شاخص جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد | سرانه درآمد بیش از ۱۰ میلیون تومان پس از کسر هزینه اجاره آیا برق شهروندان مشهدی در ایام شهادت امام رضا (ع) قطع نمی‌شود؟ ۳۵ هزار زائر از خدمات رفاهی بوستان غدیر مشهد در سه روز گذشته استفاده کردند + عکس آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ( یکم شهریور ماه ۱۴۰۴) | ترافیک سنگین در عوارضی باغچه به سمت پل سلام استقرار ۲۰ موکب جهاد کشاورزی کشور ویژه دهه پایانی ماه صفر در مشهد هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد (یکم شهریور ۱۴۰۴) بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد | روزانه ۲۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مشهد در دهه پایانی صفر وارد می‌شود بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه بین‌المللی مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۴) | تأکید بر ارتقای خدمات به زائران رضوی استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر

  • کد خبر: ۱۰۰۰۰۹
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر
عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند و تعامل آن‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان در گفت‌و‌گویی پیرامون آسفالت مورد استفاده در مشهد اظهار کرد: از ۶۲ میلیون متر مربع از معابر شهر مشهد، حدود ۴۳ میلیون متر مربع شامل معابر سواره و حدود ۱۹ میلیون مترمربع شامل پیاده‌رو و آیلند می‌باشد که وسعت این سطح عظیم از معابر، اهمیت توجه به تعامل با سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی که اقدام به حفاری در معابر می‌نمایند را ضروری می‌سازد.

وی افزود: نکته مهم آن است که طبق استاندارد‌های جهانی، مواردی به عنوان خرابی آسفالت در نظر گرفته می‌شوند که مخرب‌ترین آن مسئله حفاری یک معبر است؛ در واقع زمانی که حفاری در یک معبر صورت می‌گیرد، از نظر رده‌بندی خرابی معابر، هم‌تراز با یک معبر خاکی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اولویت داشتن معبر، بهبود شاخص وضعیت بهسازی معابر سطح شهر، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی، برنامه هماهنگ شهری جهت جلوگیری از دوباره کاری توسط سامانه حفاری و استفاده حداکثری از فصول مناسب کار، از جمله مسائلی است که در برنامه‌ریزی برای روکش آسفالت معابر شهر در نظر گرفته می‌شود.

دبیریان گفت: در حال حاضر با عنایت به نظارت و پایش‌های انجام شده در مراحل تولید، حمل و پخش آسفالت، بنا به مستندات آزمایشگاهی، آسفالت مورد استفاده در مشهد از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ بنا به شواهد موجود در معابری که از عمر آن ده‌ها سال می‌گذرد و حفاری در محل صورت نگرفته است، مرمت‌ها به خوبی انجام پذیرفته و معبر همچنان در حال سرویس‌دهی مناسب است.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند، بیان کرد: تعامل این دستگاه‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ این در عین حالی است که مطابق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری و آیین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مصوب هیئت وزیران، شرکت‌های مجری پروژه‌های حفاری مکلف به ارائه طرح‌های خود به شهرداری و اخذ مجوز از آن می‌باشند.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان بیان کرد: بدیهی است عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری، عملاً تاکنون امکان هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی را به دلیل اینکه هر یک تابع وزارتخانه مجزا هستند فراهم ننموده است؛ از همین رو تا زمان تحقق این امر، هماهنگی دستگاه‌های مذکور با مدیریت شهری در ماموریت‌های ذکر شده ضروری قلمداد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->