شهردار مشهد مقدس: نشان مشهدالرضا (ع) در تاریخ به یادگار خواهد ماند تاریخ‌گردی ۹۰ ساله در خیابان دانشگاه مشهد ثبت‌نام بیش از ۲۲۰۰ نفر برای عضویت در شورای اجتماعی محلات مشهد | احتمال تمدید مهلت نام‌نویسی از ماجرای نهر قدیمی منطقه تا مشکل ساخت وساز، در ملاقات مردمی شهردار منطقه  ۷  مشهد دستاورد‌های کلان مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل شهری آیین تودیع و معارفه فرماندار مشهد برگزار شد | قدردانی از «داوری»، آرزوی موفقیت برای «حسینی» + فیلم سرویس دهی رایگان متروی مشهد در روز‌های ۹ و ۱۰ دی ماه ۱۴۰۳ اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیروی کارگری به پروژه‌های شخصی، در ایست‌کار‌های مشهد توسعه کرامت‌محور در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهر برگزاری دومین دوره مراسم «نشان مشهدالرضا(ع)» در روز ۱۰ دی | مشهد پیشتاز الگوسازی و تکریم نخبگان رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی مشهد هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده است (۸ دی ۱۴۰۳) پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مشهد باید در رویداد نشان مشهد الرضا (ع) تجلیل شوند واقعه ۱۰ دیماه مشهد برای تشکیل حکومت اسلامی اتفاق افتاد مراسم بزرگداشت شهدای دهم دی ماه مشهد برگزار شد + ویدئو روز‌های یادآور حماسه‌های مردم مشهد باید در فضای اجتماعی شهر مورد توجه قرار بگیرد «مردمی بودن» موضوع اصلی نشان مشهدالرضا (ع) است | نسل جوان با خلاء الگو‌ها مواجه است مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی: نشان مشهدالرضا (ع) تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی است حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری
سرخط خبرها

رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه

  • کد خبر: ۱۰۴۰۸۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
رشد ۱۱برابری کاربران آنلاین تفکیک زباله سازمان مدیریت پسماند طی ۶ ماه
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه کاربران آنلاین تفکیک زباله در ۶ ماه ۱۱برابر رشد داشته است گفت: ما از فعالیت شرکت‌های جدید برای جمع‌آوری زباله خشک استقبال می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل کریمیان در این باره اظهار کرد: روزانه از طریق روش‌های قدیم جمع‌آوری پسماند از درب منازل، ادارات، اصناف، ایستگاه‌های مبادله پسماند و راه‌های دیگر حدود یک تن زباله از مبدا تفکیک می‌شد، اما پس از هوشمندسازی، مردم با سهولت بیشتر زباله خشک خود را تحویل می‌دهند و این رقم به ۳۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: کیف پول الکترونیک شهروندان نیز از طرق جدید شارژ شده و شهروندان می‌توانند با این اعتبار قبوض خود را پرداخت و یا مبلغی را به نیکوکاری اهدا کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد پدیده زباله‌گردی را از مشکلات این شهر عنوان کرد و افزود: مردم فکر می‌کنند اگر زباله‌ها را به زباله گرد‌ها بدهند، به آنان کمک می‌کنند، اما این زباله‌ها به دست افراد سودجو می‌افتد به همین دلیل اگر مردم قصد کمک به کودکان کار را دارند مبلغی را به امور خیریه اختصاص دهند و یا از طریق اپلیکیشن، بخشی از درآمد تفکیک زباله‌شان را به امور خیریه، بچه‌های بی‌سرپرست و نیازمند اهدا کنند. قرار دادن این گزینه در اپلیکیشن نیز نگاه ما را به بچه‌های بی‌سرپرست نشان می‌دهد.

کریمیان گفت: با دو شرکت، از مهرماه ۱۳۹۹ تفکیک آنلاین زباله را شروع کردیم و اکنون این تعداد به سه شرکت فعال رسیده است و ۶ شرکت دیگر نیز در حال گرفتن مجوز‌های قانونی هستند.

وی عنوان کرد: در ابتدای دوره شورای شهر ششم نیز ۳۰ هزار کاربر آنلاین داشتیم که با مصوبه شورای شهر برای افزایش حداقل ۵۵ درصدی قیمت خرید و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده این رقم با رشد ۱۱ برابری به ۳۳۰ هزار کاربر رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد توضیح داد: هیچ یک از روش‌های قدیمی جمع آوری زباله خشک حذف نشده و از سویی دیگر هر شرکتی که دارای شرایط لازم تشریح شده در مصوبات قانونی باشد می‌تواند با ما قرارداد ببندد. ما نیز از رقابت و نفع مردم استقبال می‌کنیم.

کریمیان ضمن اشاره به اینکه تعدد شرکت‌های جمع‌آوری پسماند می‌تواند دست شهروندان را برای انتخاب باز کند، گفت: به طور مثال رقم اعلامی خرید پسماند طبق مصوبات شورای شهر افزایش حداقل ۵۵ درصدی است که تعدد شرکت‌ها می‌تواند این درصد را به رقمی بالاتر و تامین بیشتر نفع مردم برساند.

وی در پایان به شرکت‌ها توصیه کرد که خدمات خود را بر اساس نیاز مردم بروز نگه دارند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->