پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) آیا بیمه عمر و پرداخت غرامت بازنشستگان تامین اجتماعی قطع شده است؟ ویدئو | فروریختن پل درسدن در آلمان بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان در انتظار تصمیم دولت برای تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق رایگان‌شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان تهرانی در هفته اول مهرماه ۱۴۰۳ ۲ هزار میلیارد تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد جدول تاریخ واریز حقوق شهریور ۱۴۰۳ مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟
سرخط خبرها

دیابت بارداری را جدی بگیرید

  • کد خبر: ۱۰۱۸۶۴
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
دیابت بارداری را جدی بگیرید
به گفته محققان دیابت بارداری می‌تواند یک عامل خطر احتمالی در بروز استرس و تنیدگی‌های پس از زایمان باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این پژوهش محققان دانشگاه علوم پزشکی زابل چنین آمده است که ماه اول پس از زایمان بحرانی‌ترین زمان برای مادران بوده و با افزایش تنیدگی‌های پس از زایمان از جمله استرس، عدم پذیرش نقش مادری و تغییرات بدنی منفی و فقدان حمایت اجتماعی همراه است.

مشکلات طبی از جمله دیابت بارداری ممکن است منجر به تنیدگی‌های پس از زایمان شود. بنابراین محققان، این مطالعه را با هدف تعیین ارتباط دیابت بارداری با تنیدگی‌های پس از زایمان در مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی زابل انجام داده‌اند.

داده‌های این پژوهش نشان دادند که دیابت بارداری می‌تواند یک عامل خطر احتمالی در بروز استرس و تنیدگی‌های پس از زایمان باشد و زنان در گروه دیابت بارداری، استرس درک‌شده بیشتری را تجربه می‌کنند.

در این پژوهش که توسط فاطمه ارم و با همکاری مریم کوچک‌زایی و ساناز نهبندانی انجام شده، نتیجه‌گیری‌ها نشان داد: در زنان باردار دیابتی علاوه بر کنترل قند خون باید به وضعیت روحی و روانی و عاطفی آنان و وجود علائم استرس و تنیدگی پس از زایمان آن‌ها توجه بیشتری شود تا از عوارض آن پیشگیری شود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->