یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد مشهد، رتبه نخست ایجاد زیرساخت حمل و نقل درون شهری در کشور + فیلم درباره عبدالقدیر سبزواری، مؤسس روزنامه «آزاد» در مشهد | مدیر همیشه در بند روزنامه آزاد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۰ آبان ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تاکسی‌ون‌های جدید از آذر ۱۴۰۳ در مشهد واگذار می‌شوند | نگاهی به وضعیت شبکه تاکسی‌رانی مشهد استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های شهری نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس و منتخبان کانون های فرهنگی هنری مساجد بازدید استاندار خراسان رضوی از مرکز در حال احداث پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) دشت مشهد و تاریخی همپای تمدن‌های بزرگ هدف سلسله‌نشست‌های انتقال تجربه، انتقال تجارب با محوریت رسانه و روابط عمومی است فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ نیاز به مشارکت و آگاهی مردم دارد دهمین نشست انتقال تجربه شهرداری مشهد با حضور رشید کاکاوند + عکس افزوده‌شدن اتوبوس‌های جدید به خطوط پرجمعیت و حاشیه شهر مشهد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حفاری خط ۳ مترو در دوره ششم شورا به پایان می‌رسد سومین جشنواره طعم و رنگ پاییز تا ۲۳ آبان‌ماه در باغ مشهد تمدید شد تعامل شهرآرا و ۱۳۷؛ در راستای اطلاع‌رسانی مسائل شهری به شهروندان طهوریان عسکری: مشهد در توسعه خطوط فیبر نوری در ۳ سال گذشته پیشتاز است جزئیات ۲ مصوبه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا برای مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳) آغاز بهره‌برداری از طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها در مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳)+ویدئو کاهش ۶۷ روزه زمان انتظار صدور پروانه ساختمان در مشهد | ۶۵۹ پروژه زودبازده در محلات حاشیه‌شهر مشهد احداث می‌شود برقراری کمک‌هزینه مسکن برای مادران شاغل در شهرداری مشهد (۱۷ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استفاده از «میدل باس» در برخی خطوط شهری مشهد

  • کد خبر: ۱۰۵۶۴۹
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
استفاده از «میدل باس» در برخی خطوط شهری مشهد
مدیرعامل اتوبوس رانی گفت: قرار شده است در خطوطی که تقاضای سفر کمتر از ظرفیت اتوبوس است نیز از ظرفیت میدل باس برای جابه جایی مسافر استفاده شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از پارسال مدیران شهری به ویژه شهردار مشهد و نمایندگان مردم در شورای اسلامی ششم این شهر درصددند ناوگان اتوبوس رانی مشهد را به «میدل باس» مجهز کنند.

دراین راستا و با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و البته شهردار مشهد، قرار است امسال سازمان اتوبوس رانی مشهد این موضوع را در خطوط مینی بوسی و اتوبوسی مشهد اجرا کند. بنا به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد، در سال ۱۴۰۱ در برخی خطوط مشهد خودرو‌های میدل باس جایگزین مینی بوس و اتوبوس خواهد شد.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر استفاده از خودرو میدل باس در برخی خطوط مشهد گفت: البته هنوز نمی‌توان تعداد خودرو استفاده شده در خطوط را اعلام کرد، زیرا باید موضوعات بودجه و انعقاد قرارداد نهایی شود تا بتوان آمار درستی به دست داد.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی مشهد با بیان اینکه تقاضای سفر در برخی معابر و خطوط شهر مشهد به گونه‌ای است که استفاده از خودرو میدل باس بهترین گزینه برای جابه جایی مسافر است، تصریح کرد: دراین راستا، برنامه مدیریت شهری مشهد این است که تا پایان امسال در برخی خطوطی که مینی بوس رفت وآمد می‌کند، اما تقاضای سفر بیش از ظرفیت مینی بوس است، خودرو میدل باس جایگزین شود.

وی افزود: قرار شده است در خطوطی که تقاضای سفر کمتر از ظرفیت اتوبوس است نیز از ظرفیت میدل باس برای جابه جایی مسافر استفاده شود.

نیشابوری ادامه داد: دراین راستا، یک دستگاه میدل باس را برای انجام آزمایش‌های اولیه وارد خطوط مینی بوسی و اتوبوسی شهر مشهد کردیم. در خطوطی که براساس مطالعات، ظرفیت تقاضای سفر بیشتر از رفت وآمد مینی بوس‌ها بود یا ظرفیت تقاضای سفر کمتر از رفت وآمد اتوبوس بود، از این میدل باس استفاده شد که نتایج استفاده از این خودرو مثبت ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به نتایج امیدواریم تا پایان سال خودرو‌های میدل باس در برخی خطوط مینی بوسی و اتوبوسی ما فعال شود، ادامه داد: البته در جریان استفاده آزمایشی از خودرو میدل باس، نظر‌های مردمی هم گرفته شده که رضایت مردم را به همراه داشته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد با بیان اینکه خودرو میدل باس در بسیاری از موضوعات هیچ تفاوتی با اتوبوس ندارد، تصریح کرد: خودرو میدل باس مانند اتوبوس ۵/۲ متر عرض و ۳ متر ارتفاع دارد. تفاوت اصلی این خودرو با اتوبوس، در طول آن است که طول اتوبوس ۱۲ متر و طول میدل باس حدود ۵/۸ متر است و این تفاوت، برای مسافران امتیاز محسوب نمی‌شود.

وی تأکید کرد: موضوعی که برای مسافران مهم است، همان عرض و ارتفاع میدل باس است. همچنین، میدل باس مدنظر ما بدون پله، دارای رمپ ویژه معلولان و فضای قرارگرفتن صندلی‌چرخ‌دار، فضای مناسب و کافی برای نشستن بانوان و فضای نشستن و ایستادن برای آقایان است.

نیشابوری ادامه داد: از نظر قیمتی نیز میدل باس بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از اتوبوس است. باتوجه به اینکه از این خودرو‌ها قرار است در خطوط اتوبوسی هم استفاده شود، استفاده از میدل باس در مشهد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

وی با بیان اینکه تاکنون از خودرو‌های میدل باس بدون پله، کف کوتاه، دارای رمپ معلولان و عرض و ارتفاع مشابه اتوبوس در هیچ کجای کشور استفاده نشده است و شهرداری مشهد اولین سازمانی است که قصد بهره برداری از این میدل باس‌ها را دارد، گفت: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۱ در بهره مندی از میدل باس، ۱۵۰ دستگاه است که امیدواریم بتوانیم قرارداد‌های لازم را برای این میدل باس‌ها امضا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->