بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه بین‌المللی مشهد (یکم شهریور ۱۴۰۴) | تأکید بر ارتقای خدمات به زائران رضوی استقرار ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی و ۱۰۰ امدادگر مترو برای تأمین امنیت زائران در دهه پایانی صفر زیرساخت‌های خدمت به زائران رضوی فراتر از ماموریت‌های مدیریت شهری است قلندرشریف: زائران و مجاوران برای تردد در محدوده حرم مطهر رضوی از خط ۳ قطار شهری استفاده کنند توزیع بسته‌های غذایی و خدمات گسترده به زائران پیاده در موکب آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد انتقال زائران پیاده به مشهد با سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی شهردار مشهد مقدس: خط قرمز شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی، تکریم و ایمنی و سلامت زائران است + فیلم نظارت ۲۴ ساعته بر پارکینگ‌های شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر اسکان ۳۲ هزار زائر در مراکز اسکان شهرداری مشهد در دهه پایانی صفر نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: افزایش چشمگیر خدمات مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر انتقال زائران پیاده خسته و بیمار از ورودی ملک‌آباد توسط اتوبوس‌های شهرداری مشهد تاکسی‌های مشهد در روز‌های پایانی صفر ۱۴۰۴ تا چه محدوده‌ای به سمت حرم رضوی امکان تردد دارند؟ شهردار مشهد مقدس: خدمات‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، یک تکلیف جهادی است تعطیلی مراکز تعویض پلاک خراسان رضوی تا دوشنبه (۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای فضاسازی ویژه مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر آبرسانی به ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (علیه‌السلام) در منطقه ۶ مشهد انسداد معابر فرعی خیابان امام رضا(علیه‌السلام) مشهد در روزهای آخر دهه صفر هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد تکمیل است (جمعه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۴) | شهروندان برای زیارت از خودروی شخصی استفاده نکنند درخواست رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران مشهد: برای رفاه زائران در روزهای پایانی صفر، برق هتل‌ها را قطع نکنید (۳۱ مرداد ۱۴۰۴) ورود بیش از ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار زائر و مسافر به مشهد و خراسان رضوی (۳۱ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تذکر پژمان‌فر به وزیر راه برای کیفیت خدمات خطوط ریلی

  • کد خبر: ۱۰۵۴۳۲
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
تذکر پژمان‌فر به وزیر راه برای کیفیت خدمات خطوط ریلی
روز گذشته حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، خواستار افزایش خدمات کیفی و کمی به زائران و مسافران خطوط ریلی کشور شد.

وثوقی | شهرآرانیوز؛ سالانه میلیون‌ها زائر برای زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) راهی مشهد می‌شوند و براساس آمار حجم زیادی از این زائران خطوط ریلی را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند؛ بنابراین ارائه خدمات مناسب در این خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است. در‌همین‌راستا روز گذشته نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، خواستار افزایش خدمات کیفی و کمی به زائران و مسافران خطوط ریلی کشور شد.

حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر در تشریح جزئیات این تذکر به خبرنگار شهرآرا گفت: با توجه به اینکه مشهد کانونی‌ترین نقطه مسافرت‌های ریلی کشور است باید تلاش کنیم خدمات به زائران متناسب با شأن و شئون و منطبق بر حفظ حقوق این افراد باشد.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با اوج‌گیری ابتلا به ویروس کرونا در کشور ظرفیت کوپه‌ها از چهار نفر به دو نفر کاهش پیدا کرد، افزود: با وجود اینکه پیش از همه‌گیری کرونا برای هر سالن یک مهمان‌دار در نظر گرفته شده بود تا به مسافران خدمات ارائه کند، هم‌زمان با شیوع کرونا و در نتیجه کاهش پنجاه‌درصدی مسافران هر سالن قطار، مسئولیت خدمات‌دهی به مسافران برای هر دو سالن به یک مهمان‌دار سپرده شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: به عبارتی شرکت‌های ریلی نیروی خود را با توجه به کم شدن ظرفیت مسافر بین دو سالن تقسیم کردند.

وی با بیان اینکه این تصمیم مشکلاتی برای مسافران ایجاد کرد، اظهار کرد: در این تحولات با وجود اینکه تعداد مسافر نسبت به گذشته تغییر نکرد، اما خدمات‌رسانی در دو سالن با کاستی‌هایی همراه بود و گلایه ها‌ی مسافران را به همراه داشت. پس از پیگیری این نارضایتی ایجاد‌شده شرکت‌های ریلی کاهش مسافر را دلیل تغییر در تعداد مهمان‌داران قطار بیان کردند.

وی ادامه داد: با‌این‌حال اخیرا با اجرای طرح واکسیناسیون و اندیشیدن تدابیر و تمهیدات لازم در اجرای طرح‌های هوشمند پیشگیری از شیوع کرونا، این شرکت‌ها از ستاد کرونا مجوز افزایش ظرفیت‌ها را دریافت کرده‌اند و روال کاری آن‌ها مطابق گذشته و با حداکثر مسافر پیگیری می‌شود.

پژمان‌فر تصریح کرد: دراین‌راستا درباره این موضوع به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادیم تا خدمات‌دهی به مسافران به حالت گذشته برگردد و برای هرسالن قطار یک مهمان‌دار در نظر گرفته شود تا کمیت و کیفیت خدمات به زائران افزایش یابد.
وی تأکید کرد: این تذکر برای همه خطوط ریلی کشور مطرح شده است، اما به این دلیل که مشهد در معرض تردد بیشتر مسافران است ارائه هرچه‌بهتر خدمات در این حوزه ملموس‌تر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->