درگیری دو مربی بدنسازی به جنایت انجامید| قاتل بخشیده شد! آیا ادارات اراک و استان مرکزی فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس
سرخط خبرها

برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید

  • کد خبر: ۹۲۹۲۶
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
برای غلبه بر اضطراب دانش‌آموزان، به آن‌ها اعتماد به نفس بدهید
با حضوری شدن مدارس، دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌های درسی، دچار ترس و استرس می‌شوند و این عامل سبب پایین آمدن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. نبود پشتکار و اعتماد به نفس کافی، روحیه تلاش مضاعف و ایجاد افکار مثبت را از آن‌ها می‌گیرد و درنتیجه، عملکرد آن‌ها مناسب نخواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکترمهرنوش دارینی - روان شناس و مشاور در این مورد توضیح می‌دهد: یکی از موضوعاتی که این روز‌ها با بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری، برای دانش‌آموزان ایجادشده، ترس و نگرانی آن‌ها از امتحانات حضوری و همچنین جاماندن از مطالب درسی است.

برگزاری آنلاین و غیرحضوری کلاس‌ها و امتحانات در بیشتر پایه‌های تحصیلی به‌علت همه‌گیری کووید-۱۹ سبب شد تا به مرور زمان دانش‌آموزان عادت‌های مطالعه متفاوتی پیدا کنند و حتی نشستن پشت میز‌های کلاس برای برخی از آن‌ها سخت شود، زیرا عادت کرده‌اند بدون لباس فرم و در شرایط راحت‌تری سرکلاس‌ها باشند.

در این مدت متاسفانه تعدادی از دانش‌آموزان همزمان در زمان کلاس‌های درسی، بازی می‌کردند، با دوستانشان صحبت می‌کردند و بعضی از آن‌ها نیز در امتحانات از کتاب استفاده می‌کردند یا تکالیف خود را به‌درستی انجام نمی‌دادند.

حالا با حضوری شدن امتحانات این دانش آموزان دچار ترس و نگرانی شده‌اند و مقاوت زیادی برای برگزاری حضوری امتحانات دارند و حتی ممکن است به خانواده اصرار کنند که حضوری امتحان ندهند.

باید توجه کنیم چنانچه مهارت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان را بدون سرزنش و تحقیر به‌کار ببریم این امکان وجود دارد که ترس و نگرانی دانش‌آموز از مطالبی که تا امروز به یادگیری آن‌ها نپرداخته کم شود.

لازم است برای تقویت روحیه این دانش‌آموزان باید به شکل مستمر ساعات مطالعه کتاب‌ها و جزوات درسی افزایش یابد و با تشویق‌های حمایتی به آن‌ها کمک شود که به فضای آموزشی بازگردند.

این دانش آموزان، چون مطالبی را که از ابتدای سال تدریس‌شده مطالعه نکرده‌اند در مورد مطالب جدیدی که تدریس می‌شود نیز ممکن است با مشکل روبه‌رو شوند بنابراین در مدیریت برنامه‌ریزی لازم است فضای کم‌تنش برای آن‌ها ایجاد شود و از حس ناامیدی آن‌ها با استفاده از درمان‌های فردی و روان‌شناختی جلوگیری کرد.

حتی والدین و اولیای‌آموزشی مدارس می‌توانند از الگو‌های مطالعه‌ای جدید متناسب با میزان عقب‌ماندگی‌های آموزشی استفاده کنند تا دانش‌آموز به‌صورت موازی شروع به مطالعه کند و بتواند خود را برای امتحانات ترم اول آماده کند.

بسیار مهم است که از احساس خشم و افسردگی و ناامیدی دانش آموز جلوگیری شود. مداخلات مبتنی بر حمایت و انگیزه می‌تواند برای بازیابی اعتمادبه‌نفس و احساس ناامیدی این دانش آموزان کمک کند.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->