پیش بینی بورس فردا چهارشنبه (۲۳ آبان ۱۴۰۳) برخی محور‌های خراسان رضوی لغزنده و مه آلود شد (۲۲ آبان ۱۴۰۳) ویدئو| دعوای عجیب اداره برق و شهرداری دزفول | از قطع برق تا مسدودسازی مسیر آغاز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دو حادثه حریق خودرو در مشهد (۲۲ آبان ۱۴۰۳) ضریب آمادگی کشور در بحران فقط ۱۲ درصد است معضل «نسل ساندویچی» در کمین کشور و پیامدهای سالمندی جمعیت در نود و ششمین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده تاکید شد: توانمندسازی و شبکه سازی زنان محلات مشهد پنجمین مراسم ازدواج زوج های جوان ارتش جمهوری اسلامی در مشهد برگزار شد | دریادار سیاری: دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی ماست+ویدئو یک وکیل دادگستری در تهران زن و فرزند خود را به قتل رساند (۲۲ آبان ۱۴۰۳) چرا برای آیفون سرودست می‌شکنیم؟ | تمایز با سیب گاززده! ریه‌­های سالم، تضمینی برای تندرستی بدن قتل برای ۶ میلیون تومان ضوابط پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعلام شد مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در بازدید از مؤسسه فرهنگی شهرآرا: به دنبال ارائه گزارش صحیح و دقیق از حوادث هستیم + فیلم قاتل پزشک متخصص یاسوجی دستگیر شد قانون «جوانی جمعیت»؛ پرهزینه، اما کم اثر آیا مجلس بازنشستگان حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی را فراموش کرده است؟ پرداخت ماهانه حق پرستاری برای افراد با اختلال طیف اوتیسم شدید و خیلی شدید ۳۰ سال دیگر ایران پیرترین کشور منطقه است ثبت‌نام و اعزام حج تمتع ۱۴۰۳ چه زمانی آغاز می‌شود؟ آینده‌ تجهیزات پزشکی در خطر است رفع مشکل ۱۳ هزار مستمری بگیر بهزیستی با همکاری سازمان برنامه و بودجه جابه‌‎جایی بیش‌ از ۷۶ هزار زائر در دور دوم عملیات عمره مفرده آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴، فردا (۲۳ آبان ۱۴۰۳) است خاموشی خانگی مستمر خواهد بود؟ اعتراض رانندگان سرویس مدارس به حقوق دریافتی در دیدار با فرماندار مشهد علت مرگ دانشجوی کارشناسی دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد+جزئیات چرا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر، در قانون برنامه هفتم نادیده گرفته شد؟ یک نماینده مجلس: رئیس‌جمهور در رابطه با اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دستور ویژه صادر کند دستور ویژه وزیر بهداشت برای بررسی فوری قتل پزشک متخصص قلب در یاسوج مبلغ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی فردا واریز می‌شود (۲۳ آبان ۱۴۰۳) | متناسب‌سازی حقوق با بهترین فرمول اجرا می‌شود + فیلم
سرخط خبرها

مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند

  • کد خبر: ۱۰۴۶۰۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند
پس از گذشت حدود ۳ ماه از تصادف در محور بهبهان-رامهرمز، رئیس پلیس ناجا دوباره ایمن نبودن خودرو‌های داخلی را یادآوری کرده است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ به نظر می‌رسد داستان ایمن نبودن خودرو‌های داخلی وارد مرحله جدیدی شده است و آغاز این روند را باید در تصادف زنجیره‌ای مهیبی که دی ۱۴۰۰ در محور بهبهان-رامهرمز اتفاق افتاد، جست وجو کرد؛ تصادفی که در آن پنجاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند و درنهایت چهارتن از سرنشینان خودرو‌ها فوت شدند و تعداد زیادی هم مصدوم به جا گذاشت. بررسی‌های بیشتری که بعد از این حادثه انجام شد، مشخص کرد در این تصادف که بیشتر خودرو‌های آن داخلی بوده، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده است.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس ناجا، همان زمان با انتقاد به وضعیت خودرو‌ها گفت: «در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» نکته جالب ماجرا توجیه عجیب دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره بازنشدن ایربگ‌ها بود: «خودرو‌ها در این تصادف از عقب دچار حادثه شده اند و به همین دلیل، ایربگ‌ها باز نشده است. البته بر اساس قوانین، اگر سرعت دو خودرو در حادثه کمتر از پانزده کیلومتر باشد، ایربگ آن‌ها باز نمی‌شود.» این صحبت واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت.

مدیر گروه قوای محرکه دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت هم چند روز پس از بروز این حادثه گفت: «در چند سال گذشته به علت تحریم‌ها و مطرح شدن نهضت داخلی سازی قطعات، افراد زیادی بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند، قطعه مونتاژ کردند.» بد نیست بدانید که آمار و مستندات سال‌های ۱۳۸۴تا ۱۳۸۶ نشان می‌دهد یکی از شاخص‌های بسیار مهمی که ۲۸ هزار کشته در سال را به زیر ۱۷ هزار کشته رساند، واردات خودرو ایمن بود؛ مسئله‌ای که امروز حرف درباره اش زیاد است و هنوز به جای مشخصی هم نرسیده است.

حالا خیلی از این اتفاق نگذشته است که سردار هادیان فر طی صحبت‌هایی که در صداوسیما بیان کرد، دوباره پای این ماجرا را پیش کشید. او این پرسش را مطرح کرد که اکنون چه کسی بر قطعات خودرو نظارت می‌کند و آیا اگر سازمان استاندارد ۱۰ سال پیش نظارت کرده، کافی است؟

سردار هادیان فر در ادامه صحبت هایش گفت: «ما برابر قانون مکلف هستیم در تصادفات سهم تقصیر سازمان‌ها و نهاد‌ها را مشخص کنیم و این کار را هم می‌کنیم. اگر نتیجه نگیریم، حتما سازمان‌های بالادست خودروساز را هم مسئول می‌کنیم تا بیایند پاسخ مقام قضایی را بدهند.»

روزنامه جوان هم در گزارشی که در این باره کار کرده، از قول سردار هادیان فر نوشته است: «ضروری است که مقام قضایی و دادستان وارد شوند و پیش از اینکه خودرو‌های بی کیفیت برای شماره گذاری انبار شود، از آن‌ها بخواهند تولیدشان را مدتی متوقف کنند و پس از برطرف کردن ایرادها، تولید را از سر بگیرند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->