مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ماجرای پرداخت یارانه ۱۲۰هزار تومانی برای دهک‌های پایین چیست؟

  • کد خبر: ۹۱۸۷۵
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
  • ۱
ماجرای پرداخت یارانه ۱۲۰هزار تومانی برای دهک‌های پایین چیست؟
میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه تدوین شده در سال‌های گذشته منجر شده است تا تکمیل پروژه‌های عمرانی به طور متوسط حدود ۱۷ سال طول بکشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری بودجه ۱۴۰۱ گفت: بودجه تدوین شده در سال‌های گذشته منجر شده است تا تکمیل پروژه‌های عمرانی به طور متوسط حدود ۱۷ سال ادامه یافته است. به همین دلیل برای توزیع منابع تکمیل پروژه‌های عمرانی اولویت قرار داده شده است.

میرکاظمی گفت: دولت مکلف به اجرای قانون است. دولت در نیمه دوم امسال هم نباید از ترز ترجیحی استفاده می‌کرد. حتی حقوق ورودی هم باید در نیمه دوم امسال با ارز ETS محاسبه می‌شد که بنا بر دلایلی اتفاق نیفتاد.

او گفت: خشکسالی در کشور منجر به کاهش تولید کشاورزی شده به همین دلیل ذخایر راهبردی ۳۰ تا ۷۰ کمتر از سقف استاندارد رسیده بود بنابراین درصدد تامین آن بر آمدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: با وجود این کسری‌ها باید میزان ارز ترجیحی مورد نیاز دولت به ۱۸میلیارد دلار می‌رسید. از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی‌هایی برای واردات اقلام مورد نیاز کشور اتخاذ شد.

میر کاظمی گفت: ما اجازه مازاد استفاده از ارز ترجیحی بیش از ۸ میلیارد دلار را نداریم.

او گفت: تورم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی طبق بررسی‌های انجام شده ۷.۶ درصد پیش بینی شده که ۶.۹ درصد آن بر اثر اصلاح پایه پولی خنثی می‌شود. امسال محدودیت استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی داریم.

میرکاظمی گفت: وام ازدواج حذف نشده است، وام‌های حمایتی در یک بسته جمع شده تا دولت اختیار تدوین آیین نامه را داشته باشد. در صورت تصویب مجلس آن را تخصصی بررسی می‌کنیم. علاوه بر آن در این بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومان برای جمعیت و جوانی جمعیت تخصیص داده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: در دولت قبل رئیس جمهور و وزرا سفر نداشتند. جمعه‌ای نیست که رئیس جمهور در تهران باشد و سفر‌های استانی ایشان در بودجه پیش بینی شده است. همچنین اضافه شدن نهاد‌هایی به زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری منجر به افزایش بودجه این نهاد شده است.

میرکاظمی در پایان گفت: هیچ نگاهی به دستگاه ها خاصی نداریم و بودجه بدون نگرش خاصی بسته شده است.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خورزوخان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
فهمیدید یعنی چی یعنی همه سرکار بودیم حالا حاضر باشید میخوان تمام هیکل رو جا کنن
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->