نقاط ضعف و قوت دومین نمایشگاه جامع لوازم تحریر ایرانی در مشهد | مشق علم با نوشت افزار ایرانی رصد بازار کالا‌های اساسی در (۲۹ شهریور۱۴۰۳ ) | رب گوجه‌فرنگی هم پس از لبنیات گران شد قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | دلار ۵۹,۲۰۰ تومان سود طلای سرخ ایران در جیب دیگر کشور‌ها | صادرکنندگان رسمی گرفتار موانع ارزی سود بانکی چقدر است؟ نرخ بلیت هواپیما برای مسیر رفت و برگشت مشهد - تهران امروز (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) چه تعداد از واحدهای مسکن ملی به سرانجام رسید؟ برای تهیه خیارشور، خیار را کیلویی چند بخریم؟ | قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) تخلف میلیاردی شستا جیب بازنشستگان را خالی کرد معاون اول رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را تکذیب کرد استاندار خراسان رضوی: ساخت قطعات خودرو یکی از مزیت های استانی است شهردار مشهد: خودرو سازان در کیفیت و قیمت رقابت کنند آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد با حضور ۳۰ شرکت‌ رونمایی از «وویا فری» خودروی برقی دانگ فنگ در نمایشگاه خودروی مشهد+ ویدئو زیان انباشته سایپا و ایران‌خودرو ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد امروز افتتاح می‌شود (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) خانه‌های ۲۵ متری با معیار‌های ایرانی‌اسلامی در تضاد است ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال، قدرت معیشت و رفاه را افزایش می‌دهد فشار بورس کاهش یافت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی | وجود ۶۰ دانه‌درشت در فرار‌های مالیاتی با کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان این خودرو‌های خارجی را بخرید (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان کدام خودرو‌های ایرانی را می‌توان خرید؟ (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت تعلیق سایت‌های متخلف فروش بلیت هواپیما ادامه دارد قیمت گوشت قرمز امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ + جدول عودت وجه ۹۲ میلیاردی به شاکیان واحد‌های صنفی در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) چه تعداد از خانوارهای ایرانی خودروی شخصی دارند؟
سرخط خبرها

مرکز تجاری ایران در دمشق تأسیس می‌شود

  • کد خبر: ۹۳۹۱
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
مرکز تجاری ایران در دمشق تأسیس می‌شود
در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ به دلیل اتفاقاتی که در سوریه رخ داد، تجارت این کشور از ۳۰ میلیارد دلار به ۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. به همین دلیل، حجم تجارت ایران به سوریه نیز طی این سال‌ها سیر نزولی داشته است. با این حال، در چند وقت اخیر، تلاش‌های دولت سوریه برای بازسازی این کشور و افزایش مراودات تجاری افزایش یافته است. بر این اساس، مسئولان سوری از بخش خصوصی ایران درخواست کرده‌اند با سرمایه‌گذاری در سوریه نقش پررنگ‌تری در بازسازی اقتصادی این کشور داشته باشند. در راستای تحقق این هدف، روز گذشته نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری ایران و سوریه در هتل پارس مشهد برگزار شد. به گزارش ایسنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه از موارد در دست اقدام بین ۲ کشور ایران و سوریه تأسیس مرکز تجاری ایران در دمشق و راه‌اندازی شرکت حمل‌ونقل مشترک بین ۲ کشور است افزود: بخش عمده‌ای از تعرفه‌های کالا‌های توافق‌شده بین ۲ کشور ۴ درصد است که در دست بررسی است تا این رقم به صفر برسد.
علی غفوری‌مقدم گفت: حجم صادرات استان به سوریه در سال ۹۷ حدود ۶۵۰۰ تن به ارزش ۵/۱ میلیون دلار، و عمده کالا‌ها الیاف، مخمر، فرآورده‌های غذایی، کاغذ گراف، سیب‌زمینی آماده و موارد مشابه بوده است. بدون تردید، سطح ارتباطات ۲ کشور زمینه گسترش بسیار زیادی دارد و خراسان می‌تواند استان پیش‌گام و پیشرو در این قسمت باشد. هم‌اکنون مهم‌ترین اقلام صادراتی از کشور‌های مختلف و ایران شامل قطعات خودرو، میل‌گرد، خمیرمایه، شیشه ساختمانی، شیر خشک، شیرآلات برنجی، دارو، کاشی و سرامیک و اقلام وارداتی از سوریه روغن زیتون است. وی اضافه کرد: در حوزه صادرات و واردات حجم و تنوع اقلام کشور سوریه بیش از اقلام مطرح‌شده است. هم‌اکنون روسیه با ۲۲ درصد، ترکیه با ۲۰ درصد و چین با ۱۱ درصد، کشور‌های عمده صادرکننده کالا به سوریه هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->