جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی بارش برف و باران در هفته اول نوروز

  • کد خبر: ۱۰۲۷۸۱
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
پیش‌بینی بارش برف و باران در هفته اول نوروز
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران، برف، وزش باد و رعدوبرق تا آخر هفته در برخی مناطق کشور از افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما خبر داد.

میلاد جبلی |شهرآرانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرام همراه با روند افزایش دما حاکم خواهد بود.

روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات زاگرس در استان‌های مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

در غرب و جنوب غرب کشور گردوغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف، باران، وزش باد  و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می شود، همچنین در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ابرناکی، بارش پراکنده، وزش باد و گاهی رعدوبرق روی می‌دهد.

پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ بارش‌ها در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در شمال غرب و غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در این روز در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد و افزایش وزش باد در کشور عراق باعث خیزش گردوخاک و نفوذ آن به غرب و جنوب غرب کشور می‌شود.

طی ۳ روز آینده غرب دریای خزر مواج و متلاطم است، همچنین تا روز دوشنبه افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه جدید بارشی

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹

نوع مخاطره: بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۹: اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، تأخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و سازه‌های موقت

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی و آمادگی دستگاه اجرایی به‌منظور برف‌روبی در گردنه‌های برفگیر، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->