مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بهره‌برداری از فاز اول جلوخانِ پایانه مسافربری مشهد، پیش از نوروز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۱۰۵۴
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
بهره‌برداری از فاز اول جلوخانِ پایانه مسافربری مشهد، پیش از نوروز ۱۴۰۱
شهردار مشهد در حاشیه بازدید از فاز اول بخش میانی پروژه بازپیرایی محوطه مقابل پایانه امام رضا (ع) بر آماده شدن هرچه سریع‌تر این پروژه تا پایان امسال و تسهیل تردد زائران در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عملیات بازپیرایی جلوخان پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد با هدف زیباسازی یکی از اصلی‌ترین مبادی ورودی شهر مشهد و درعین حال روان سازی رفت وآمد مسافران و شهروندان از تاریخ ۱۹ فرودین آغاز شده است. در اجرای این طرح بهبود و افزایش کارایی ساختار و ارتقای کیفیت خدمات برای رفع نیاز‌های مختلف بهره برداران در حوزه‌های گوناگون که به تولید فضای شهری در چارچوب هویت شهری مشهد منجر می‌شود، در دستورکار قرار گرفته است.

ایجاد ساختار خاص توان یابان برای دسترسی به خدمات پایانه، راه اندازی سازوکار‌های رویدادی در جلوخان، زمینه سازی برای انعطاف پذیری فضا، کاهش آلودگی منظر، ایجاد ابنیه و شکل گیری کانون اجتماعی، شکل گیری ایستگاه‌های ورود و خروج قطارشهری و شکل گیری کاربری خدمات محدوده از دیگر اهداف این پروژه هستند. اجرای این پروژه به دو فاز تقسیم شده است که در فاز نخست بازپیرایی محوطه جلوخان پایانه مسافربری تا پایان سال آماده بهره برداری است.

شهردار مشهد در حاشیه بازدید از فاز اول بخش میانی پروژه بازپیرایی محوطه مقابل پایانه امام رضا (ع) بر آماده شدن هرچه سریع‌تر این پروژه تا پایان امسال و تسهیل تردد زائران در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی افزود: پروژه عمرانی‌ای که برای این محل طراحی و آغاز شده بود، ضرورت نداشت و با زمان بندی که برای اتمام آن انجام شده بود، بهره برداری آن به امسال نمی‌رسید، اما با این حال حدود دو ماه قبل و پس از تغییر مدیرعامل پایانه‌های مسافربری خواستیم نسبت به اتمام پروژه اهتمام کنند و برای سرعت بخشیدن به اجرا، از سازمان عمران خواسته شد تا به این کار کمک کند.

قول مساعد برای اتمام فاز اول

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانند بخش زیادی از پروژه بازپیرایی محوطه مقابل پایانه امام رضا (ع) را تا پایان سال برای تردد زائران و مجاوران نوروزی حرم حضرت رضا (ع) آماده بهره برداری کنند.

ارجائی با بیان اینکه یکی از نکات مهمی که باید در حوزه پایانه‌ها به آن توجه شود، پیش بینی‌ها برای افزایش ورود زائر در ایام نوروز به مشهد است، اظهار کرد: برهمین اساس میزان ورودی و خروجی زائر به مشهد از طریق پایانه‌ها احتمالا مانند قبل از کرونا باشد لذا باید ظرفیت برای تردد روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه امام رضا (ع) آماده شود، البته پایانه‌های مشهد تجربه ورود و خروج ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ اتوبوس را نیز دارد.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پروژه بازپیرایی محوطه پایانه امام رضا (ع) و مرکز مانیتورینگ آن داشتیم، بررسی دقیق و کارشناسی از اقدامات انجام شده صورت گرفت و گزارشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام نوروز ارائه شد که با تغییرات جزئی پایانه‌های مسافربری مشهد به ویژه پایانه امام رضا (ع) می‌تواند آمادگی کاملی برای پذیرایی از زائران در ایام نوروز داشته باشد.

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: بیش از دو ماه قبل، زمانی که پروژه عمرانی سامان دهی و بازپیرایی محوطه مقابل پایانه را تحویل گرفتیم این پروژه حدود ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

سیدمهدی کمالی افزود: با توجه به نامناسب بودن مسیر ورود و خروج زائران و مجاوران به دلیل کارگاهی بودن فضا و پیش بینی ورود تعداد زیادی زائر در ایام نوروز شهردار مشهد بر تکمیل فاز یک پروژه و تسهیل محل تردد زائران و مجاوران تا پایان سال تأکید کرد.

مدیرعامل پایانه‌های مسافربری امام رضا (ع) اضافه کرد: اکنون با تلاش شبانه روزی همکارانم و پیمانکار پروژه بازپیرایی محوطه مقابل پایانه امام رضا (ع) که به شکل باغ ایرانی در حال اجراست از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی برخوردار است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا نیمه شعبان آماده بهره برداری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->