مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودکشی ویدا، بلاگر معروف تهرانی + تصویر آخرین استوری
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اقبال به سفر‌های گروهی بیشتر می‌شود؟

  • کد خبر: ۹۸۶۸
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱
اقبال به سفر‌های گروهی بیشتر می‌شود؟
بعد از گرانی بنزین، هنوز هیچ طرحی از سوی وزارتخانه گردشگری برای رونق سفر‌های داخلی ارائه نشده است
سیدی| در طول دو سال گذشته، با افزایش نرخ ارز و کاهش درخور توجه سفر‌های خارجی، میزان اقبال به سفر‌های داخلی افزایش یافت. در این میان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با معرفی ظرفیت‌های گردشگری غرب و جنوب کشور، سعی کرد از حجم سفر‌ها به شمال بکاهد و تا حد امکان سفر را در کل کشور توزیع کند که تا حدی نیز موفق بوده است. اما حالا با گرانی بنزین کاهش میزان سفر‌های انفرادی داخلی یکی از گزینه‌های محتمل است. در این شرایط آیا حالا سفر‌های گروهی می‌تواند جایگزین سفر‌های انفرادی شود؟
مجید فرقانی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «در قالب تئوریک و روی کاغذ قاعدتا باید کمک کند که مردم از وسایل شخصی کمتر استفاده کنند و به تور گروهی روی بیاورند. اما با توجه به اینکه اکنون در فصل غیرپیک قرار داریم، نمی‌توانیم برآورد دقیقی از تأثیر این موضوع در سلیقه سفر مردم ارائه دهیم. در زمان پیک ممکن است بیشتر مشخص شود.» قطعا سفر‌های گروهی، به دلیل همراه بودن راهنما، نه تنها از میزان آسیب به محیط زیست می‌کاهد که خطرات جانی سفر را نیز کاهش می‌دهد. اما باید دید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌ای برای تشویق مردم به این نوع سفر‌ها دارد؟ در روز‌هایی که گذشت گرچه نامه‌ای از سوی این وزارتخانه به وزارت نفت برای درنظر گرفتن سهمیه بنزین سفر ارسال شد که آن هم بیشتر برای خودرو‌های شخصی بود، تدبیر دیگری اندیشیده نشده، یا دست کم خبری در این باره اعلام نشده است. دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی استان نیز در گفتگو با شهرآرا با تأیید این موضوع می‌گوید: «تا کنون هیچ سهمیه‌ای برای خودرو‌های در اختیار آژانس‌های مسافرتی در نظر گرفته نشده است. تنها ماشین‌های عمومی که به آژانس‌ها خدمات می‌دهند سهمیه دارند که آن هم مربوط به خودرو است نه آژانس.» با این حساب احتمال افزایش نرخ تور‌های گروهی نیز در صورت نبود حمایت وزارت گردشگری چندان دور از ذهن نیست. باید دید در حالی که به اذعان معاون گردشگری کشور، طرح‌های کارت گردشگری و سفر ارزان شکست خورده اند، این وزارتخانه راه دیگری برای کمک به رونق سفر‌های داخلی دارد یا خیر؟

با قطع اینترنت، آژانس‌ها نیمه تعطیل شدند
آژانس‌های مسافرتی از جمله صنف‌هایی هستند که امروز بخش اعظم کارهایشان بر مدار اینترنت می‌چرخد و تعطیلی چند روزه اینترنت کشور خسارت‌های فراوانی را بر این صنف وارد کرد. چنانکه به گفته فرقانی، گرچه هیچ دفتر خدمات مسافرتی به دلیل قطعی اینترنت تعطیل نشد، دفاتر تقریبا نیمه تعطیل بودند و نمی‌توانستند خدمات چندانی به مشتریان خود ارائه کنند. او می‌گوید: «قطعی اینترنت خسارت زیادی به دفاتر خدمات مسافرتی وارد کرد و برخی از دفاتر را تا آستانه تعطیلی پیش برد.» قطع ارتباط با تور‌های خارجی، نبود امکان صدور درخواست و دریافت ویزا، نبود امکان دریافت وقت سفارت و رزرو هتل و هواپیمای خارجی از جمله خدماتی بود که در روز‌های قطع اینترنت معلق شد. به گفته فرقانی با وجود ارسال نامه انجمن صنفی خراسان به مدیرکل مخابرات استان، هیچ گونه پاسخی برای حل این مشکلات دریافت نشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->