سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

این زباله‌گرد‌های مزاحم

  • کد خبر: ۹۱۷۷
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
این زباله‌گرد‌های مزاحم
گلایه شهروندان منطقه از حضور بازیافت‌کنندگان غیرمجاز
فرامرزی - با وجود تبلیغات متعدد صدا وسیما برای به موقع قراردادن زباله‌ها در خیابان، هنوز هم بخش عظیمی از زباله‌ها در ساعت‌های غیرمتعارف در خارج از منزل قرار می‌گیرد. این موضوع باعث حضور زباله‌گرد‌ها در محلات می‌شود. افرادی که گاه اعتیادشان آن‌ها را وادار به زیر و رو کردن زباله‌ها کرده است. در این گزارش به این مشکل اهالی پرداخته‌ایم.

از بعضی‌هایشان می‌ترسم
مریم صفری، یکی از اهالی محله هدایت، در این‌باره می‌گوید: هر ساعتی از شبانه‌روز که در این محله دور بزنید زباله‌گرد‌ها را می‌بینید. تعداد آپارتمان‌ها در این محله زیاد است و به همین نسبت زباله زیادی هم در خیابان وجود دارد. این خود دلیل حضور بیشتر این افراد در محله است.
وی ادامه داد: بعضی‌هایشان ظاهر نازیبا و ژولیده‌ای دارند. وقتی که از کنارشان رد می‌شوم بوی خیلی بدی از آن‌ها به مشام می‌رسد. واقعا گاهی از بعضی‌هایشان می‌ترسم.

افزایش ناامنی در محله
حسن شکری، یکی از اهالی خیابان هنرور هم درباره این معضل می‌گوید: وجود زباله‌گرد‌ها باعث ناامنی در محله می‌شود. این افراد هر ساعت شبانه‌روز که در محله باشید حضور دارند. اگر در بین زباله‌گرد‌ها افراد شیادی باشند که ساعت‌های رفت‌و‌آمد مردم را کنترل کنند و به سارقان اطلاع بدهند خیلی دور از ذهن نیست. چون کسی به آن‌ها شک نمی‌کند.
وی ادامه می‌دهد: آن‌قدر تعدادشان زیاد است که نمی‌شود هر بار به این افراد تذکر داد که در محله جولان ندهند. خودم یکی دو بار از افرادی که زباله‌های مقابل آپارتمانمان را زیر و رو می‌کردند خواستم این کار را انجام ندهند، اما با برخورد بد این افراد روبه‌رو شدم. این افراد مدعی هستند که آزاری به کسی نمی‌رسانند و یک لقمه نان در می‌آورند.

انتشار آلودگی
فاطمه پاینده، یکی دیگر از اهالی محله هدایت، در این‌باره می‌گوید: انتشار آلودگی در خیابان‌ها مورد دیگری است که در این‌باره نیازمند توجه است. در واقع با هر زیر‌و‌رو کردن زباله حجم زیادی شیرآبه ترشح می‌شود. این افراد زباله‌های به درد بخور را جدا می‌کنند و زباله‌های دیگر را به همان حال رها می‌کنند و می‌روند.
وی ادامه داد: این شیرابه‌ها هزار برابر خود زباله، آلودگی بیشتری دارند و موجب بروز سالک در محله‌ها می‌شوند.

با زباله‌گرد‌ها مقابله می‌شود
در همین حال معاون فنی و اجرایی منطقه ۲ شهرداری مشهد از جمع‌آوری ۸۴ مورد بازیافت‌کننده غیرمجاز ضایعات در منطقه خبر داد و گفت: از این تعداد بالغ بر ۱۱ تن پسماند نیز جمع‌آوری شد.
احسان قیطاقی با بیان خبر فوق افزود: اعمال قانون بازیافت‌کنندگان غیرمجاز با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیردار از سوی عوامل اجرایی اداره خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ۲ انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲۴ دستگاه خودرو، ۱۱ دستگاه سه‌چرخ و موتور تفکیک‌کننده غیرمجاز ضایعات جمع‌آوری و به پسماند معرفی شدند.
معاون فنی و اجرایی منطقه ۲ مشهد به جمع‌آوری گاری و فرغون‌های ضایعاتی از منطقه اشاره کرد و افزود: افزون بر وانت‌بار و موتور تعداد ۴۸ گاری و فرغون نیز در این طرح جمع‌آوری شدند.
وی تصریح کرد: حضور این‌گونه مشاغل مزاحم و غیرقانونی در شهر افزون بر مزاحمت و مخدوش‌کردن چهره شهر، بیماری‌های واگیردار را نیز منتقل می‌کنند.
قیطاقی وزن ضایعات جمع‌آوری شده را بالغ بر ۱۱ تن بیان کرد و افزود: این پسماند‌ها در شهریورماه و پس از جمع‌آوری از بازیافت‌کنندگان غیرمجاز به سازمان مدیریت پسماند تحویل شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->