ۱۴۰۳) حفظ و ارتقای سلامت سالمندان در کلیه ابعاد باید در اولویت قرار گیرد آغاز بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد: سرویس مدرسه به ۹۵‌‌درصد از متقاضیان تخصیص یافت اقدامات زیبایی بر روی دندان، باید محتاطانه و با مشاوره دندانپزشکی انجام شود جوان‌ترین و سالمندترین استان‌های کشور کدامند؟ | حدود ۱۱ درصد سالمندان کشور بالای ۶۴ سال هستند خراسان‌رضوی در طراز اول کیفیت و گستره خدمات مدارس استثنایی
سرخط خبرها

نوشیدن قهوه با شیر و شکر ممنوع!

  • کد خبر: ۹۱۶۲۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
نوشیدن قهوه با شیر و شکر ممنوع!
نوشیدن قهوه با شیر و شکر آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنیم خوشایند نیست، دانشمندان بعد از مطالعه و بررسی ۱۹.۴۰۰ نفر به این افراد توصیه کردند که در عادات نوشیدنی‌های گرم خود تغییر دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، اکثر علاقه‌مندان به نوشیدن قهوه تزیین می‌دهند مقداری شیر و شکر به آن بیافزایند، اما تحقیقات جدید خبر خوبی برای این دسته از افراد ندارد.

محققان دانشگاه ساندیاگو کالیفرنیا پس از بررسی ۱۹.۴۰۰ نفر از علاقه‌مندان به نوشیدن قهوه و چای با شیر و شکر به این نتیجه رسیدند که اضافه کردن شیر و شکر به نوشیدنی‌های گرم آن‌ها را تبدیل به بمبی از کالری می‌کند.

قهوه با شیر بخورید چاق می‌شوید

در مطالعات دقیق در این زمینه کالری هر یک از این مواد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، یک پاکت شکر (مقداری که به عنوان یک واحد در کافی شاپ‌ها به مشتریان داده می‌شود) ۱۱ کالری و شیر ۹ کالری انرژی دارد. با افزودن شیر و شکر به یک فنجان قهوه در حقیقت روزانه ۶۹ کالری انرژی اضافه وارد بدن میشود.

افرادی که به همین روش چای می‌نوشند واحد کالری اضافه آن‌ها در روز ۴۳ گزارش شده است، اما در هر دوحالت کالری اضافی که توسط افزودن شیر و شکر به نوشیدنی گرم وارد بدن میشود را نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی در ادامه صحبت‌ها با اشاره بینه تفاوت کالری در این دو نوشیدنی به افرادی که نمیتوانند نوشیدن چای و یا قهوه با شیر و شکر را ترک کنند پیشنهاد می‌کنند به دلیل کالری کمتر چای آن را جایگزین قهوه کنند.  

از طرفی کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک مصنوعی عمل می‌کند و غده هیپوفیز را وادار به ترشح هورمونی می‌سازد که این هورمون سبب ترشح آدرنالین از غده فوق کلیوی می‌شود.  کافئین به عنوان افزایش دهنده وزن شناخته شده است و اثر منفی روی سطح قند خون دارد. با توجه به اینکه ما در یک دنیای پُر استرس زندگی می‌کنیم، وقتی از این محرک‌ها (مثل قهوه) استفاده نماییم، بدن ما تحمل چنین تنشی را نخواهد داشت.

پس تا حد امکان نوشیدن قهوه را در طول روز کم کنید.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->