ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تیمور قهرمان، بازیگر و شاعر پیشکسوت خراسانی درگذشت + بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۰۳۴۳۳
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
تیمور قهرمان، بازیگر و شاعر پیشکسوت خراسانی درگذشت + بیوگرافی
تیمور قهرمان، هنرپیشه، نویسنده و شاعر پیشکسوت خراسانی، شامگاه چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ و در سن ۸۲ سالگی در مشهد درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی درگذشت این شاعر، بازیگر و کارگردان خراسانی را تسلیت گفت. در پیام محمد حسین‌زاده آمده است:

شب کوچ استاد تیمور قهرمان چه سرد و تاریک شبی برای فرزندان، خویشان و اهالی تئاتر و سینمای خراسان است. زندگی هنرمند شهیر خراسان، نویسنده، کارگردان، بازیگر تئاتر و سینما در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ پایان یافت و یاد او در آثارش جاودانه خواهد ماند. او ضمن بر خورداری از قریحه شعر و شاعری در مقام معلم شاگردان زیادی را  هم در عرصه تعلیم و تربیت و هم در  عرصه تئاتر و سینما پرورش داد. همراه با جامعه فرهنگ و هنر خراسان برای روح سفر کرده مغفرت و برای خویشان سوگوار صبر و سلامت آرزومندم.

تیمور قهرمان متولد سال ۱۳۱۸ در جنت‌آباد مه‌ولات استان خراسان رضوی بود. وی تحصیلات مقدماتی و متوسطه را در تربت حیدریه گذراند و تحصیلات تکمیلی را در مشهد به پایان رساند. قهرمان دارای همسر و سه فرزند است. او از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۱ در آموزش و پرورش تربت حیدریه مشغول به کار شد و از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۷۸ در مشهد به امر معلمی ادامه داد.

تیمور قهرمان از جوانی به امور نمایشی، نویسندگی، بازیگری و کارگردانی ذوق و علاقه وافر داشته و به فعالیت در این امور پرداخت. او در این میان از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۸ به عنوان کارشناس شعر و ادب در صداوسیمای خراسان به فعالیت پرداخت. همچنین از سال ۱۳۵۳ در زمینه کارگردانی و نویسندگی تئاتر تلویزیونی در سیمای خراسان فعالیت کرد. وی در دوران فعالیت‌های فرهنگی خود با روزنامه‌های خراسان، آفتاب شرق، هیرمند، مشهد و کیهان همکاری کرد و در صحنه تئاتر در نمایش‌های مهر بی‌فرجام، دیروز، امروز، فردا، شبی که صبح نشد، مستاجر، شب دیوانگان، بلوف، وایاس، رامرودی‌ها، آریاداکاپو،جعفرخان از فرنگ برگشته به ایفای نقش پرداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->