۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نقش عوامل بیگانه در پرونده جنجالی

  • کد خبر: ۹۵۸۱
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
نقش عوامل بیگانه در پرونده جنجالی
در چهارمین جلسه محاکمه متهمان ۹۰ هزار میلیارد ریالی قاچاق ارز، نقش ۳ تبعه خارجی در پرونده بررسی شد
روز گذشته چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان قاچاق ارز و پول شویی به میزان ۹۰۰۰ میلیارد تومان در مشهد برگزار شد و نقش ۲ تبعه خارجی در بزرگ‌ترین پرونده قاچاق ارز کشور با دفاع وکلای متهمان برگزار شد.
در این پرونده که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد برگزار شد، قاضی منصوری، پنجمین متهم را به جایگاه فراخواند تا به دفاع از خود بپردازد.
متهم عبدالغفور، فرزند راز محمد، تبعه خارجی بوده و به اتهام پول شویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز در محضر دادگاه حضور یافت.
پس از دفاعیات متهم عبدالغفور، وکیل مدافع وی نیز به بیان مطالب خود و دفاع از نام برده پرداخت.
نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی گفت: خلاف قانون بودن اقدامات متهم محرز شده است.
در این هنگام رئیس دادگاه ویژه، قرار تأمین کیفری این متهم را تشدید، تفهیم و به او ابلاغ کرد.
غلام حیدر ناصری، فرزند محمدصدیق به عنوان متهم ششم با دستور رئیس جلسه در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات خود مبنی بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز دفاع کند. طبق کیفرخواست صادره نام برده همچنین به پول شویی متهم است.
طبق گفته نماینده مدعی العموم نام برده با سرکرده باند، مرتبط و در فرآیند انتقال ارز نقش داشته است.
با درخواست نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد، بخش‌هایی از فیلم اظهارات و اقاریر متهم در صحن علنی دادگاه پخش شد که متهم پس از آن در پاسخ به سؤال رئیس دادگاه اعلام کرد: اظهاراتم را قبول دارم و از وکیلم می‌خواهم که از من دفاع کند.
وکیل مدافع متهم به دفاع از موکل خود پرداخت و سپس رئیس دادگاه با اشاره به اقدامات متهم، قرار تأمین کیفری وی را تشدید و به وی تفهیم و ابلاغ کرد.
سپس نصیب ا...، فرزند محمدرحیم تبعه خارجی به عنوان هفتمین متهم در جایگاه قرار گرفت تا از اتهامات منتسب به خود دفاع کند. اتهام وی پول شویی و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز و پول شویی است.
رئیس دادگاه از متهم در مورد فرآیند انتقال ارز به خارج از کشور سؤال کرد و متهم به تشریح نحوه اقدامات خود پرداخت و وکیل وی از او دفاع کرد.
رئیس دادگاه در پایان رسیدگی به دفاعیات متهمان و شنیدن اظهارات نماینده گمرک و بانک مرکزی، جلسه بعدی دادگاه را دهم آذر ماه اعلام کرد تا رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده ادامه پیدا کند.
قاضی منصوری از وکلای مدافع متهمان خواست تا لوایح خود را برای مداقه به دادگاه تحویل دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->