پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها
سرخط خبرها

سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت بهای اتوبوس در مشهد اعمال می‌شود

  • کد خبر: ۹۵۲۹۱
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت بهای اتوبوس در مشهد اعمال می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: برای بازنگری بهای خدمات که از ابتداء دی‌ماه مطالعات آن آغاز شده، بازه زمانی سه الی چهار ماهه را پیش‌بینی کرده‌ایم و سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت کرایه اتوبوس‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری ضمن اشاره به درخواست شهردار مشهد مبنی بر رایگان کردن کرایه اتوبوس در برخی مناطق اظهار کرد: در حال حاضر ما هم‌زمان با مطالعه بازنگری خطوط اتوبوسرانی، در حال انجام مطالعاتی برای تغییر سیاست پرداخت کرایه هستیم. رایگان کردن استفاده از برخی خطوط تنها بخش کوچکی از این مطالعات و همچنین صحبت‌های شهردار بود.

وی افزود: شهردار بیان کردند که ضرورت دارد تغییراتی در سیاست پرداخت کرایه‌ها اعمال شود و در ضمن این تغییرات می‌توان بهای برخی خطوط را برای شهروندان نزدیک به صفر رساند. همچنین ایشان تصریح کردند میانگین بهای خدمات حمل‌ونقل عمومی می‌تواند ثابت بماند و آن بهایی که در برخی خطوط کاهش پیدا می‌کند، در خطوط دیگری که شهروندان باید بهای بیشتری پرداخت کنند، جبران شود. این بخشی از حرف‌های ایشان بود که در انعکاس رسانه‌ها مغفول ماند.

نیشابوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در تمامی خطوط و مناطق شهری و در تمامی ساعات، بهای یکسانی دریافت می‌کنیم، گفت: این مسئله خلاف سیاست عادلانه پرداخت کرایه است که یکی از دلایل آن نبود زیرساخت بوده و همچنین این روند از سالیان گذشته به همین منوال پیش می‌رفته است. با انجام مطالعات بازنگری، کرایه‌ای که شهروندان در خطوط اتوبوسرانی و ساعات مختلف پرداخت می‌کنند، متفاوت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص نتایج این مطالعات بیان کرد: مدیریت شهری، صلاح و منافع شهر را در این می‌بیند که شهروندان در سفرهای داخل شهری به جای خودروی شخصی، از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و هرچه استفاده از این وسایل بیشتر شود، منافع شهر بیشتر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اما برخی از سیاست‌ها تاکنون به درستی اجرا نشده‌اند. پس از مشخص شدن نتایج این مطالعات، ما می‌توانیم در برخی خطوط و در برخی ساعات روز میزان کرایه‌های متفاوتی تعیین کنیم؛ به عنوان مثال می‌توانیم در مناطق اطراف حرم، بهای خدمات کمتری را دریافت کنیم. تغییر سیاست پرداخت کرایه در کنار افزایش سطح کیفیت خدمات، کوتاه‌کردن زمان سفر و اجرای خطوط ویژه بی‌آرتی و... بخشی از سیاست‌هایی است که در نظر داریم با انجام این مطالعات اعمال کنیم.

نیشابوری تاکید کرد: همه این سیاست‌ها با هدف ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا بهای اتوبوس بر اساس میزان مسافت طی‌شده تعیین می‌شود، گفت: امکان پیاده‌سازی این سیاست در قطارشهری بیشتر است؛ زیرا دستگاه‌هایی در ایستگاه‌ها نصب است و مسافر زمانی که از گیت عبور می‌کند، ثبت تراکنش انجام داده و قبل از خروج از ایستگاه نیز تجهیزاتی نصب شده که زمان را ثبت کرده و می‌توان بر اساس مسافتی که طی شده، نرخ کرایه دریافت شود.

وی افزود: در خطوط بی‌آرتی اعمال این سیاست امکان‌پذیر است، اما در سایر خطوط شهری به دلیل اینکه امکان نصب تجهیزاتی از این قبیل در ایستگاه‌ها وجود ندارد، ما در حال پیگیری سیاست دیگری هستیم و آن هم این است که در مناطق مختلف شهری، در همان زمان ثبت تراکنش اولیه نرخ تعیین شود.

نیشابوری ادامه داد: همچنین از آنجایی که هدف ما استفاده کمتر شهروندان از خودرو شخصی است، در مناطق مرکزی شهر از جمله میدان شهدا، می‌توانیم به طور مثال نرخ خطوط این مناطق را با ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنیم. این سیاست در حال حاضر با زیرساختی که وجود دارد، امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه «در نظر داریم در آینده پرداخت کرایه اتوبوس‌ها را آنلاین کنیم»، گفت: در حال حاضر تخلیه اطلاعات تراکنش‌هایی که طی روز در اتوبوس‌ها ثبت می‌شود، در پایان ساعت کاری انجام می‌شود و آنلاین نیست. صدور بلیت‌های تک‌سفره برای شهروندانی که من‌کارت نداشته یا تمایلی به تهیه آن ندارند، از سیاست‌های دیگری است که در دریافت کرایه می‌توانیم اعمال کنیم، اما چون تخلیه اطلاعات آنلاین صورت نمی‌گیرد، در حال حاضر امکان صدور چنین بلیت‌هایی را نداریم.

وی افزود: در نظر داریم با نوسازی تجهیزاتی که در اتوبوس‌ها نصب می‌شود، خدمات جدیدی را به شهروندان ارائه کنیم.

نیشابوری در خصوص زمان اعمال سیاست‌های جدید اتوبوسرانی بیان کرد: برای بازنگری بهای خدمات، که از ابتداء دی‌ماه مطالعات آن آغاز شده، بازه زمانی سه الی چهار ماهه را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اظهار به اینکه در حال حاضر در اتوبوسرانی ظرفیت بلااستفاده قابل توجهی داریم، گفت: هرچند برخی از شهروندان طی درخواست‌هایی به ما اعلام می‌کنند که در بعضی از ساعات روز در ناوگان اتوبوسرانی ازدحام جمعیت اتفاق افتاده و ما این را ما می‌پذیریم. از ساعت ۶ تا ۲۰ که اتوبوسرانی در حال ارائه خدمت است، حداقل ظرفیت ناوگان مورد استفاده قرار می‌گیرد و درخواست ما از شهروندان این است که در سفرهای شهری از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

نیشابوری در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم با بازسازی و نوسازی ناوگان، تغییر سیاست پرداخت کرایه، بازنگری خطوط اتوبوسرانی و با نگاه پوشش حداکثری سطح شهر، مطالباتِ به حقِ شهروندان را پاسخگو باشیم. امیدواریم روزی برسد که حجم قابل توجهی از سفرهای داخل شهری به وسیله ناوگان اتوبوسرانی انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->