سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تعاملی برای بهبود خدمت!

  • کد خبر: ۹۴۲۵
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
تعاملی برای بهبود خدمت!
نشست مشترک دفاتر بازآفرینی با حضور مسئولان شهرداری منطقه و شهرآرامحله برگزار شد
سعید جلائیان - نشست مشترک کارشناسان دفاتر تسهیلگری محلات طرق، قائم و خلج با مسئولان شهرداری منطقه و شهرآرامحله به درخواست دفتر تسهیلگری خلج و با موضوع بررسی راه‌های همکاری و تعامل بین حوزه‌های مختلف شهرداری با دفاتر تسهیلگری برگزار شد. رابط بین دفاتر تسهیلگری منطقه در آغاز این نشست گفت: اکنون ۳ دفتر تسهیلگری در این منطقه فعال شده که اولین دفتر در شهرک طرق از اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده است. پس از آن دفتر محله خلج از ابتدای شهریور کار خود را آغاز کرد و آخرین دفتر در محله قائم دایر شد. نظری ادامه داد: عمده فعالیت دفاتر ما در حوزه‌های ارتباط با جامعه محلی، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی است و ما امیدواریم با هم افزایی با دیگر سازمان‌ها مانند شهرداری بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان محلات پیرامونی گام‌های مؤثری برداریم.

کارنامه اقدامات دفاتر تسهیلگری منطقه
در ادامه این نشست دفاتر تسهیلگری به بیان گزارشی از معضلات و اقدامات خود پرداختند. خسروجردی، کارشناس شهرسازی دفتر خلج، به معرفی معضلات این محله از قبیل مشکلات کال اقبال و ریختن زباله از سوی شهروندان در آن، سگ‌های ولگرد، مشاغل مزاحم و ... پرداخت و ادامه داد: ما می‌دانیم که شهرداری مشهد هزینه زیادی را برای نظافت شهر به طور روزانه پرداخت می‌کند که بسیاری از آن‌ها اصلا دیده نمی‌شود. ما می‌توانیم با نصب بنر و تهیه بروشور به شهروندان اطلاع‌رسانی و آگاهی ببخشیم تا با تفکیک زباله‌های خود از هزینه‌های زیادی که برای شهر می‌شود، بکاهیم. آخرین موردی که کارشناس دفتر تسهیلگری خلج بیان کرد مربوط به راه‌های ارتباط دفاتر تسهیلگری با شهرآرامحله بود. وی گفت: ما خواستار اشتراک دائم روزنامه شهرآرا هستیم و ارتباط سازنده شهرآرامحله با دفتر تسهیلگری خلج و به همین دلیل از مسئولان این روزنامه دعوت می‌کنیم تا برای بازدید و آشنایی با فعالیت‌های دفاتر تسهیلگری به دفتر ما بیایند.
احمد رضایی، مدیر دفتر تسهیلگری قائم نیز در ابتدا به بیان معضلات و پیشنهاد‌های خود در این محله پرداخت. سامان‌دهی مشاغل مزاحم، برپایی روزبازار در محله برای توانمند‌سازی بانوان، افزایش و تنظیم روشنایی معابر و بوستان‌های محله، ایمن‌سازی دکل‌های برق و گلایه از زمان جمع‌آوری زباله از محله قائم از جمله مواردی بود که از سوی مدیر این دفتر بیان شد. وی در انتها گفت: ما در مدت اندکی که دفتر آغاز به کار کرده است تعامل خوبی با شورای اجتماعی داشتیم به طوری که حتی از این مجموعه دعوت کردیم جلسه‌های خود را در محل دفتر ما تشکیل دهند.

گلایه از همکاری نکردن برخی معاونت‌ها
امیرمحمد غفار، کارشناس شهرسازی دفتر تسهیگری طرق نیز گزارشی از اقدامات این دفتر ارائه کرد. وی گفت: دفتر تسهیلگری طرق در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی اقدامات متعددی برداشته است که ایجاد گروهی ۴۲۰ نفره از بانوان محله از آن جمله است. افزون بر این ما در بخش دانش‌آموزی نیز کارگاه استارتاپ برگزار کردیم که دانش‌آموزان طرقی حضور خوبی در آن داشتند و در یکی از رقابت‌ها رتبه بالایی را به دست آوردند. اکنون نیز ما قصد تشکیل کارگروه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف اجتماعی داریم.
غفار در آخر ضمن تشکر از حوزه فرهنگی و معاونت ترافیک شهرداری منطقه بیان کرد: تاکنون به جز دو مجموعه فرهنگی و ترافیک شهرداری دیگر حوزه‌ها همکاری ضعیفی با دفاتر تسهیلگری داشته‌اند و تقاضای تعامل بیشتر این مجموعه با دفاتر تسهیلگری را داریم. سلطانی، کارشناس خدمات شهری منطقه نیز در پاسخ به موارد مطرح شده، بیان کرد: برخی از خواسته‌های شهروندان خارج از پیمان خدمات شهری است. نظافت کال خلج به صورت یک روز در میان از سوی ۱۵ کارگر به علت رعایت نکردن شهروندان انجام می‌شود که متأسفانه این توان زیادی از ما می‌گیرد. ما در محل این کال گاری جمع‌آوری زباله نیز قرار دادیم، اما متأسفانه این گاری در روز نخست به آتش کشیده شد. کارشناس خدمات شهری منطقه به زمان جمع‌آوری زباله نیز اشاره کرد و افزود: کار جمع‌آوری زباله در اغلب کشور‌ها شب انجام می‌شود. پیمانکاری که جمع‌آوری زباله‌ها را در منطقه بر عهده دارد نیز بر اساس همین بازه زمانی به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کند که گاهی تا ۶ صبح طول می‌کشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->