وقتی ایستگاه راه‌آهن نیشابور از نقشه ریلی کشور حذف می‌شود! (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) یادی از دکتر جواد حدیدی | آینه‌دار تمدن شرق اشتباه‌های رایج زنان در زندگی مشترک | این ونوسی‌های پراشتباه اعزام ۴ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی به اربعین | مشارکت خیرین، آرزوی زیارت کربلا را محقق ساخت امتحانات دانشگاه‌ها در تعطیلات روز شنبه (یکم شهریور ۱۴۰۴) برگزار می‌شود | لزوم پایان امتحانات تا ۲۳ شهریور مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد: مشهد کمترین سرانه مصرف آب را در سطح کشور دارد خداحافظی با پیرترین هواپیمای کشور | ایرباس ۴۱ ساله ایران‌ایر بالاخره بازنشست شد ثبت ۵۴۳ چندقلوزایی در خراسان رضوی طی ۴ ماه نخست سال جاری کم‌خوابی چگونه سلامت قلب را تهدید می‌کند؟ چرا چای جایگزین مناسبی برای آب نیست؟ وزیر کشور: آموزش نباید به خاطر ناترازی انرژی تعطیل شود شرایط برای واگذاری سریع سهام شرکت‌های صندوق تأمین اجتماعی مهیا نیست شیرخشک رژیمی وارد داروخانه‌ها شد اهدای عضو بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) ۱۳۰۰ طلاق صوری در میان مقرری بگیران تأمین اجتماعی کشف شد وعده وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح ۲۴۰۰ مدرسه تا مهر ۱۴۰۴ + ویدئو ۱۷۰ ایستگاه صلواتی به زائران پیاده در جاده‌های مشهد خدمت می‌کنند اعمال محدودیت‌های جاده‌ای در تعطیلات شهادت امام رضا (ع) چرا درختان ۸۰ ساله ارومیه نابود شدند؟ المپیادی‌ها از «سربازی» معاف نیستند | کسب ۴۰ مدال طلای جهانی در ۲.۵ سال اخیر تخصیص اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی به سپاس‌کارت معلمان کشف ۱۴۸ قطعه سکه طلای فاقد کد استاندارد در سبزوار (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) بیش از ۱۶ درصد مدارس کشور غیردولتی هستند | اجرای قانون بیمه ۳۰ ساعته معلمان از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۴ تدابیر ویژه برای جلوگیری از قطع برق در اطراف حرم امام‌رضا(ع) در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | تصمیم‌گیری نهایی با استاندار معوقات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیمه‌اول شهریورماه ۱۴۰۴ پرداخت می‌شود بوی بدن چه چیز‌هایی را در مورد سلامتی شما آشکار می‌کند اطلاعیه جدید آموزش و پرورش درمورد نحوه برگزاری امتحانات نهایی در تابستان ۱۴۰۴
سرخط خبرها

مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند

  • کد خبر: ۱۰۴۶۰۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند
پس از گذشت حدود ۳ ماه از تصادف در محور بهبهان-رامهرمز، رئیس پلیس ناجا دوباره ایمن نبودن خودرو‌های داخلی را یادآوری کرده است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ به نظر می‌رسد داستان ایمن نبودن خودرو‌های داخلی وارد مرحله جدیدی شده است و آغاز این روند را باید در تصادف زنجیره‌ای مهیبی که دی ۱۴۰۰ در محور بهبهان-رامهرمز اتفاق افتاد، جست وجو کرد؛ تصادفی که در آن پنجاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند و درنهایت چهارتن از سرنشینان خودرو‌ها فوت شدند و تعداد زیادی هم مصدوم به جا گذاشت. بررسی‌های بیشتری که بعد از این حادثه انجام شد، مشخص کرد در این تصادف که بیشتر خودرو‌های آن داخلی بوده، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده است.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس ناجا، همان زمان با انتقاد به وضعیت خودرو‌ها گفت: «در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» نکته جالب ماجرا توجیه عجیب دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره بازنشدن ایربگ‌ها بود: «خودرو‌ها در این تصادف از عقب دچار حادثه شده اند و به همین دلیل، ایربگ‌ها باز نشده است. البته بر اساس قوانین، اگر سرعت دو خودرو در حادثه کمتر از پانزده کیلومتر باشد، ایربگ آن‌ها باز نمی‌شود.» این صحبت واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت.

مدیر گروه قوای محرکه دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت هم چند روز پس از بروز این حادثه گفت: «در چند سال گذشته به علت تحریم‌ها و مطرح شدن نهضت داخلی سازی قطعات، افراد زیادی بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند، قطعه مونتاژ کردند.» بد نیست بدانید که آمار و مستندات سال‌های ۱۳۸۴تا ۱۳۸۶ نشان می‌دهد یکی از شاخص‌های بسیار مهمی که ۲۸ هزار کشته در سال را به زیر ۱۷ هزار کشته رساند، واردات خودرو ایمن بود؛ مسئله‌ای که امروز حرف درباره اش زیاد است و هنوز به جای مشخصی هم نرسیده است.

حالا خیلی از این اتفاق نگذشته است که سردار هادیان فر طی صحبت‌هایی که در صداوسیما بیان کرد، دوباره پای این ماجرا را پیش کشید. او این پرسش را مطرح کرد که اکنون چه کسی بر قطعات خودرو نظارت می‌کند و آیا اگر سازمان استاندارد ۱۰ سال پیش نظارت کرده، کافی است؟

سردار هادیان فر در ادامه صحبت هایش گفت: «ما برابر قانون مکلف هستیم در تصادفات سهم تقصیر سازمان‌ها و نهاد‌ها را مشخص کنیم و این کار را هم می‌کنیم. اگر نتیجه نگیریم، حتما سازمان‌های بالادست خودروساز را هم مسئول می‌کنیم تا بیایند پاسخ مقام قضایی را بدهند.»

روزنامه جوان هم در گزارشی که در این باره کار کرده، از قول سردار هادیان فر نوشته است: «ضروری است که مقام قضایی و دادستان وارد شوند و پیش از اینکه خودرو‌های بی کیفیت برای شماره گذاری انبار شود، از آن‌ها بخواهند تولیدشان را مدتی متوقف کنند و پس از برطرف کردن ایرادها، تولید را از سر بگیرند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->