برخورد مرگبار موتورسیکلت با تیر برق با یک کشته و یک مصدوم در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) درباره «پیمان آخال» در دوره قاجار که مناطقی از شمال‌شرق ایران را جدا کرد | «فیروزه» افتاده از انگشتر خراسان راهکارهایی برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات در شروع سال تحصیلی | باز آمد بوی ماه ترافیک! جزئیات به‌کارگیری سرباز معلمان برای سال تحصیلی جدید تلاش ۱۲ ساعته آتش‌نشانان مشهد برای اطفای حریق انبار چوب رباط طرق + عکس (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) بیماری‌هایی که مرد‌ها از آن غافل هستند | مردان، ستون‌های قدرت خرما‌های تریاکی با هشیاری پلیس کرمان به مقصد نرسید جزئیات روند بررسی پرونده سرقت ۵۱ میلیون تومان از بانک سپه مشهد خواص استثنایی یک لیوان شیر چقدر است؟ اسامی عطرهای غیرمجاز اعلام شد آیا ۹ تالاب ایران در تابستان جاری خشک شده‌اند؟ ۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری تأمین مایحتاج دانش‌آموزان بهزیستی با اجرای پویش‌های «مشق مهربانی» و «همه حاضر» در کشور | اجرای این پویش‌ها در خراسان رضوی چگونه است؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | برقراری جوّ پایدار از یکشنبه زائران عمره مفرده ۱۴۰۳ به این توصیه‌های سازمان حج و زیارت توجه کنند جان باختن یک مقنی در کاشمر براثر برق گرفتگی در چاه ۱۵ متری (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت در مشهد شبکه تولید و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد کشف و منهدم شد مقامات قضائی خراسان رضوی، پیگیر رفع مشکلات تولید آخرین وضعیت داروی هموفیلی در شهرستان‌ها | در شهرستان‌ها داروی هموفیلی نیست نوجوانان طرفدار نوشت‌افزار با تصاویر مفاخر شناخته‌شده و شهدا هستند رفاقت طولانی پرستاران با جانبازان در آسایشگاه توان‌بخشی جانبازان امام خمینی (ره) مشهد | اینجا همه یک خانواده‌ایم اورژانس مشهد در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ به حدود ۱۴۶ هزار نفر امدارسانی کرد
سرخط خبرها

خستگی مردم و اطمینان از واکسیناسیون موجب عادی‌انگاری کرونا شده است

  • کد خبر: ۱۰۳۸۹۳
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
خستگی مردم و اطمینان از واکسیناسیون موجب عادی‌انگاری کرونا شده است
مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سفر‌های نوروزی در آغاز پیک بعدی کرونا بی‌تاثیر نیست، چرا که کرونا در تجمعات و زمانی که فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود انتقال پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی اصغر حسنی در خصوص عادی‌انگاری کرونا در جامعه عنوان کرد: کرونا مانند یک تصادف می‌ماند. وقتی در جاده‌ای تصادفی رخ می‌دهد، رانندگان تا مدتی با احتیاط رانندگی می‌کنند، اما پس از مدتی صحنه تصادف را فراموش کرده و به رانندگی معمولی خود ادامه می‌دهند. آمار و ارقام، طولانی شدن دوره پاندمی، خستگی مردم و اطمینان آنان از واکسناسیون باعث شده کرونا در جامعه عادی شود. اطلاع‌رسانی درست و رعایت پروتکل‌ها از سوی مراکز بهداشت می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شدت انتقال کرونا و امیکرون کاهش پیدا کرده یا خیر، گفت: امیکرون می‌تواند در گسترش سفر‌های نوروزی جهش پیدا کرده باشد. گاهی اوقات عادی‌انگاری آمار بیماری را افزایش می‌دهد. چیزی که آمار و ارقام نشان می‌دهد آمار مراجعین در تمام کشور در حال افزایش است.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اینکه آیا کشور باید به حالت عادی بازگردد، تصریح کرد: در آبان و آذر ماه سال گذشته طرح هوشمند کرونا اعلام شد که بر اساس آن در شرایط بیماری کرونا، مشاغل مجاز به فعالیت هستند. نخستین چیزی که در طرح هوشمند مطرح شد، پوشش حداکثری واکسیناسیون بود. پس از آن استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت قرار داشت که در صورت رعایت تمام این موارد می‌توانیم فعالیت‌های خود را ادامه دهیم.

حسنی تاکید کرد: البته لازمه این کار این است که پوشش حداکثری واکسیناسیون انجام شود و درصد تزریق دوز سوم واکسن افزایش یابد. همچنین اگر رعایت پروتکل‌ها، تهویه و استفاده از ماسک بالا شد مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی در خصوص برقراری سفر‌های نوروزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تقریبا سفر‌های زیادی صورت نگرفت و مسافرت‌ها انجام نشد. پوشش واکسیناسیون تاثیر خوبی داشت که نشان داد می‌توانیم به راحتی میزان ابتلا و مرگ و میر را کاهش دهیم. البته آمار‌های مربوط به سفر‌های نوروزی در حال بررسی است و هفته آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجربه ثابت کرده که کرونا پس از مدتی فرایند نزولی دارد و سپس پس از آن با یک پیک همراه خواهد شد، اما از آنجا که واکسیناسیون انجام شده و درصد قابل توجهی نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند، یک مصونیت تقریبی در جامعه به وجود آمده است.

حسنی افزود: سفر‌های نوروزی در آغاز پیک بعدی کرونا تاثیر به سزایی خواهد داشت. آن چیزی که مشخص است که کرونا زمانی انتقال پیدا می‌کند که تجمعات بالا باشد، فاصله گذاری‌های اجتماعی رعایت نشود و از ماسک نیز استفاده نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->