ناوشکن سهند دچار سانحه شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) محسن برهانی راهی زندان شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۳۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور به مسعود پزشکیان رای دادند مخبر به دیدار پزشکیان رفت کدام شهرستان‌های خراسان رضوی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشتند؟ مردی برای ایران | درباره دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور منتخب مردم دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود + فیلم و عکس مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری چه زمانی برگزار خواهد شد؟ مهم‌ترین مطالبات مشهد و خراسان رضوی از دولت چهاردهم اعتماد مردم، مهم‌ترین سرمایه رئیس‌جمهور منتخب برای ایران... جلسات رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود اذعان روزنامه صهیونیستی به شکست نتانیاهو | حماس حکومت را در غزه در دست خواهد داشت نامه اعتراض‌آمیز سفیر ایران در سازمان ملل به شورای امنیت در پی ادعاهای واهی اتحادیه عرب مقام سابق صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد ایتالیا پیروزی پزشکیان را تبریک گفت | تاکید بر تقویت روابط دیپلماتیک درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان در تل آویو + فیلم وزیر خارجه انگلیس: برای برقراری آتش‌بس در غزه از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنم جلیلی با رئیس جمهوری منتخب دیدار کرد صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند
سرخط خبرها

ماموریت رئیسی به وزرای جهادکشاورزی و صمت برای بررسی دلایل افزایش قیمت‌ها

  • کد خبر: ۱۰۰۶۴۵
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
ماموریت رئیسی به وزرای جهادکشاورزی و صمت برای بررسی دلایل افزایش قیمت‌ها
بر اساس گزارش ارائه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ارزش صادرات غیرنفتی از ۳۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، وزیر صنعت معدن و تجارت گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی کشور بویژه در ماه‌های اخیر ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، صادرات غیر نفتی کشور از زمان استقرار دولت جدید افزایش قابل توجهی داشته و از رقم ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وزیر صمت همچنین پیشنهادهای این وزارتخانه برای بهبود تجارت با کشورهای هدف بویژه همسایگان و کشورهای منطقه را مطرح کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش تولید و صادرات از همه دستگاه‌ها خواست برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش صادرات غیر نفتی و کاهش هرچه بیشتر وابستگی به درآمدهای نفتی تلاش کنند.

در ادامه این جلسه همچنین گزارشی از روند افزایش قیمت کالاهای خوراکی، پوشاک، اجاره بهای مسکن در چند ماه اخیر ارائه شد.

رئیسی در این زمینه به وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، بررسی دقیق و کارشناسانه از علت افزایش قیمت ها انجام دهند و پیشنهادات عملیاتی خود را برای مدیریت این موضوع به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم، از دستگاه‌های اجرایی ذیربط خواست برای جلوگیری از دلال بازی و رشد قیمت ها بویژه در روزهای پایانی سال اقدامات و تدابیر لازم و فوری را به کار گیرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->